Gå til innhold

Du som trener og skal ned i vekt, hvordan spiser du?


Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg trener nå tre ganger i uken og har et mål om å bli tynnere og stramme opp kroppen. Det jeg i midlertid synes er vanskelig er dette med hva og hvor ofte jeg bør spise.

Kan noen som er litt inni dette tipse meg litt?

Hva og hvor ofte spiser dere i løpet av en dag og har det gitt resultater å spise oftere/mindre/bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener nå tre ganger i uken og har et mål om å bli tynnere og stramme opp kroppen. Det jeg i midlertid synes er vanskelig er dette med hva og hvor ofte jeg bør spise.

Kan noen som er litt inni dette tipse meg litt?

Hva og hvor ofte spiser dere i løpet av en dag og har det gitt resultater å spise oftere/mindre/bedre?

Du skal spise frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Velg fettfattig mat som skinke og kalkunpålegg, eller mat med sunt fett som laks, nøtter og makrell i tomat.

Kutt ut fløte og smør og fet ost, men spis ellers vanlig mat. Spis så mye fisk du kan i løpet av uka, eller prøv vegetarretter med bønner eller linser til. Kylling, svin og kjøtt uten fett er også bra. Bytt ut den vanlige kjøttdeigen med kylling- eller svinekjøttdeig, eller karbonadedeig.

Kutt ut alt av brus, sjokolade og chips og reserver det til lørdagene. Blir du søtsugen kan du lage en smoothie av bær og youghurt og juice, eller spise frukt.

Å gå ned i vekt handler om å spise normalt og å spise vanlig mat, men at man kutter ut de feteste og mest sukkerholdige alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer man trener, jo mer må man spise.

Jeg jogger ca 15-18 km per uke, + 30 min gåing hver dag, får i meg ca 1800 kcal daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...