Gjest Gjest Skrevet 28. april 2011 #21 Skrevet 28. april 2011 Når det er slike distinkte forskjeller mellom meg og en venninne som har vært bestevenner siden barneskolen, hvorav tilnærmet halve tiden har blitt tilbringt sammen, så kan man ikke bare skylde på det. Det blir for dumt. Dette gjelder også ektemannen min. Vi har lik livsstil, gjør det meste sammen. Jeg står for matlagingen. Han får 70% av maten, jeg spiser 30%. I tillegg spiser han en del mer usunt enn meg, da jeg er opptatt av ikke å gå opp. Han har en BMI på 20, mens min er en del høyere. Jeg har virkelig ikke tro på at slike forskjeller kan skyldes tilfeldigheter, som hvem som går ett skritt mer enn den andre, eller hvem som tilfeldigvis spiser den tykkeste ostskiva. Det blir for dumt. En annen ting er at også mine familiemedlemmer har det slik. Spiser lite, trener en del, men er "tykkere" enn hva mange av sine medmennesker. Kan ikke se at slike tilfeller skyldes annet enn forbrenning.
Gjest Fikira Skrevet 5. mai 2011 #24 Skrevet 5. mai 2011 http://www.ciao.co.uk/Reviews/Now_Slim_Hunger_Strips__6962496 Er det disse?
Gjest Peat Skrevet 5. mai 2011 #25 Skrevet 5. mai 2011 "diet strips" er appetitthemmende, slik at man kort sagt spiser mindre. Det vil si at man i teori vil måtte bruke stripsene så lenge man vil være slankere. Kan bare tenke meg hvordan det vil være å få appetitten tilbake etter noen måneder...eksplosjon. Innholdet i stripsene er nok ufarlig, men man lurer jo egentlig seg selv til å sulte... spørs hvor sundt dét kan være i lengden.
Rayanne Skrevet 5. mai 2011 #26 Skrevet 5. mai 2011 Hun veier 52 kg, mens jeg veier 68 kg. Forklar dette, du, på en slik måte at den gemene hop kan forstå hva det er som i realiteten spiller noen rolle på en slik fordeling. Hovedgrunnen er at vi konstant feilvurderer oss selv. Dersom en observerer aktivitetsmengde og matinntak hos folk, og så sammenligner det med det de selv mener at de foretar seg, så finner man alltid at tjukke folk tror de spiser mindre, og beveger seg mer enn de faktisk gjør. Mens tynne folk tror at de spiser mer og er latere enn det de faktisk er. Så enkelt er det desverre, enten du liker det eller ei. 1
Britt Banditt Skrevet 6. mai 2011 #27 Skrevet 6. mai 2011 Fikk reklame for dette i posten i går, og holdt på å le meg i hjel. At noen går på sånt! Det sto ingenting om ingrediensene, utenom at de var naturlige og fettforbrennende eller noe sånt, og man kunne altså gå ned 5 kg i uka. Det var også bilder av noen damer, og hun ene hadde gått ned 92 kg på fem (!) måneder! Og det uten noe overflødig hud, hun var helt stram og fin der hun sto og viste seg frem i en badedrakt Så forresten ikke ut som samme dama heller 5 kg i uka, det høres forresten LIVSFARLIG ut! Det som er fornuftig vektnedgang sies jo å være maks 0,5-1kg per uke. Siden andre skriver her at dere ikke fant noe om selskapet heller så kan jeg jo tenke meg at det er enkelt å få tilbake pengene 2
Gjest Ole Skrevet 10. mai 2011 #29 Skrevet 10. mai 2011 Min frue er relativt tynn, selv om jeg liker henne slik. Men ho er 170 høy og veier 46kg. Ho har ALDRIG trent en eneste time i hele sitt liv. Ho spiser hva ho vil av fett og sukker, og har aldrig lagt på seg et gram av den grunn. Jeg vil si at jeg er smålubben, men ganske kraftig. Jeg trener / trimmer 2-3 dager ( 6-8 timer) i uken. Dette har jeg gjordt i flere år. Men jeg er nødt å passe på hele tiden hva jeg spiser, eller så fyker jeg opp i vekt! Forklar det!!!!!!!!!!! Så vurderer faktisk slankestrips, selv om det sansynlig vis ikke funker.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2011 #30 Skrevet 12. mai 2011 Er vel en viktig detalj her som ikke har kommet så godt fram... Det er ikke hvor mye du SPISER som er viktig, men hvor mye av det du spiser som kroppen TAR OPP. Her er vi litt forskjellige. Noen har gener for å veldig effektivt ta opp energien i maten de spiser, mens andre bare tar opp en liten del av energien i maten. Om du ser på hvor mye energi kroppen tar opp kontra hvor mye kroppen forbrenner, så er det veldig enkel matematikk. Det kan bli veldig feil å benytte "hvor mye du dytter i kjeften" i dette regnestykket.
