Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Har du og kjæresten snakket om hvor dere skal føde? Regner med det blir i Nederland det? Håper de har et bra helsevesen der!! :)

Har du begynt å kjøpe klær og sånt? Hehe..Kanskje litt tidlig det, men er jo vanskelig å vente når man venter på noe så fantastisk!!

Det blir i Nederland, på sykehuset i hjembyen hans, og det har de. Litt annerledes enn i Norge, da de fokuserer mer på naturlige fødsler (uten smertestillende) :hakeslepp:. Uansett er det planen, å få en så naturlig fødsel som mulig, er mer redd for epiduralsprøyta enn å føde.

Har sett på babytøy i går da jeg var ute med faren min. Har ikke kjøpt noe helt enda. Greier fint å vente til jeg flytter ned til Nederland. Får uansett ting fra foreldrene mine, mamma sa at de skulle kjøpe. Jeg ble satt ut. Først var hun ikke happy, så sa hu det. :lol: Jaja, noen ganger blir man ikke kloke på foreldrene sine. De er jo overraskende støttende, og påpeker jo at jeg faktisk har en god utdannelse (naturviter :jepp:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir i Nederland, på sykehuset i hjembyen hans, og det har de. Litt annerledes enn i Norge, da de fokuserer mer på naturlige fødsler (uten smertestillende) :hakeslepp:. Uansett er det planen, å få en så naturlig fødsel som mulig, er mer redd for epiduralsprøyta enn å føde.

Har sett på babytøy i går da jeg var ute med faren min. Har ikke kjøpt noe helt enda. Greier fint å vente til jeg flytter ned til Nederland. Får uansett ting fra foreldrene mine, mamma sa at de skulle kjøpe. Jeg ble satt ut. Først var hun ikke happy, så sa hu det. :lol: Jaja, noen ganger blir man ikke kloke på foreldrene sine. De er jo overraskende støttende, og påpeker jo at jeg faktisk har en god utdannelse (naturviter :jepp:).

Så koselig! :klemmer: Sånn er mamma og. Ble først sjokkert og alt sånt, men hun gleder seg til å bli bestemor, så..

Hva er naturviter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så koselig! :klemmer: Sånn er mamma og. Ble først sjokkert og alt sånt, men hun gleder seg til å bli bestemor, så..

Hva er naturviter?

:klemmer: De overrasker oss hele tiden, de raringene som oppdro oss.

En naturviter er en med naturvitenskaplig bakgrunn. Har en bachelorgrad innen meteorologi, geofysikk, fysikk og matematikk (bachelorprogrammet heter noe annet, men oppsummerer hva det hovedsaklig består av), så er ikke heeelt naturviter (må ha mastergrad). :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: De overrasker oss hele tiden, de raringene som oppdro oss.

En naturviter er en med naturvitenskaplig bakgrunn. Har en bachelorgrad innen meteorologi, geofysikk, fysikk og matematikk (bachelorprogrammet heter noe annet, men oppsummerer hva det hovedsaklig består av), så er ikke heeelt naturviter (må ha mastergrad). :kjefte:

Tøft! Skal du ta resten av utdanningen i Nederland da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tøft! Skal du ta resten av utdanningen i Nederland da? :)

Har planer om det. Om et par år, når lille er litt eldre, og da blir det mest trolig fokus på meteorologi og luftkvalitet. :fnise: Vi får se, kan hende jobben jeg får utdanner meg de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,skal du flytte til Nederland.... Så utrolig spennende da :jepp:

Håper formen din er bedre og at du får en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Oj,skal du flytte til Nederland.... Så utrolig spennende da :jepp:

Håper formen din er bedre og at du får en god helg :klemmer:

