Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #61 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Du er jo allerede en mamma til den lille mageboeren din Naturlig at du begynner å prate som en da! For meg er det litt merkelig enda. Jeg er jo mamma, men det er fremdeles litt surrealistisk å begynne å kalle seg det. Dog, innstinktene og kjærligheten til lille er der, og det er jeg glad for. For meg er jeg mer en vorende mor. Er mer min oppfatning av begrepet mor som hindrer megselv fra å se at jeg faktisk er en mamma. Endret 15. mars 2011 av Delphina
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #62 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Nå følte jeg noe merkelig. Har hatt litt småvondter i form av mensmurring. Nå kom en rar bobleaktig følelse i livmor, kan godt ha vært tarmene mine, men jeg har aldri hatt en lignende følelse før. morsomt var det. Varte et par sekunder. Tror jeg innbiller meg litt av hvert her. Endret 15. mars 2011 av Delphina
Teriyaki Skrevet 15. mars 2011 #63 Skrevet 15. mars 2011 Nå følte jeg noe merkelig. Har hatt litt småvondter i form av mensmurring. Nå kom en rar bobleaktig følelse i livmor, kan godt ha vært tarmene mine, men jeg har aldri hatt en lignende følelse før. morsomt var det. Varte et par sekunder. Tror jeg innbiller meg litt av hvert her. Hehehehe..Ja det er nok mye som skal skje med kroppene våre framover, og mye vi kommer til å legge merke til og lure på hva er! Utrolig spennende! Jeg har selv en litt rar følelse i kroppen..Litt rar og ekkel i magen, menmen.. Ha en kjempefin kveld videre!
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #64 Skrevet 15. mars 2011 Hehehehe..Ja det er nok mye som skal skje med kroppene våre framover, og mye vi kommer til å legge merke til og lure på hva er! Utrolig spennende! Jeg har selv en litt rar følelse i kroppen..Litt rar og ekkel i magen, menmen.. Ha en kjempefin kveld videre! Det er så mye som skjer, og det er spennende. Prøver ikke å legge så mye opp i forskjellige småfølelser, men som førstegangsforelder så blir de små merkelige følelsene STORE! Sa det til forloveden og han skrev "kan være at lille beveger seg". Grein nesten av det, men skal ikke legge stort i dette. kan bare ha vært en liten fjert som bevegde seg gjennom tarmene, bare rett rundt livmor. Det er nok ikke noe ille noe, bare litt ligamentvondter og litt strekking. Du skal jo snart til UL, så da får du sett lille. Ha en kjempefin kveld videre du også!
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #65 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Fant en litt mer nøyaktig terminkalkulator som gir meg samme termin, omtrent, som den jeg har regnet til selv. Kan hende jeg tar feil, men jeg kjenner megselv best. Begivenhet Dato Første trimester starter >> Fredag 10 Desember 2010 Befruktning (dagene rundt) >> Fredag 31 Desember 2010 Andre trimester starter >> Lørdag 05 Mars 2011 Tredje trimester starter >> Lørdag 25 Juni 2011 Termin >> Søndag 25 September 2011 Fullgått >> 13 uker 4 dager Trimester >> Andre trimester Lenke: http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/ Endret 15. mars 2011 av Delphina
Teriyaki Skrevet 15. mars 2011 #66 Skrevet 15. mars 2011 Det er så mye som skjer, og det er spennende. Prøver ikke å legge så mye opp i forskjellige småfølelser, men som førstegangsforelder så blir de små merkelige følelsene STORE! Sa det til forloveden og han skrev "kan være at lille beveger seg". Grein nesten av det, men skal ikke legge stort i dette. kan bare ha vært en liten fjert som bevegde seg gjennom tarmene, bare rett rundt livmor. Det er nok ikke noe ille noe, bare litt ligamentvondter og litt strekking. Du skal jo snart til UL, så da får du sett lille. Ha en kjempefin kveld videre du også! Hehe, ja det er nok aalt for tidlig å skulle kjenne den lille, så jeg heller nok også mot at det må ha vært luft eller noe sånt. Gleder meg til UL ja!
