Gå til innhold

Irritasjonsinnlegg rettet mot samboeren.

Gjest Sint kjerring

Anbefalte innlegg

Nei hva er løsningen? Kanskje noen menn kunne svare her på forumet?

At dere legger ned feminismen og gjør jobben deres? Hvis dere er så opptatt av at det er så ille så gjør noe med det? Hvis jeg opplever at et bord ikke står beint og det irriterer meg så gjør jeg noe med det. Innse at kvinner og menn er forskjellige og aksepter det. For oss menn er det moro å reparere og fikse ting, for dere kvinner er det moro å vaske og rydde. Vi menn ber ikke om hjelp til å reparere eller at dere kvinner skal bli med og ta halve jobben. Så hvorfor krangle om det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Nei hva er løsningen? Kanskje noen menn kunne svare her på forumet?

Jupp, jeg har (som alltid) løsningen:

1. Det er ikke forskjell på kvinner og menn

2. TS har funnnet et ubrukelig eksemplar av arten

3. Dump ham, du fortjener noe(n) bedre

...........en kloning kanskje

:ironi:

edit:skrivefeil

Endret av Gorgonzola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere legger ned feminismen og gjør jobben deres? Hvis dere er så opptatt av at det er så ille så gjør noe med det? Hvis jeg opplever at et bord ikke står beint og det irriterer meg så gjør jeg noe med det. Innse at kvinner og menn er forskjellige og aksepter det. For oss menn er det moro å reparere og fikse ting, for dere kvinner er det moro å vaske og rydde. Vi menn ber ikke om hjelp til å reparere eller at dere kvinner skal bli med og ta halve jobben. Så hvorfor krangle om det motsatte?

Så vi kvinner syns det er MORO å vaske og rydde? Fy søren det er mange mannsjåvinster der ute.. :snurt:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen :kjefte::kjefte::kjefte::kjefte:

og mye av grunnen er at moren behandler han som han er 2 år gammel og alltid gjort det. fortsatt ingen unnskyldning. Han har aldri lært å skifte på sin egen seng, aldri lært å koke ris , aldri lært å vaske klær og derfor endte jeg opp som en mamma nummer 2.

jeg sa rett og slett at slutt er slutt - skal du bli i dette forholdet skal det bli andre boller. Og det ble det jammen meg og.

fytti så irriterende det er når de aldri hjelper med en dritt, forventer at man skal rydde deres tallerken og ta av seg ALT av husarbeid. de gjør jo oss til klagekjerringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme unnskyldning min samboer sa før det virkelig ble fart på sakene

UNNSKYLDmeg! men hvor ofte må man fikse og reparere ting daglig? NETTOPP. Hvor ofte må man gjøre noe form for husarbeid/rydde etter seg daglig? FLERE GANGER. Helt SYKT at noen vil at bare en person i et samboerskap skal sitte med alt dette arbeidet. Man respekterer ikke partneren og sliter den ut. Går rundt å roter som en gris også forventer at at dama skal rydde opp etter deg?

LYKKE TIL med å få deg dame;) Skal du be henne tørke ræva etter du har driti også eller? WHAT A MAN

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi kvinner syns det er MORO å vaske og rydde? Fy søren det er mange mannsjåvinster der ute.. :snurt:

Jeg syns det er det. Jeg liker et rent hus, og har jeg vært i forhold hvor han har vært støvblind, så har jeg vakset. Det er jeg som ser det, liker det, og dermed rydder og vasker. Mannen fikser ting jeg ikke ser eller kan, og vanskeligere er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg, eller det slik at kvinner har for vane å be samboeren om å gjøre noe som de like gjerne kan gjøre selv. F.eks som å bære ut søpla eller en pappeske. Istedet velger de altså å gå i ukesvis og mase om det. Psykopater. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Er det bare meg, eller det slik at kvinner har for vane å be samboeren om å gjøre noe som de like gjerne kan gjøre selv. F.eks som å bære ut søpla eller en pappeske. Istedet velger de altså å gå i ukesvis og mase om det. Psykopater. :fnise:

Enig.