Er heldig som skal det ja! :D

Formen er bob-bob, men jeg overlever ;) Håper formen er bedre også! Håper du får en god helg du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger deg på din vei jeg :) Vi er jo ikke så langt unna hverandre med tanke på hvor langt vi er på vei :) Nederland høres spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Etter 2 dager med en vrang hodepine/ørebetennelse, så har jeg endelig blitt kvitt denne, for så å få byttet dette ut med kvalme. :kjefte: Pappa spurte meg om jeg trengte nesespray, noe jeg takket ja til da jeg sliter en del med disse ørebetennelsene eller. Han var så kjempesnill og kjøpte meg en, men denne kunne jeg desverre ikke bruke. Fikk så dårlig samvittighet for pappa, siden han det for meg. Heldigvis kom mamma "to the rescue" og ga meg hennes saltvannspray og tok den pappa hadde kjøpt til meg. :fnise: Mamma satt og viste meg babytøy og sa hun ville kjøpe en god del til meg. Får også vite av forloveden at vi får en del fra hans familie. Dårlig samvittighet mot mamma og pappa. Føler jeg tar vekk noe fra dem, og de som er så fantastiske :grine: Synes synd på dem som har meg... :(

Sitter her ellers og har det bra, skal til kusina mi i morgen, men legger mer merke til hvordan hun egentlig er, og jeg føler meg slem for å mislike noen av sidene hennes. Jeg er noen år yngre, og synes at enkelte ting hu lirer av seg er direkte ufint. :filer: Huff, får dårlig samvittighet for det også, at jeg synes hun er litt ufin. :sukk:

Forloveden har jeg snakket med i dag, og han har bare vært skjønn. Har verdens skjønneste mann, og foreldrene mine liker han veldig godt heldigvis. Han har vært redd for at foreldrene mine kom til å hate han etter hva han hadde gjort med datteren deres, men jeg sa at de kom heller til å være sure på meg enn han. Jeg er tross alt like ansvarlig i det å lage et barn som han er.

Huff, måtte bare tømme hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey Delphina!!

Med graviditeten så kommer det alltids slike dager som dette, tror jeg! :klemmer:

For det første: Så klart er det ikke synd i foreldrene dine for at de har deg! Hvorfor tror du det? Sannsynligvis er du noe av de beste som har hendt deg! Selv om de kanskje ikke får sjansen til å være der i hverdagen når barnebarnet kommer, så vil de likevel bli kjempeflotte besteforeldre, og helt sikkert takknemlige for at de får lov til å bli det. :)

Og er kusinen din ufin så er det lov å si! Men klart, om hun er veldig ung enda, så vokser hun det sikkert av seg!

Hvor lenge skal du være i Norge før du skal hjem til kjæresten din nå?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Heey Delphina!!

Med graviditeten så kommer det alltids slike dager som dette, tror jeg! :klemmer:

For det første: Så klart er det ikke synd i foreldrene dine for at de har deg! Hvorfor tror du det? Sannsynligvis er du noe av de beste som har hendt deg! Selv om de kanskje ikke får sjansen til å være der i hverdagen når barnebarnet kommer, så vil de likevel bli kjempeflotte besteforeldre, og helt sikkert takknemlige for at de får lov til å bli det. :)

Og er kusinen din ufin så er det lov å si! Men klart, om hun er veldig ung enda, så vokser hun det sikkert av seg!

Hvor lenge skal du være i Norge før du skal hjem til kjæresten din nå?

Takk Teriyaki :klemmer:

Satt og så på babyklær med moren min og fikk helt panikk, og etter det har alle disse følelsene ballet på seg. Alltid har jeg sett på ultralyden med glede, nå satt jeg her og tenkte "er det min?". Jeg har ikke vært letteste å leve med, og har vært vrang, så synes jo synd på dem i den tankegangen. Jeg får veldig lett dårlig samvittighet for andre, selv om det kanskje ikke er nødvendig.

Kusina mi er nesten 10 år eldre enn meg, men, hun modner nok sikkert. Er bare det at hu ligner mye på tanta mi, så er litt usikker på akkurat det.

Skal være her i godt over 3,5 uke til. Gråt da jeg bestilte billetten, selv om det var bestemt en tid i forveien at dette skulle skje. Haff! Er jo så glad i mamma og pappa, så kommer til å ringe dem daglig på skype. :fnise: Jeg er kanskje litt umoden i tankegangen nå, men det er første dagen alle disse følelsene har kommet over meg, og det gjør det bare vanskelig. Skulle gjerne ha snakket med mamma eller med forloveden, men mamma ligger nedpå og forloveden er i bursdagsfest, så... Sitter her alene og er litt ute av meg.