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #67 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hehe, ja det er nok aalt for tidlig å skulle kjenne den lille, så jeg heller nok også mot at det må ha vært luft eller noe sånt. Gleder meg til UL ja! Luft er det nok, var bare så merkelig. Boblet oppover livmoren. Blir artig. Skal om en uke til første kontroll uansett, så da blir det blodprøver og litt av hvert. Prøver å finne en god privat gynekolog, men det er så vanskelig. Er en bedrift her som jeg skal stikke oppom i morgen, for å spørre om time. Liker ikke telefoner og kan like gjerne gå meg en lengre tur, siden det ikke er sååå langt. EDIT: Måtte le litt av denne: Hei: Hei jeg putta en q- tips inn og ut i tissen min ER JEG GRAVID DA eller må man ha en gutt får å bli gravid??? Siri svarer: Du må ihvertfall ha noen sædceller og et befruktningsklart egg, så er det et godt utgangspunkt. Riktig lykke til videre! Endret 15. mars 2011 av Delphina
Gjest Delphina Skrevet 16. mars 2011 #68 Skrevet 16. mars 2011 6 dager til første svangerskapskontroll og 6 dager til første UL. Her er vi effektive Heldigvis er det snakk om et par timer mellom, så jeg rekker fint å gå fra A til B.
Teriyaki Skrevet 16. mars 2011 #69 Skrevet 16. mars 2011 Luft er det nok, var bare så merkelig. Boblet oppover livmoren. Blir artig. Skal om en uke til første kontroll uansett, så da blir det blodprøver og litt av hvert. Prøver å finne en god privat gynekolog, men det er så vanskelig. Er en bedrift her som jeg skal stikke oppom i morgen, for å spørre om time. Liker ikke telefoner og kan like gjerne gå meg en lengre tur, siden det ikke er sååå langt. EDIT: Måtte le litt av denne: Hihihi, den var litt artig da! Men jeg lurer på hvor gammel den personen var? Opplegget med blomster og bier har jeg kunnet siden jeg var lite barn. for UL og kontroll om 6 dager!! Blir sikkert urtrolig spennende! Jeg gleder meg til UL i uke 14 jeg og, eller du er vel 13 da, men uansett. Da ser man jo litt mer enn hva jeg kommer til å kunne se i morgen. Ha en fin dag!
Gjest Delphina Skrevet 16. mars 2011 #70 Skrevet 16. mars 2011 Hihihi, den var litt artig da! Men jeg lurer på hvor gammel den personen var? Opplegget med blomster og bier har jeg kunnet siden jeg var lite barn. for UL og kontroll om 6 dager!! Blir sikkert urtrolig spennende! Jeg gleder meg til UL i uke 14 jeg og, eller du er vel 13 da, men uansett. Da ser man jo litt mer enn hva jeg kommer til å kunne se i morgen. Ha en fin dag! Den var det, og jeg tror det kanskje er en 12-13 år gammel frøken. Var ikke så naiv da jeg var liten, her hadde Barbie'ne mine seg med Ken da jeg var 9. Merkelig nok har foreldrene mine aldri fortalt meg hvordan barn blir til, men det kan hende de gjorde det da jeg skulle bli storesøster. ja! Var og fikk time i dag. Prøvde gjennom nettet tidligere, men nå var det nok, så jeg troppet opp på kontor og spurte pent om en time. Er så lei av å ikke ha sett lille, og nå er det på tide. Misunner deg sånn for at du ser lille allerede i morgen! Ha en fin dag videre du også!
Teriyaki Skrevet 16. mars 2011 #71 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Den var det, og jeg tror det kanskje er en 12-13 år gammel frøken. Var ikke så naiv da jeg var liten, her hadde Barbie'ne mine seg med Ken da jeg var 9. Merkelig nok har foreldrene mine aldri fortalt meg hvordan barn blir til, men det kan hende de gjorde det da jeg skulle bli storesøster. ja! Var og fikk time i dag. Prøvde gjennom nettet tidligere, men nå var det nok, så jeg troppet opp på kontor og spurte pent om en time. Er så lei av å ikke ha sett lille, og nå er det på tide. Misunner deg sånn for at du ser lille allerede i morgen! Ha en fin dag videre du også! Haha, det samme gjorde jeg! Barn plukker jo opp slike ting rimelig fort, så hvordan en 12-13-åring kan være redd for graviditet fordi hun stakk en q-tips oppi der det skjønner ikke jeg altså! Hehe, ja, men til gjengjeld så vil jo du se mye mer enn jeg får se da. Lille frøbel blir vel bare å se ut som en slags ostepopp med et bankende hjerte Men likevel, så er det MIN ostepopp! Endret 16. mars 2011 av Teriyaki
Gjest Delphina Skrevet 16. mars 2011 #72 Skrevet 16. mars 2011 Haha, det samme gjorde jeg! Barn plukker jo opp slike ting rimelig fort, så hvordan en 12-13-åring kan være redd for graviditet fordi hun stakk en q-tips oppi der det skjønner ikke jeg altså! Hehe, ja, men til gjengjeld så vil jo du se mye mer enn jeg får se da. Lille frøbel blir vel bare å se ut som en slags ostepopp med et bankende hjerte Men likevel, så er det MIN ostepopp! Tror kanskje vedkommende var isolert fra sex? Storken kom visst til den familien tenker jeg. Ja, ser et lite menneske med overdimensjonert hode, og som allerede har begynt å tisse. Skal se om vi kan se indre organer også, for i mitt tilfelle må jeg ha litt ekstra oppfølging senere i graviditeten pga forloveden. Han ble født med en liten feil, som kunne vært fatal om den ikke hadde blitt rettet på. Han er forresten sunn og frisk, men vi må bare huske på det i tilfelle babyen får samme problemet. Da kan det opereres tidligere enn forloveden. Gleder meg til å lese om din lille ostepopp Teriyaki!
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #73 Skrevet 17. mars 2011 Jess, da har dagen gått, og jeg har studert. Kanskje ikke mest effektive studenten nå for tiden, men bruker mer energi på å forstå HVORFOR enn å pugge. I går følte jeg meg i god form, uten særlig kvalme. I dag derimot våknet jeg opp og var kvalm. Hadde en følelse at alt står bra til med lille , har egentlig tenkt slik hele veien, men er redd for å ha forhåpninger rundt lille, i tilfelle noe faktisk er gærent. Selvfølgelig sitter jeg for tiden og prater med forloveden. Skjønner han har hatt en drittdag, men orker ikke krangle med han om at han er lei hustitting. Jeg skulle gjerne vært der, men jeg prater ikke språket ordentlig og det vil trekke ned antar jeg om jeg bare preiker engelsk. Er ikke alle nederlendere som er så gode i engelsk heller. Kjenner jeg blir sliten.
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #74 Skrevet 17. mars 2011 Heihei! Du som er i uke 12 trenger vel ikke bekymre deg noe særlig lenger! Tin kan jo alltids skje, men det kan de jo i løpet av hele svangerskapet, og etter fødsel for den saks skyld. Så nå når du har nådd de magiske 12 uker, så ville jeg ikke ha bekymret meg noe særlig. Skal dere kjøpe hus? Vi kjøpte oss hus i september i fjor, og trives med det. Lite ante vi at jeg et år fra da av skulle være høygravid!
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #75 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har jo ikke sett lille, så jeg bekymrer meg litt for lille egentlig, men det var rart å våkne opp og tenke "alt står bra til". Var det bare lykkeønskning eller kjenner kroppen min at det er liv inni der? Ja, høres veldig naivt ut, men jeg er jo tross alt vorende mor og bekymret. Er også redd for at jeg blir dyttet fram en uke. Vi skal ikke kjøpe hus, vi skal leie til vi begge har inntekter. Vi kan kjøpe nå, men det blir en liten leilighet, som igjen blir vanskelig å selge. Vi har vurdert begge, men det å leie i første omgang er økonomisk gunstig nå og lettere. Ja, tenk i september er du høygravid! I september er jeg trillrund og kanskje ferdig med graviditet, og blitt småbarnsmor.