Jeg ser ikke hva som er problemet her. Okey, så han hoppet ikke opp av stolen og løp ut med pappen med et smil, hva så?

Det hender jeg ber min mann ta med søpla ut. Og jeg vet han glemmer det dersom jeg ikke minner ham på det.

Gjør han det ikke med en gang, så står jeg klar med posen når han skal ut for noe annet. Her i huset så dør vi nemlig ikke dersom ikke søpla blir kastet med en gang.

Jeg syns ikke det er noe morsomt å ødelegge min egen dag ved å være irritert og forbanna over småting. Derfor tar jeg heller ting med et smil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en sånn samlivsanalysebok en gang at når en mann ikke bærer ut søpla for kona si, så er det det samme som at han sier at han ikke elsker henne, eller setter pris på henne. Det handler om hva den forbaska søpla står for, ikke at han ikke bærer ut søpla.

For meg er dette rimelig uforståelig. Men jeg tror allikevel at det kan være noe i det.

Uansett kommer ingen menn til å forstå dette uten at man sier det til dem, og de fleste av dem kommer ikke til å forstå det da heller, er jeg redd...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som i det hele tatt fikk med seg de direkte tipsene anonymbruker ga lengre opp her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben vår? Hva søren mener du med det? Det viktigste i et hushold der begge er i jobb er vel ikke hvem som gjør hva, men at det er en viss arbeidsfordeling. Tror ikke de fleste damer ville flydd i taket over at mannen ikke tok oppvasken hvis han var opptatt med å måke snø eller noe, sålenge gubben ikke bare sitter der med beina på bordet.

Dessuten ville jeg ikke vært så bastant i "hvem som liker hva" hvis jeg var deg. Hjemme hos oss er mannen så lite praktisk anlagt at han ikke engang prøver seg på å skifte en lyspære. Han tar mer husvask, matlaging og klesvask for det liker han. Jeg fikser ting, skrur på bilene, bærer ved, og ordner alt slikt. Det viktigste er jo at begge faktisk gjør en jobb i heimen, eller hva? :filer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en sånn samlivsanalysebok en gang at når en mann ikke bærer ut søpla for kona si, så er det det samme som at han sier at han ikke elsker henne..

Hva i hel..te? Kødder du?

Jeg aner et kjempemarked for samlivsbøker dersom dette er nivået det ligger på.

Her har jeg et midlertidig utkast: Dersom kjerringa ikke venter med kald øl og varm middag, samt et kjærlig smil og stilig påkledning når mannen kommer inn etter å ha måket snø eller lagt om dekk, så er det det samme som at kjerringa er sammen med ham for pengenes skyld og ligger med andre menn når han er på arbeid.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Spørsmål: hvoror kunne ikke du bære ut pappen, når du allikevel var i gang med husarbeidet?

Råd: hvis mannen sier at han skal gjøre det "etterpå", "senere", "snart" eller "straks" bør du alltid følge opp med "innen hvilket tidspunkt har du tatt ut pappen?"

Det er ganske vanlig at mannfolket svarer med "når tvprogrammet er ferdig" eller "skal bare spille et par runder til" osv. Da får du gjenta spørsmålet om tidspunktet han skal være ferdig.

Det høres litt agressivt ut, kanskje.. Men da slipper man å irritere seg ved å tenke "skal han ikke gjøre det snart da? skal jeg mase nå, eller skal jeg vente litt til? argh! jeg spør nå!" og han svarer igjen med "jada, skal bare"..

Nei, vær konkret, eller juster kravene dine nedover (slik bond forklarer)

Eneste som hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i hel..te? Kødder du?

Jeg aner et kjempemarked for samlivsbøker dersom dette er nivået det ligger på.

Her har jeg et midlertidig utkast: Dersom kjerringa ikke venter med kald øl og varm middag, samt et kjærlig smil og stilig påkledning når mannen kommer inn etter å ha måket snø eller lagt om dekk, så er det det samme som at kjerringa er sammen med ham for pengenes skyld og ligger med andre menn når han er på arbeid.

Jeg kødder ikke, er heller ikke nødvendigvis enig, men det er noe med de misforståelsene som skjer når man ikke hører hva den andre sier, eller skjønner hva den andre gjør, fordi man aldri spør hva det egentlig betyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg storkoser meg når jeg rydder, vakser og pusser på nipsgjenstandene mine mens småtrollene løper i skjørtene mine og gjemmer seg bak forkleet :sarkasme:

... og det som er virkelig merkelig er at mannen min ikke ser ut til å kose seg med oppussing heller. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er det. Jeg liker et rent hus, og har jeg vært i forhold hvor han har vært støvblind, så har jeg vakset. Det er jeg som ser det, liker det, og dermed rydder og vasker. Mannen fikser ting jeg ikke ser eller kan, og vanskeligere er det faktisk ikke.

Så lenge det er fordelt mer eller mindre likt, så syns jeg det er greit, men om en av partene har ansvaret for klesvask, husvask, støvsuging, søppel, matlaging og handling: Mer eller mindre ALT - ja da slutter det å være gøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: hvoror kunne ikke du bære ut pappen, når du allikevel var i gang med husarbeidet?

Råd: hvis mannen sier at han skal gjøre det "etterpå", "senere", "snart" eller "straks" bør du alltid følge opp med "innen hvilket tidspunkt har du tatt ut pappen?"

Det er ganske vanlig at mannfolket svarer med "når tvprogrammet er ferdig" eller "skal bare spille et par runder til" osv. Da får du gjenta spørsmålet om tidspunktet han skal være ferdig.

Det høres litt agressivt ut, kanskje.. Men da slipper man å irritere seg ved å tenke "skal han ikke gjøre det snart da? skal jeg mase nå, eller skal jeg vente litt til? argh! jeg spør nå!" og han svarer igjen med "jada, skal bare"..

Nei, vær konkret, eller juster kravene dine nedover (slik bond forklarer)

Eneste som hjelper!

Du høres ut som en kontrolfreak, eller er 'mannfolket' du refererer til en liten selvrådig herremann på 6 år?

Jeg regner derimot med at du overdriver innlegget betraktelig, eller så kan jeg tenke meg at denne mannens reaksjon er et resultat av at kvinnen forventer at han skal oppføre seg som hun vil, på hennes premisser. Da blir han lei, men istedet for å lage et helvete av det så gir han faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er fordelt mer eller mindre likt, så syns jeg det er greit, men om en av partene har ansvaret for klesvask, husvask, støvsuging, søppel, matlaging og handling: Mer eller mindre ALT - ja da slutter det å være gøy.

Interessant at du kun lister opp det som kun kvinner tradisjonelt sett holder seg til.

Kan jo tilføre: ..men om en av partene har ansvaret for bilhold, bygging av hus, snømåking, det tekniske utbedringer i hus og hjem, hytta, båten, idretten til ungene: Mer eller mindre ALT - ja da slutter det å være gøy.

Ut i fra innlegget ditt skulle man nesten tro du var medlem av Ottar og utdannet på husmorskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizette

Interessant at du kun lister opp det som kun kvinner tradisjonelt sett holder seg til.

Kan jo tilføre: ..men om en av partene har ansvaret for bilhold, bygging av hus, snømåking, det tekniske utbedringer i hus og hjem, hytta, båten, idretten til ungene: Mer eller mindre ALT - ja da slutter det å være gøy.

Ut i fra innlegget ditt skulle man nesten tro du var medlem av Ottar og utdannet på husmorskolen.

Matlaging, husvask, klesvask,handling, søppeltømming osv (de tingene du mener at "kvinner tradisjonelt holder seg til") er daglige eller minimum ukentlige oppgaver.

Oppgavene du lister opp som "manneoppgaver" er for mange par enten ikke-eksisterende (mange har ikke bil, hytte og båt, driver ikke med husbygging, har ikke barn), eller eventuelt oppgaver som gjøres noen ganger i året.

Dette blir virkelig å sammenligne epler og pærer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...