Gå til innhold

Hvordan forandre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har noen problemer i forholdet pga meg, men jeg klarer bare ikke å forandre meg. Bryr meg om ting jeg ikke burde bry meg om, men klarer bare ikke å la være :tristbla: Litt kontroll freak kan man si...

Jeg vet at det er mest min skyld, og at det er meg som er et dårlig menneske :tristbla:

Men hvordan forandrer man seg som person?

Jeg har pleid å skylde på at jeg er sånn fordi jeg har vokst opp uten noe særlig med venner, blitt litt mobbet osv... Og nå lurer jeg på om det egentlig bare er meg som er et forferdelig dårlig menneske..

Jeg har sagt at han burde finne seg noen andre for sin egen del, så det kan jo være for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å svare deg siden du bare forteller at du har et kontrollbehov og ikke går nærmere inn på hva problemene deres er. Kan du muligens spesifisere nærmere hva som er vanskelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Lurer litt på hva du mener du må forandre :popcorn:

Jeg og typen har forandret oss endel for å tilpasse oss hverandre. Det var noe vi gikk inn for fordi vi vil at det skal fungere, og det gjør det. Men det krever mye viljestyrke og innsats, og support. Men det er forandringer som er bra for oss individuelt også, ikke kun for å "passe sammen", og så har vi jo langdistanse-forhold også så det krever jo litt mer "jobbing" for å fungere, vil jeg si.

Gi og ta, hjelp hverandre, kommuniser... Så kan man jo få det til.

Men hvis det er noe som er DINE trekk, er det jo ikke sikkert du kan forandre det. Man kan ikke kvele sin egen personlighet, men man kan bli mer klar over sine egne svakheter og lære seg å puste og "telle til ti".

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Det heter seg at folk blir mer og mer like hverandre, jo lenger de lever sammen.

I see why...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...