Gå til innhold

Hvordan stole på han.


Laila92

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har et fantastisk forhold, med mye latter og glede. Han er veldig flink til å si at han elsker meg, at jeg er pen, skryt i senga osv. Vi har foressten vært sammen i 3 år og 5 mnd.

Selv har jeg helt sykt dårlig selvtillit, og jeg tror helt ærlig at han ikke elsker meg. Jeg klarer virkelig ikke å stole på han. Når han ringer er jeg redd for at det er for å gjøre det slutt, om han skal si noe "alvorlig" er jeg bombesikker på at det er noe dumt. Jeg er så livredd for å miste han, eller bli såra.. Han er veldig lei seg for dette. For han er virkelig flink til å si at han elsker meg!

Hva kan jeg gjøre? Noen som er i samme situasjon? Tips? Jeg vil virkelig stole på han, men det er så vanskelig å "gi seg selv" til noen andre. Og legge alle følelser på "spill", og la noen andre bestemme "over de" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si en ting:

Det er utrolig slitsomt å måtte forholde seg til sånn usikkerhet. Har du tenkt over at det egentlig er en fryktelig fornærmelse du kommer med når du velger å ikke stole på han?

(Jeg har vært den andre parten i et sånt forhold, så jeg snakker av erfaring...)

Etter nesten 3 og et halvt år skulle han ikke måtte forsøke å overbevise deg lenger.

Jobb med deg selv, det er det eneste du kan gjøre! Og vær åpen på at du ser selv at du har et problem, så venter han nok tålmodig.

:klemmer: Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sliter jeg med diverse ting, som gjør at jeg har veldig vanskelig for å knytte meg og tro på at folk virkelig bryr seg. Jeg skjønner jo at det er vanskelig for han, men det er heller ikke lett å være den "parten", som tror at kjæresten din ikke bryr seg om deg.

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan jobbe med meg selv, vet ikke hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta tak i de tingene som gjør at du sliter. Det at du ser selv at dette er et problem, er første skritt på veien :)

Det at han har valgt å være sammen med deg så lenge som han har, er i seg selv en bekreftelse på at han vil ha deg, ikke sant?

Jeg forstår at dette ikke er lett for deg, men faktum er (for å si det hardt) at det er hos deg problemet ligger, dermed er det lite han kan gjøre. Du sier selv at han er flink til å gi deg bekreftelse, og noe mer får han ikke gjort. Da er det opp til deg hvorvidt du vil velge å stole på han.

Dersom din usikkerhet bunner i gammelt "grums" er det på tide å ta tak i dette. At folk har sviktet og såret deg før, betyr ikke at han vil gjøre det. Han er ikke dem! Jeg anbefaler deg å snakke med f.eks. fastlegen, han kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg med å hjelpe deg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...