Gjest Vero Skrevet 16. mai 2011 #31 Skrevet 16. mai 2011 Så vidt jeg husker så leste jeg faktisk denne brosjyren hvis man kan kalle det det. Å hvis ikke jeg husker feil nevner det noe met at den skal øke stoffskiftet i kroppen. Å et lavt stoffskifte betyr vektøkning. Å så vidt jeg husker så forbrenner mennesker som akkurat har begynnt å trene og som har edringer i matvanene og som kanskje er overvektig mere en en person som har trent i mange år. Usikker på om dette er sant, men det kan man vel spørre en som har ltt peilig om dette en meg Men en ting jeg er rimelig sikker på er at endringer i matveien en fingerregel nr 1. Nr 2 er mat som ikke er kjemisk bearbeidet. Alle er utstyrt med en lever. leveren gjør 2 ting for oss. Forbrenner fett og gjør oss edru. Den delen vet at den gjør oss edru er en prosses der leveren siler ut alle kjemikaler i kroppen. Å jeg lover deg det er mange typer stoffer der ute i både mat og drikke som leveren siler ut for oss. Så hvis vi spiser mat som er extremt genemanipulert vil de vekststoffene i matten bli silt ut i leveren. Ergo hvis du spiser mye mat som er bearbeidet mye vil ikke leveren ha annet å gjøre en å jobbe med kjemikalene og lite tid til å forbrenne fett for kroppen. Du vil altså gå opp i vekt eller hvertfall ikke gå ned. Men du har sikkert tilfeller som er anderledes. Ingen er like skal man huske.
@zumi Skrevet 18. mai 2011 #32 Skrevet 18. mai 2011 Haha jeg fikk å den i posten. dette må prøves. Så kan jeg saksøke dem om det ikke funker^^
@zumi Skrevet 19. mai 2011 #34 Skrevet 19. mai 2011 Det skal jeg sørge for. Har sendt lappen. Så de dukker vel opp om en liten stund:)
Gjest HLHD Skrevet 26. mai 2011 #36 Skrevet 26. mai 2011 (endret) Jeg så ettellerannet program på TV.. (sunt og godt kanskje?) hvor et par slet med at han hadde så høy forbrenning og kunne spise hva han ville, mens hun ble tjukk om hun så på mat. De fikk testet dette, viste seg at de begge hadde helt normal forbrenning, forskjellen var at han spiste omtrent ingentign iløpet av dagen og kunne da spise både godteri og potetgull om kvelden. Hun prøvde å være sunn og spise mange små måltider i løpet av dagen, så hun hadde ikke like stort kaloriunderskudd når kvelden kom som han, slik at hun la på seg om hun delte noe godteri med kjæresten. Edit: dette var jo da til diskusjonen om høy vs lav forbrenning :-) Endret 26. mai 2011 av HLHD 1
@zumi Skrevet 26. mai 2011 #37 Skrevet 26. mai 2011 Egentlig litt morro. Det er vel ikke noe fasit på ting. De har jo testet mennesker der de får en person til å bare spise fett og en annen en bare poteter. Å han som spiser fett blir tynn og hans som spiste poteter blir kjukk. Å så har man de tilfellene som er motsatt^^ Når det kommer til meg selv kan jeg den ene dagen veie 64 Kg å dagen etter nesten 66Kg. Da har jeg alltid veid meg med tørt hår, om morgenen, etter jeg har vært på toalettet!
Gjest Blokkolokko Skrevet 26. mai 2011 #38 Skrevet 26. mai 2011 Les her.. Men for all del. Det står at det enda ikke er noen dokumentert effekt, så vær prøvekaniner dere Jeg vil gjerne høre hvordan det gikk etterpå! http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7626611
@zumi Skrevet 26. mai 2011 #39 Skrevet 26. mai 2011 Jeg må jo si meg enige med dem at det virker litt for goft for å være sant^^ Men nå skal jeg prøve å se. Jeg avser litt over en 100 lapp på dette som da er den minste pakken. Har det ingen effekt så har vi jo løst saken Så kan vi heller le eller gråte over det etterpå. Hehe gleder meg til å smake dem. Smaker sikekrt ikke godt, eller så er det en ren bløff å smaker som godis :D Sjangsen for at det er det er noen relativt stor.. men men jeg er med på alt^^ Så lenge det ikke er dop. Så håper jo det står en innholdfortegnelse på pakken.
Gjest Silje Skrevet 28. mai 2011 #40 Skrevet 28. mai 2011 Dette virker altfor godt til å være sant! ...og ja,jeg vet at det som virker for godt til å være sant ofte er det... men blir nyskjerrig for det da! Er det noen som har prøvd dette vidundergreiene? Jeg har brukt dette nå i 3 uker og har gått ned 10 kg. det beste var at jeg kunne spise hva jeg ville og hvor mye jeg ville uten å tenke på det.. jeg veide 69 kg, men ville bare prøve om det fungerte og det gjorde det nå veier jeg 58/59 kg og er veldig fornøyt med produktet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå