Gå til innhold

Invitert i bursdag, dra eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble mildt sagt overrasket nå, fikk en melding i innboksen på facebook hvor jeg blir invitert i bursdag til en kollega. Invitasjonen er personlig skrevet og ikke bare en masseutsendelse til alle i vennelista.

Han sier at det er flere fra jobben som er invitert, og hvem, og mente da at det er flere jeg "kjenner" (jeg kjenner ikke dem spesielt godt heller, kun snakket litt på jobben). De er greie folk alle sammen.

Har aldri hengt med han her på fritida, vi har bare snakket litt sammen på jobben. Ikke lenge siden vi ble venner på facebook heller.

Jeg drar aldri på fest, det er både et argument for og et argument imot å dra. På én måte frister det å dra, men samtidig hadde jeg foretrukket å kjenne dem bedre. Men må understreke at de er greie folk og enkle å forholde seg til. Sikkert mange ukjente ansikter der.

Angående fest, så vet jeg ikke om det er snakk om fest i vanlig forstand. Man skal ta med egen drikke, men han er så "dypt kristen" at jeg blir usikker på om han mener alkohol. Det må han nesten? Alkohol er ikke noe problem for meg, jeg foretrekker alkohol i den settingen her, uten at jeg begynner å banne. Haha.

Gave er også litt stress. For man tar med gave? Jeg kunne sikkert bare gitt han en dvd for å være safe, jeg kjenner han ikke godt nok til å vite hva han ville likt å få. Han har også vært ute i god tid og hadde en dato for når han ville vite om jeg kommer. Hvor raskt svarer jeg, i løpet av et par dager eller får jeg mer betenkningstid uten at han skjønner at jeg har tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stemmer for at du drar:) spør på en fin måte hva de andre skal drikke, hvis han drikker er vel vin en fin gave, eller blomster etc.

Blir sikkert gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør litt om hva folk skal drikke , og prøv å finne ut en litt nøytral, men ok gave, og si ja takk. Blir sikkert gøy! Du blir litt bedre kjent med folk fra jobben, treffer garantert noen nye mennesker, finnes verre ting å bruke en kveld på! Blir det helt katastrofe er det jo bare å unnskylde seg med litt hodepine og dra hjem tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt :) Gøy å møte nye folk! Og sier aldri nei til en fest ;)

Når han inviterer til fest, så synes han vel at det er greit at folk drikker!

Angående gave. Gutter er vanskelige synes jeg. Hm. Når man inviterer til sånne fester, så er det ikke sikkert de forventer gaver egentlig. Men en liten ting er hyggelig å ha med. Ser du på bilder på facebooksiden hans om han drikker? I så fall er vin en bra gave. Vet du om noen interesser han har? Konfekteske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal dra! Når det gjelder gave, ville jeg tatt med en flaske vin hvis han drikker, ellers blomster eller konfekteske som andre her foreslår. Trenger ikke være noe stort, bare en liten oppmerksomhet som viser at du setter pris på å bli invitert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...