Gå til innhold

Kjæreste med bipolar2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

For en uke siden fikk jeg vite at kjæresten min er bipolar. Dette kom ut etter at jeg har mast ganske lenge om det er noe han ikke har fortalt meg. Har merket at han har vært lettere deprimert, irritabel og manglet seksuell lyst. Vi har vært sammen i bare et halvt år så jeg har ikke sett noe ”ekstremt” enda.

Han synes det er veldig vanskelig og ubehagelig å snakke om, så jeg vet ikke så mye om hvordan denne lidelsen virker på han. Han sier han har en mild versjon og at han har gått jevnlig på medisiner i fire år og klarer å leve greit med det. Han er veldig påvirket av årstidene og det er verst på vinteren. Jeg møtte han når han var ”oppe” og nå har han hatt en lettere depressiv periode i ca 4 måneder. Han sier selv at han ikke har hatt disse ordentlige depressive periodene eller ekstreme oppturene etter at han har begynt å gå på medisiner.

Jeg blir veldig skremt når jeg leser om denne lidelsen på nettet og er veldig urolig i forhold til hvordan dette kan utvikle seg. Mange råder personer som er i et forhold med noen med bipolar til å komme seg vekk så fort som mulig. Dette synes jeg er skummelt å lese siden jeg allerede har blitt veldig glad i denne mannen og synes han er en fantastisk person på så mange måter. Vil så gjerne støtte han og håper vi kan få det bra!

Er det noe som vet mye om denne lidelsen? Som har vært eller er i et forhold med noen som har bipolar eller som har andre nære som lider av det?

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer og hvordan dere takler dette! Kan det forsvinne? Han sier man kan vokse det fra seg i noen tilfeller..?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare si at det fines så mange forskjellige varianter av Bipolar, og hvordan det virker fra person til person, at det er vanskelig å overføre erfaringer fra man har med en person, til en helt annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...