Edit: Har gledet meg over graviditeten hele veien, men tror siden det ikke har vært planlagt, så kom det en del følelser opp som gjorde at det ble litt vanskelig. Har det bedre nå og vet (og tror) lille har det bra. Er litt bekymret at ikke alt kommer til å gå bra, tror det er førstegangsparanoia'n som setter inn. :fnise: Ikke planlagt, men elsket.. Og mamma'n til stakkaren er redd for å miste lillegullet sitt.. Haff... :kjefte: Hormoner ass.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fikk rydda litt i hodet. Det er en hel del følelser som ikke har fått kommet ut, og de kom ut i går. Forloveden prata med meg en times tid og jeg tuta så fælt. Han skjønte ikke helt hvorfor jeg tuta, og undret seg. Fant selvfølgelig ut at jeg kommer til å savne familien min, og jeg føler meg litt slem for at de ikke ser barnebarnet sitt så ofte. Heldigvis så skal vi ha hver ferie i Norge :hoppe: og ungen skal lære seg bruken av skype tidlig. :fnise:

Skal bruke disse 3,5 ukene til å være med mamma og pappa, og gjøre ting med dem, som ikke bare er baby-relaterte ting. :fnise:

Såååå, i dag går det bedre. Har bare vondt i nakken og hodet pga de fordømrade puppene. Kjære deg som sitter på en lodott i himmelen, hvorfor i helsikke ga du meg naturlig store? 200-400 g ekstra gjør bare vondt.... :nei::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rydda litt i hodet. Det er en hel del følelser som ikke har fått kommet ut, og de kom ut i går. Forloveden prata med meg en times tid og jeg tuta så fælt. Han skjønte ikke helt hvorfor jeg tuta, og undret seg. Fant selvfølgelig ut at jeg kommer til å savne familien min, og jeg føler meg litt slem for at de ikke ser barnebarnet sitt så ofte. Heldigvis så skal vi ha hver ferie i Norge :hoppe: og ungen skal lære seg bruken av skype tidlig. :fnise:

Skal bruke disse 3,5 ukene til å være med mamma og pappa, og gjøre ting med dem, som ikke bare er baby-relaterte ting. :fnise:

Såååå, i dag går det bedre. Har bare vondt i nakken og hodet pga de fordømrade puppene. Kjære deg som sitter på en lodott i himmelen, hvorfor i helsikke ga du meg naturlig store? 200-400 g ekstra gjør bare vondt.... :nei::kjefte:

Så bra du føler deg bedre!! Og hvor ferie i Norge blir nok flott!!

Uff, må være tungt med gravidpupper når de i utgangspunket er store. Jeg bruker vel 80C tror jeg, så kommer heldigvis ikke til å slite med for store bryster. Du får prøve å gjøre litt nakkeøvelser eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at du har det bra :) Og godt at du har "fått ut" følelsene, ikke noe bra å sitte inne med de..

Ha en god søndag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra du føler deg bedre!! Og hvor ferie i Norge blir nok flott!!

Uff, må være tungt med gravidpupper når de i utgangspunket er store. Jeg bruker vel 80C tror jeg, så kommer heldigvis ikke til å slite med for store bryster. Du får prøve å gjøre litt nakkeøvelser eller noe sånt?

Var bare en skikkelig drittdag i går. Graviditeter er tydeligvis mye tyngre enn man hører. Synes alle har det så idyllisk. :fnise: Måtte få det ut her, da jeg ikke hadde så mange andre steder å gå.

Blir deilig ja, å se mamma og pappa. Er ikke alltid like flink til å vise hvor glad i dem jeg er, så skal prøve mitt beste nå de neste 3,5 ukene.

Jeg vet egentlig ikke størrelsen min, har aldri målt meg. Tar til takke med 90DD... :sjenert: Tror egentlig de må opp en kopp eller to egentlig.. Ja, skal begynne med det nå. Har vært et par dager med litt stiv nakke, men i dag tok kaka!

Godt å se at du har det bra :) Og godt at du har "fått ut" følelsene, ikke noe bra å sitte inne med de..

Ha en god søndag videre :klem:

Takk Bellamy.

Var deilig å få dem ut. Det er ikke så morsomt å sitte her og være så ute av seg. Ha en god søndag videre du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Var hos kusina mi igår, og det var utrolig koselig, og hu var så glad for å høre at nå var det min tur til å bli mamma. Gikk en lang tur også før jeg reiste opp til dem. Legger merke til at det hjelper veldig på forstoppelser og slikt.

Nå gleder jeg meg til å bli mamma :rodmer: :kgbaby: Herligste følelsen noensinne. Har noen småvondter her og der, men vondtene ligger hovedsaklig i tykktarmen, da jeg var litt tett i dag morges. Alltid litt sår der etter en forstoppelse. Kjøpte inn en hel del frukt og grønt, hadde lyst på jordbær, men de var ikke modne i det hele tatt, så gikk for klementiner og pærer. NAM! Pappa'n til gullet, eller min forlovede er bare så skjønn, og jeg er glad for at han er barnets pappa. Bedre mann for meg og lille finnes ikke. :fnise:

Tror jeg skal sette i gang og sortere klær her jeg, siden jeg har satt studiene litt til side. Må det når man skal sortere og rydde ut av rommet sitt etter å ha samlet skrot i mange år! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Ja tenk det du! Å skulle bli mamma!! :) Hvordan tror du det blir da?

Tror det kommer til å være en uvant situasjon i starten, men forhåpentligvis greit. Tørr ikke si at det vil bli fantastisk da jeg kan ende opp med en stille unge som megselv og forloveden, eller en skikkelig skrikerunge (bare sutrete, eller grunnet kolikk og litt av hvert). Uansett, så gleder jeg meg til den nye tilværelsen. Gleder meg også til å se hva jeg skriver om et halvt års tid, etter at gullet er blitt født. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer til å være en uvant situasjon i starten, men forhåpentligvis greit. Tørr ikke si at det vil bli fantastisk da jeg kan ende opp med en stille unge som megselv og forloveden, eller en skikkelig skrikerunge (bare sutrete, eller grunnet kolikk og litt av hvert). Uansett, så gleder jeg meg til den nye tilværelsen. Gleder meg også til å se hva jeg skriver om et halvt års tid, etter at gullet er blitt født. :fnise:

Hehe, ja ikke sant! :fnise: Jeg tror nok at det er en vemodig opplevelse. Det er så mange fantastiske sider ved det, men er vel også mye tungt og slitsomt som vi helst skulle ha sluppet!

For min del så har jeg ikke tenkt så mye over det å være mamma enda :fnise: Jeg tenker mye mer på at jeg gleder meg til å gå gravidmage og til å kjenne spark. Er så langt fram i tid til babyen faktisk kommer, så.. :) Hehe..Blir litt skremt av tanken på å bli mamma, faktisk! Selv om jeg ønsker den lille, så blir jeg av og til litt stiv av skrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, ja ikke sant! :fnise: Jeg tror nok at det er en vemodig opplevelse. Det er så mange fantastiske sider ved det, men er vel også mye tungt og slitsomt som vi helst skulle ha sluppet!

For min del så har jeg ikke tenkt så mye over det å være mamma enda :fnise: Jeg tenker mye mer på at jeg gleder meg til å gå gravidmage og til å kjenne spark. Er så langt fram i tid til babyen faktisk kommer, så.. :) Hehe..Blir litt skremt av tanken på å bli mamma, faktisk! Selv om jeg ønsker den lille, så blir jeg av og til litt stiv av skrekk!

Jeg gleder meg til magen selv, selv om livmor er øm og sier ifra at det er noe inni der. Synes det har vært litt rart i dag. Føles ut som livmor løftes litt fra blæra, men kan hende jeg er litt skrullete :eeeh: Nå kommer den boblete følelsen i livmoren igjen. Vært en stund siden jeg følte den. TRor det er en blodåre som har det gøy.

Den reaksjonen tror jeg kanskje er normal for alle førstegangsforeldre tror jeg. Jeg hadde den reaksjonen et par ganger, verst nå på lørdagen som var (sammen med et par andre ting og tang oppå). Trodde jeg var unormal jeg. :klaske: Er jo et ganske stort steg vi tar, vi har plutselig ikke ansvar for oss selv lengre, og vi er ikke senteret i vårt liv lengre. Akkurat det kan være skremmende. Så blir man vant til tanken. Selv ønsker og elsker jeg lillegull. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...