Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Takk jenter :)

Pst, dette er skrevet på iphone , det kryr av skrivefeil..

Øverse halvdel av skjermen til macbooken døde for et par dager siden. Løfta macen, hørte et knas, så det er vel en skjermkomponent som tok kvelden ellerno.. Skal ta den med til reperatørsjappa som er rett rundt hjørnet fra village, og høre hvor mye der koster å fikse. Regner med hundre dollar eller mer. Vurderer å bare kaste hele greia.

Jeg sliter med å ta en beslutning ang Dilemmaet, og det fører til mange små problemer. Vi er midt i husjakt. Skal jeg trekke meg ut? Eller si ifra om at jeg kanskje flytter hjem? Hva med konsertbilettene jeg har til konserter i februar? Skal jeg bo hos jack og utsette ham for smerten av at jeg mest sannsynlig drae hjem?

Hva med skole?

Jeg har doreløpig bestemt meg for at så få som mulig her nede skal vite. Jeg har beatemt meg for å søke skole i UK og bli til jeg får svar. Bestille refundabel flybilett hjem. I tilfelle jeg ombestemmer meg. Jack vil at jeg skal bo hos ham, jeg har sagt ifra om at jeg søker skoler og forbereder meg på hjemreise. Har dårlig samvittighet.

Tror alteenativ en er best, og verst. Det blir som å rive av plasteret fort, med mulighet for å ta med skorpa. Det er logistisk sett nesten umulig. Det gjør at jeg må reise fra problemer som ikke er løst. Men da skåner jeg alle rundt meg for andre problemer, og jeg kan tjene mer penger i Norge, henge mer med pix, få i terapi.. Men å rømme fra problemer.. Nei..

Så jeg går for alternativ to. Jeg trenger ikke betale akolepenger her før i mars, så ekke noe hast sånn sett. Men jeg kommer til å leve med et tungt hjerte framover.. Å leve med at jeg planlegger å forlate Australia og kjærsten min, er utrolig vanskelig.. Faen.

Jeg drar til melbs i kveld. Visninger i morgen. Tror det er greit å føre livet akkurat som beg pleide, siden det bare er er par dager siden jeg begynte å tenke årntli på det her.. Uffff alt er så vaaanskeliiig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Store avgjørelser er ofte smertefulle.. Jeg skal levere eksamensoppgave om to timer, så må være kort, men vil sende deg en klem og en rufs i hodebunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det er noko trøst, men eg sa frå meg studieplassen min i Melbs i oktober, orka ikkje tanken på å reise ned att og bli behandla som ein hjernedød, uønska unge lenger... E noko med undervisninga der, og i følge ein del europeiske vener som arbeider der er det slik i arbeidslivet og. Så du er ikkje aleine om den kjensla for å sei det slik. Eg har ikkje sakna Melbs ein dag, men eg saknar barane og ein del av folka mine, sjølv om dei fleste eg hang med var europeiske og har kome heim. Men om RMIT er sånn, så er University of Melbourne og sånn. Og på mitt studium var vi alle over 30 og tok doktorgrad... Eg fann merkeleg nok oppned sesongene harde å takle, jul i bikini blei ikkje heilt min ting. Men eg surra no rundt der i nesten to år. Og no har eg så julestemning at det gjer vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne deg om et par ting :klemmer:

Selv om du reiser fra Australia nå, så betyr ikke det at du aldri kan komme tilbake. Og selv om det er tungt for både deg og Jack at du reiser, så har du gjort utrolig mye bra for gutten. Uten deg ville han antagelig ikke vært i terapi nå, du har bidratt til å gjøre fremtiden hans mye bedre. Samtidig så kan du ikke sette ditt eget liv på vent, for å ta vare på noen andre for alltid.

Jeg synes ikke du burde bli så lenge, fordi jeg synes det er dumt å bruke opp alle pengene dine, og ikke ha tid til å få jobb og tjene deg opp mer før du begynner ett nytt skoleår. Det er bare min tanke på det.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk folkens :) Spesielt til deg, attegløyma, var utrolig deilig å lese at du føler det samme som meg ift studier.

Og takk for oppmuntring og råd fra dere andre, det er skikkelig deilig at dere er her :)

Jeg ser forøvrig at jeg aldri bør skrive iphoneinnlegg igjen, det var rotete, forvirrende og oversiktlig, haha..

Det er en annen ting med RMIT som gjør meg regelrett forbanna. De endra nemlig mesteparten av programstrukturen sin i år, og det uten å si ifra til framtidige studenter (meg)

For eksempel, da jeg leste studieoversikten, spesifiserte den at alle studiooppgaver (3 timer i uka) skulle være analogt, på storformat. Da vi kom dit, fikk vi beskjed om, nei, dere jobber digitalt første semester, så analogt. Så andre semester, fikk vi beskjed om at vi skulle fortsette digitalt, men jobbe analogt på to oppgaver. Så ble de to oppgavene valgfrie. Så KUTTA DE UT oppgavene.. Og den eneste erfaringa jeg sitter igjen med, er en tre-timers forelesning om hvordan de virker, samt en tre timers tutorial hvor vi var 6 personer per kamera, med den læreren som snakker i kryptiske gåter. HVORDAN er det greit? På ingen måte. Fy faen.

Så det skal jeg skrive klagebrev på..

Jeg er i Melbourne nå, og jeg koser meg sånn med vennene mine og storbyen. Søren. Detta ekke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Dere burde være spent, for det var DYR frakt :( Dere fikk ganske store pakker, ikke dyre i verdi, men dyre i frakt.. Gah..

En kilo per pakke, og dere er jo tre stykker. Pluss småpakker til familien, Felgen, Maling, BJ, lillesopp og Skjea. Ble litt over 1000 kroner i frakt til sammen. Ugg.

Men det blir jo verdt det når dere blir glade alle sammen :D

--

I dag slutta jeg å røyke. Jack er på festival, jeg er i Rosebud, har ikke så mye å ta meg til, så tenkte det var en god mulighet. Så i går handla jeg inn Nicorette (føler meg skikkelig feig som ikke klarer å slutte cold turkey ass) godteri, Vanity Fair, Detox te og andre ting som skal holde meg motivert. Føler meg skikkelig teit med nikotintyggis og detoxte. Har jo null tro på detox i utgangspunktet, men den smaker skikkelig digg.. Hahaha. Leser vanity Fair og tenker på hvor fin hud og tenner jeg får av å slutte å røyke. Prøver å ignorere at alle i VF er photoshoppa fra helvete og tilbake.

Så ja. Ønsk meg lykke til. Tenker på sigg hele tida. Men har skikkelig lyst til å slutte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I følge røykeappen min har j eg vært røykfri i 4 dager, 13 timer, 2 minutter. Knall! Veldig stolt over meg selv.

mesteparten av aktiviteten min framover kommer nok til å være i røykedagboka, for det er det jeg fokuserer på akkurat nå.

Men følte jeg måtte skrive litt her om mamma. Jeg så nemlig en episode av greys anatomy i dag, med mammas sykdom som et av temaene, og jeg grein seriøst som en unge, og jeg er faktisk litt satt ut enda. Ikke at jeg alltid lar tvserier komme så innpå meg, men karakteren var helt lik meg, bortsett fra at hun har HS og jeg ikke har HS. Herregud.Jeg gjorde litt research. Jeg har ikke tenkt på hvor heldig jeg faktisk er som er mamma alive. Mange HS-pasienter dør før de fyller 50. Mamma er snart seksti. (noe som også er skummelt fordi hun fikk symptomer da hun var førti, og man som regel lever 20 år med sykdommen, og hun er syk nå..)

Jeg tenker mye p åat jeg er for langt unna. Å bo i australia er ikke gunstig, jeg veit jeg har tatt denne avgjørelsen med hennes velsignelse, jeg vet det ikke har noen særlig effekt på hverdagen min hvis om jeg bor her eller i england eller i oslo, egentlig, men faen heller, jeg savner henne, jeg vil være nær henne, jeg vil ha mamman min. Søren.

Jeg tenker også på hvor heldig jeg er som ikke er syk, men ikke i den grad jeg kanskje burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den episoden, jeg husker jeg grein masse når jeg så den.

Er ikke rart i du ikke greier å tenke så mye på hvor heldig du er. Er som om man skal gå rundt til enhver tid og tenke på hvor heldig man er som ikke har kreft eller HIV. Det går bare ikke; men du er takknemlig i den måten at du lever livet og opplever ting!

Skjønner godt at du savner mammaen din da :/ :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har vært på gråten i hele dagen, først pga den episoden som fikk meg til å tenke på mamma, deretter begynte jeg å tenke på studiene, på livet mitt, på at jeg har gjevnaldrene venner som er ferdig med sin bachelor til våren og jeg sitter fortsatt og er usikker, på at Jack virkelig ikke er rett for meg, men så rett allikevel, at jeg har sexdrømmer om den jævla eksen som er i etablert forhold, at jeg synes det blir skummelt om jeg flytter til england og om jeg "okkuperer" livet til Dragen evt Maling&co hvis jeg flytter.

EEK.

Så møtte jeg dragen på skype halv fem om morran Walisisk tid, s nakka i en halvtime, og følte meg skikkelig bra igjen. Men er fortsatt veldig på gråten kjenner jeg. Hvor er Pix? Kom på skype. :P

--

På hverdagsplanet: jack starter i ny jobb i morgen, med skiftstart klokka seks om morran. Halvtimes kjøretur fra her, han har alarm klokka kvart på fem. Han vet ikke hvor lenge skiftet varer, ikke hvor mye han får betalt, og planlegger å gå i jeans og tskjorte (han skal selge frukt og grønt, i en skikkelig luksussjappe rett ved en skikkelig luksusstrand i melbournes dyreste suburb..) og det var visst svart arbeid. Lukter uproft både av Jack og arbeidsgiver, men huhei, det blir vel penger. Klokka er halv ti på kvelden nå, og han sover faktisk som en unge. Lolface.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus, jeg er tre år eldre enn deg og vet ikke hva jeg vil bli engang. Det er dritvanskelig når man ser jevnaldrende ligger så mye "foran", men det spiller egentlig ingen rolle. Man er ALDRI for gammel til å utdanne seg, det er ingen gitt aldersgrense at DA må man være ferdig og i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fire år eldre enn deg, samboeren min er syv år eldre enn deg, og vi har nettopp funnet ut hvilken retning vi vil livene våre skal ta. Det er aldri for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aw, takk jenter :) Dere har jo selvfølgelig helt rett, herregud.. Men prestasjonspresset er der, så voldsomt.. ugh

--

Har ikke skrevet her på en stund fordi livet mitt er i konstant forandring.

1. Har vært røykfri en hel uke i dag! :hoppendeglad: :hoppendeglad:

2. Jeg har blitt norsk oversetter for HDYO (Huntington Disease Youth Organisation) og det gjør meg ufattelig glad. Det er en nettside om HD, skrevet av unge mennesker, til unge mennesker, det har aldri blitt gjort før. Husker da jeg var liten, og ullevoll ga meg informasjonsblekker belaga på voksne, og på dansk. Det er det slutt på nå :D

Hurra!!

3. Slutta å vente på henvisning, og sendte direkte email til Huntingtons Victoria og sa at jeg ville ha hjelp. Fikk tilbud om time asap. Herregud, her snakker vi!

4. Hadde en massiv krangel med Jack, og slo opp med ham. Jeg innså at jeg ikke kan utsette ham for smerten ved "drar hun, eller drar hun ikke?" så jeg sa kfra om at jeg ikke vil slå opp fordi jeg ikke vil være sammen, men fordi jeg ikke ville "lure ham bak lyset"

og dagene i etterkantr av bruddet har vært veldig vanskelige, klumsete. Jeg bor jo fortsatt her, fordi jeg ikke harn ioe annet sted og bo i mellomtida. Skal bestille flybilett hjem til slutten av januar tror jeg.. Er ting her jeg trenger å fikse, alt fra pakking til bank, til telefonabbonement, til lånekassa, til universitetet, til transport av rare ting, til haderunde.. you get it.

Ugh.

Nå er det +30 så jeg skal rusle ned på stranda. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Rusle ned på stranda b le til "skal bare jogge tjue minutter først", som ble til at jeg klarte å gå meg vill i skogen, for deretter å finne en vei og la iphonegpsen lede meg hjem igjen. Tok 1 time og 10 minutter, i steden for tjue, og jeg hadde bare med meg en flaske med 6 dl vann. utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har krøpet til korset og bestilt flybillett hjem. Jeg kan ikke bo her lengre. Er ufattelig lei meg, men positiv også.

Kommer hjem på bursdagen til en veldig spesiell jente, og skal til og med feire med henne.. Herregud, det skal bli vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...