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #76 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har jo ikke sett lille, så jeg bekymrer meg litt for lille egentlig, men det var rart å våkne opp og tenke "alt står bra til". Var det bare lykkeønskning eller kjenner kroppen min at det er liv inni der? Ja, høres veldig naivt ut, men jeg er jo tross alt vorende mor og bekymret. Er også redd for at jeg blir dyttet fram en uke. Vi skal ikke kjøpe hus, vi skal leie til vi begge har inntekter. Vi kan kjøpe nå, men det blir en liten leilighet, som igjen blir vanskelig å selge. Vi har vurdert begge, men det å leie i første omgang er økonomisk gunstig nå og lettere. Ja, tenk i september er du høygravid! I september er jeg trillrund og kanskje ferdig med graviditet, og blitt småbarnsmor. Men hvis magefølelsen din sier deg at alt står bra til, så tror jeg at du har rett! Magefølelsen er ofte riktig! Det er sikkert fornuftig det ja. Men en baby så vil det jo også være mest praktisk å ha et hus i stedet for en liten leilighet. Hihi, skikkelig trillrund er du vel! Når har du termin? Gidder ikke å regne meg fram til det, hehe.
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #77 Skrevet 17. mars 2011 Men hvis magefølelsen din sier deg at alt står bra til, så tror jeg at du har rett! Magefølelsen er ofte riktig! Det er sikkert fornuftig det ja. Men en baby så vil det jo også være mest praktisk å ha et hus i stedet for en liten leilighet. Hihi, skikkelig trillrund er du vel! Når har du termin? Gidder ikke å regne meg fram til det, hehe. Får håpe det, og tror det er slikt også, at alt er bra. Det er bare det at blødningen har skremt meg litt. Da jeg hadde blødningen så følte jeg at alt var ok, men blødningen satte et støkk i oss begge, og jeg synes det var tungt at lille kanskje ikke var med oss lengre. Jeg vil bare ikke være overlykkelig før jeg vet at alt er bra. 24. september er foreløpig termin, så det er jo et stort kanskje at lille kommer i oktober også.
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #78 Skrevet 17. mars 2011 Får håpe det, og tror det er slikt også, at alt er bra. Det er bare det at blødningen har skremt meg litt. Da jeg hadde blødningen så følte jeg at alt var ok, men blødningen satte et støkk i oss begge, og jeg synes det var tungt at lille kanskje ikke var med oss lengre. Jeg vil bare ikke være overlykkelig før jeg vet at alt er bra. 24. september er foreløpig termin, så det er jo et stort kanskje at lille kommer i oktober også. 24 september ja. Det er det jeg har "satt meg" på også, bare at det er november da. Jordmor kunne jo ikke si mer enn et sted mellom fire og fem uker, så det er jo alt fra fire uker blank til fem + 6. Derfor har jeg satt meg til 4+2, altså satt tilbake tickeren min akkurat tre uker. Slik blir jeg heller bare glad om en måned dersom jeg blir satt fram til uke 10! Skjønner godt du vil vente til etter UL for å være HELT sikkert! Men det er ikke lenge til det nå!
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #79 Skrevet 17. mars 2011 24 september ja. Det er det jeg har "satt meg" på også, bare at det er november da. Jordmor kunne jo ikke si mer enn et sted mellom fire og fem uker, så det er jo alt fra fire uker blank til fem + 6. Derfor har jeg satt meg til 4+2, altså satt tilbake tickeren min akkurat tre uker. Slik blir jeg heller bare glad om en måned dersom jeg blir satt fram til uke 10! Skjønner godt du vil vente til etter UL for å være HELT sikkert! Men det er ikke lenge til det nå! Blir høstbarn på oss vet du Med mindre du er litt over termin når frøbel vil ut. Kan hende neste gang, når du kommer i uke 10, så er du allerede i uke 11. Snaaaart skal jeg se gullet, og snart skal pappa'n se lilleapen hans. Det maser han om for tiden, ultralyd. Forloveden er en mann som vil så gjerne se hva han har vært med på å produsere.
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #80 Skrevet 17. mars 2011 Blir høstbarn på oss vet du Med mindre du er litt over termin når frøbel vil ut. Kan hende neste gang, når du kommer i uke 10, så er du allerede i uke 11. Snaaaart skal jeg se gullet, og snart skal pappa'n se lilleapen hans. Det maser han om for tiden, ultralyd. Forloveden er en mann som vil så gjerne se hva han har vært med på å produsere. Håper på det vet du!! Hehe, ja han er vel stoltheten selv!!! Men det har han da god grunn til også! Nå hopper jeg til køys! God natta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå