L. Kennedy Skrevet 2. februar 2011 #21 Skrevet 2. februar 2011 Jeg vil ikke se ut som en tenåring. Hvorfor vil du ikke ha den slanke kroppen til en tenåring? Hvis vi snakker kropp og ikke et "barnslig" ansikt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #22 Skrevet 2. februar 2011 Slutt å være vanskelig. Du har vel latt deg forfalle da, som så mange i forhold før deg. Gjør en innsats for å få tilbake den flotte kroppen du hadde, bra for helsen din, bra for deg, bra for kjæresten din, bra for forholdet ditt. Win-win. Hva er meningen med denne tråden? Å få sympati og tillatelse til å fortsette å sutte på sjokoladeplaten? Får du ikke her i allefall. 4
Gjest Raindrops Skrevet 2. februar 2011 #23 Skrevet 2. februar 2011 Jeg tror neppe han mente noe vondt med det. Menn er ofte mer løsningsorienterte, og mindre følelsesorienterte når det kommer til å løse problemer og lignende. Han ville sikkert prøve å motivere deg, og vise at han hadde troa på deg. Riktignok formulerte han seg klønete, og han kunne med fordel ha holdt kjeft etter den første kommentaren, men jeg synes det blir litt i overkant å lage en to timer lang krangel ut av det. Regner med at begge var like delaktige i den krangelen. Han ville forsvare seg fordi han faktisk ikke mente å såre deg, og du ville få frem hvor mye det såret deg. Jeg forstår begge to, men jeg tror krangelen kunne vært unngått hvis dere klarte å kommunisere bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #24 Skrevet 2. februar 2011 Hvorfor vil du ikke ha den slanke kroppen til en tenåring? Hvis vi snakker kropp og ikke et "barnslig" ansikt. Fordi jeg har hatt min share av den kroppen og nå er jeg fornøyd med at den har utviklet seg til en voksenkropp. Alderdom er en naturlig del av oss. I dag er jeg 25 og det kommer en dag hvor jeg er 50, da vil jeg ikke se ut som en 25-åring. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #25 Skrevet 2. februar 2011 Jeg tror neppe han mente noe vondt med det. Menn er ofte mer løsningsorienterte, og mindre følelsesorienterte når det kommer til å løse problemer og lignende. Han ville sikkert prøve å motivere deg, og vise at han hadde troa på deg. Riktignok formulerte han seg klønete, og han kunne med fordel ha holdt kjeft etter den første kommentaren, men jeg synes det blir litt i overkant å lage en to timer lang krangel ut av det. Regner med at begge var like delaktige i den krangelen. Han ville forsvare seg fordi han faktisk ikke mente å såre deg, og du ville få frem hvor mye det såret deg. Jeg forstår begge to, men jeg tror krangelen kunne vært unngått hvis dere klarte å kommunisere bedre. Det er nok sant det... TS
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #26 Skrevet 2. februar 2011 Slutt å være vanskelig. Du har vel latt deg forfalle da, som så mange i forhold før deg. Gjør en innsats for å få tilbake den flotte kroppen du hadde, bra for helsen din, bra for deg, bra for kjæresten din, bra for forholdet ditt. Win-win. Hva er meningen med denne tråden? Å få sympati og tillatelse til å fortsette å sutte på sjokoladeplaten? Får du ikke her i allefall. Jeg kan ikke fordra sjokolade, ikke annet godteri heller. Spiser storsett sunt mat. Men jeg har bare hatt to vanskelige år med stress, som foråsaket vektoppgang. Meningen med tråden var at jeg var sint, frustrert og lei meg og ville få det ut. Jeg forventer ikke noe sympati, verken av deg eller en annen bruker. Men det er bare flott å se at det er flere som synes at jeg ikke overreagerer.
Kamikatze Skrevet 2. februar 2011 #27 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Kamikatze: Om en litt overvektig 25 åring spør deg: synes du jeg er tykk? Hva sier du? At da vet jeg hvem som ønsker seg badevekt til jul... Hvis en utrent overvektig spør, så må hun være forberedt på at det er hva hun får vite. Men når vi mannfolka sier ting som: Du vil nok stå deg på å parkere sjokoladen og bytte sofa ut med joggedress, så hører du at vi sier at du er feit, og så skal du først overbevise oss om at vi tar feil, deretter om at vi er onde, og så ramse opp alle feil og mangler vi har. Dette gjøres ved å trekke fram enkeltepisoder som vi knapt husker fra år tilbake. Etterpå prøver du å overbevise omverdenen om at vi er slemme og psykopater. Så i rent selvforsvar mot emosjonell orkan er det klokest å si: Ikke spør, kjerring! Endret 2. februar 2011 av Kamikatze 5
L. Kennedy Skrevet 2. februar 2011 #28 Skrevet 2. februar 2011 Fordi jeg har hatt min share av den kroppen og nå er jeg fornøyd med at den har utviklet seg til en voksenkropp. Alderdom er en naturlig del av oss. I dag er jeg 25 og det kommer en dag hvor jeg er 50, da vil jeg ikke se ut som en 25-åring. For meg gir det ingen mening, jeg trodde at alle ville ha en ung, sprek og slank kropp så lenge som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #29 Skrevet 2. februar 2011 Det handler jo ikke om at du skal få en prepubertal kropp igjen, det går ikke an. Det handler bare om at du skal ta bedre vare på den kroppen du har. Du sier du har begynt å trene, og ser resultater allerede, så da er du jo på god vei. Hva er problemet? :klø: 1
katt1 Skrevet 2. februar 2011 #30 Skrevet 2. februar 2011 Det handler jo ikke om at du skal få en prepubertal kropp igjen, det går ikke an. Det handler bare om at du skal ta bedre vare på den kroppen du har. Du sier du har begynt å trene, og ser resultater allerede, så da er du jo på god vei. Hva er problemet? :klø: Men da begynner man ikke sammenligne,det er ikke oppmuntring akkurat.
The Kitten Skrevet 2. februar 2011 #31 Skrevet 2. februar 2011 Menn (og damer også, for den saks skyld) formulerer seg av og til klønet. Jeg tror ikke det var mer enn det. 2
Carrot Skrevet 2. februar 2011 #32 Skrevet 2. februar 2011 Er det bare meg som reagerte på denne; Jeg er langt i fra overvektig. Jeg har bare lagt litt på meg i det siste halvannetåret. Brukte størrelsen "small" i de fleste klær for den tid. Men nå har jeg som sagt gått litt opp i vekt, si 10 kg. 10 kilo er ikke litt opp i vekt altså - uansett kropp! 10 kilo er mye... Når det er sagt kunnekanskje TS sin partner vært litt mer fintfølende med fremstillingen av poenget sitt.. Jeg ville nok også blitt såret om min partner indirekte sa jeg hadde "latt meg selv forfalle" liksom... Men 10 kilo selv om man er 171 og 69 kilo er en stor forandring på kroppen.. Og - hvis du var 171 og 59 kilo tidligere var du vel neppe en "Small"? Med 171 og 69 er du normalvektig med en bmi på 24 - dersom du var 59 kilo ville du hatt en bmi på 20 (normalvekt i bmi er mellom 18,5 og 24,9) sånn for ordens skyld - så feit er du neppe :gjeiper: Jeg tror jeg ville sagt noe slikt som "neste gang du vil påkeke min kropp og dets fasong kan du kanskje prøve være litt mer fintfølende og så skal jeg prøve ikke overreagere... Når det er sagt, jeg har gått ned 7 kilo siden November og han har ikke sett det en gang så kanskje menn rett og slett ikke ser det jenter ser?? 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #33 Skrevet 2. februar 2011 Er det bare meg som reagerte på denne; 10 kilo er ikke litt opp i vekt altså - uansett kropp! 10 kilo er mye... Når det er sagt kunnekanskje TS sin partner vært litt mer fintfølende med fremstillingen av poenget sitt.. Jeg ville nok også blitt såret om min partner indirekte sa jeg hadde "latt meg selv forfalle" liksom... Men 10 kilo selv om man er 171 og 69 kilo er en stor forandring på kroppen.. Og - hvis du var 171 og 59 kilo tidligere var du vel neppe en "Small"? Med 171 og 69 er du normalvektig med en bmi på 24 - dersom du var 59 kilo ville du hatt en bmi på 20 (normalvekt i bmi er mellom 18,5 og 24,9) sånn for ordens skyld - så feit er du neppe :gjeiper: Jeg tror jeg ville sagt noe slikt som "neste gang du vil påkeke min kropp og dets fasong kan du kanskje prøve være litt mer fintfølende og så skal jeg prøve ikke overreagere... Når det er sagt, jeg har gått ned 7 kilo siden November og han har ikke sett det en gang så kanskje menn rett og slett ikke ser det jenter ser?? Jeg er flink med å regne bmi, fettprosent og slikt som du tydeligvis er, men jeg veide mellom 50 og 55 ca fram til 2009. Og jeg har en garderobe full av kjoler og andre klespalgg i "s" og 36, så jeg vet hva jeg var. Og jeg vet hva mine mål er nå. Jeg vil bare at gamle klærne mine skal passe og at jeg er mer sprek enn jeg er nå. Så trenger ikke mbi-regning for å vite hvor mye jeg har forandret meg, og slettes ikke noen som minner på meg hele tiden. Jeg eier speil og kan føle forandring selv. Takker alle for tilbakemeldinger, but I am out!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #34 Skrevet 2. februar 2011 Jeg er flink med å regne bmi, fettprosent og slikt som du tydeligvis er, men jeg veide mellom 50 og 55 ca fram til 2009. Og jeg har en garderobe full av kjoler og andre klespalgg i "s" og 36, så jeg vet hva jeg var. Og jeg vet hva mine mål er nå. Jeg vil bare at gamle klærne mine skal passe og at jeg er mer sprek enn jeg er nå. Så trenger ikke mbi-regning for å vite hvor mye jeg har forandret meg, og slettes ikke noen som minner på meg hele tiden. Jeg eier speil og kan føle forandring selv. Takker alle for tilbakemeldinger, but I am out! Mente jeg er ikke flink i slikt. Og er det så himla stor forskjell på 59 kg og 55 når man er så høy? Jeg vet bare at jeg brukte de samme toppene og kjolene fram til ikke for lenge siden. Og jeg vet at vekten ikke steg opp på en natt. Ergo, jeg brukte small, selv om jeg var omtrent 60 kg. Og hvorfor skal man reagere på det? Det er vel ikke det viktige i dette temaet.
Wildy Skrevet 2. februar 2011 #35 Skrevet 2. februar 2011 Han formulerte seg en smule klønete, og det ender med to timers krangel? Vel, forvent aldri et ærlig svar fra ham neste gang du spør " hvordan ser jeg ut med denne kjolen?"... Av og til kommer ting feil ut, ikke gjør det verre enn det egentlig er. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #36 Skrevet 2. februar 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe å ta så på vei for. Det er jo sant? De fleste kan jo se bedre ut om de trener. Ikke bare at man kanskje går ned i vekt, men at man blir strammere, får mer muskler, mer energi. Jeg synes folk som trener aktivt har mer glød over seg. Si at jeg hadde vært slank; jeg kunne fortsatt sett bedre ut i form av mer definerte med litt mer muskler osv. Dessuten antar jeg at han sa det for at du skal ha et håp om at det faktisk går an hvis man orker og gidder, siden dere har pratet om vekten din tidligere og at han vet at du synes det er litt vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #37 Skrevet 2. februar 2011 Er veldig slemt å sammenligne deg og din søster, og din samboer skal ikke gjøre det ! Jeg hadde kastet han på hue og rævva ut for å si det sånn.. Greit at han vil trene, men han må ikke invitere deg på den måten, det var ordenlig stygt gjort. 1
Rød Heltinne Skrevet 2. februar 2011 #38 Skrevet 2. februar 2011 Han vil at du skal se ut som en sekstenåring? Det lover jo bra... 1
Paine Skrevet 4. februar 2011 #39 Skrevet 4. februar 2011 Er veldig slemt å sammenligne deg og din søster, og din samboer skal ikke gjøre det ! Jeg hadde kastet han på hue og rævva ut for å si det sånn.. Haha, er det mulig... kvinnfolk. For meg er det helt opplagt at fyren ville oppmuntre, men valgte en klønete måte å gjøre det på. Jeg ville ha prøvd å komme over det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #40 Skrevet 5. februar 2011 Kamikatze: Om en litt overvektig 25 åring spør deg: synes du jeg er tykk? Hva sier du? "Ja"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå