Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Haha, Åse, fint poeng. :)

--

Har ikke noe spesielt å skrive om her, driver og prøver så godt jeg kan å bli ferdig med alle oppgavene mine, jobber knallhardt, og er generelt litt.. lei. Men jeg gjør vørtfall mitt beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, jeg må dele en historie med dere kjenner jeg. Den skal bli fortalt med den beste fortellingsteknikken noen sinne: "og jeg bare og han bare og hun bare og jeg bare"-

I dag hadde vi selvtildelt studiooppgave, og siden studiopartneren min valgte forrige tema, var det min tur i dag. jeg ville egentlig gjøre noe kult, som såpebobler reflektert i vann, men lærern min frabefalte meg det. Så jeg valgte så streit jeg kan komme; foto av produkt i eske. Et eksempel på sånn type bilde jeg snakker om; http://bumbumbum.me/wp-content/uploads/Sanna_Annukka.jpg

Jess. Og med en gang jeg fortalte studiopartneren min dette, ble hun skikkelig lite motivert, og jeg viste henne bilder av lignende setups, og hun bare "ja, nei, det var jo så kjedelig", og det er det jo.. Men fy faen, så verdt den lørdommen blir om vi trenger såre penger i framtida.. Så jeg sa "ja, det er kjedelig, det er meninga."

Så jeg plasserer mine åtte firkanta tebokser på hvit bakgrunn, gansker likt som på det bildet, sett rett forfra, rett ved siden av hverandre. Jeg gjør alt forarbeidet, gjør egentlig alt arbeidet, for hun var bare umulig.. Hun er en sånn som skal gjøre ting på SIN måte, og sliter med å samarbeide.. Men jada, hun hjalp jo litt til da, da jeg oppmuntret henne og ba pent om hjelp og sånn.

Så har jeg bildet mitt, fine bokser, fine farger, mykt lys, ingen refleksjoner, ingen teite skygger, knall opplegg.

Og så kommer studiopartneren og bare "ja, men.. kan jeg prøve noe?" og jeg sa at jada, kjør på, vi har jo et bilde til innlevering uansett. Så hun setter opp boksene på en mer "spennende" måte, oppå hverandre og litt hulter til bulter og bruker liten dybdeskarphet sånn. Og jeg sier "du, det der er overhodet ikke stemninga vi er ute etter, og heller ikke i nærheten av orginalideen." og hun bare "jamen det er mye mer spennende" og jeg sa "vi kan godt prøve, for jeg har et bilde jeg er fornøyd med, og vi har to timer igjen før vi kan gå hjem, så ok."

vi tar noen bilder, og de er helt OK.

Og så kommer studioløreren bort, ser setupen til studiopartner, og bare "nei, det her funker ikke jenter. jeg tenker noe ala dette" og så stabler han boksene akkurat sånn jeg hadde dem.

og jeg bare "ja, du mener noe som dette bildet her, som var orginalideen min?" og han bare "JAJAJA, akkurat sånn. knall, det er perfekt. dere kan gå hjem, det er ikke noe vits å sløse bort tid på den oppsetninga der" og det var så DIGG. INN YOUR FACE, BITCCCHHHHHH. Dere skulle sett trynet hennes. AHAHAHAHAH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

frabefalt... sjefsord!

Haha, takk, det kom så naturlig.. :D

--

Jeg stikker til rosebud i et par dager, må gjøre en doko-fotogreie der borte. Gidder ikke ta med dataen heller, så ikke bli redd når det ikke kommer livstegn fra meg på et par dager. høhø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, takk, det kom så naturlig.. :D

--

Jeg stikker til rosebud i et par dager, må gjøre en doko-fotogreie der borte. Gidder ikke ta med dataen heller, så ikke bli redd når det ikke kommer livstegn fra meg på et par dager. høhø.

Rose-bud, er vel alle unge piker vil ha på døren sin det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rose-bud, er vel alle unge piker vil ha på døren sin det.

Hver gang jeg hører det ordet blir jeg bare minnet om hvor ufattelig nerd jeg er.. (som representant for film&TV-bransjen må jeg innrømme at det bare betyr Citizen Kane..)

Hei forresten Kevlar! Jeg følger fortsatt med, selv om jeg sjelden skriver:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hver gang jeg hører det ordet blir jeg bare minnet om hvor ufattelig nerd jeg er.. (som representant for film&TV-bransjen må jeg innrømme at det bare betyr Citizen Kane..)

Hei forresten Kevlar! Jeg følger fortsatt med, selv om jeg sjelden skriver:D

Den filmen har snart stått uåpnet i min samling i 10 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Den filmen er så utrolig tørr, kjedelig og langdryg at du bare må la den stå uåpna, Åse.

Og Hei, felgen, så bra at du leser, men synes du bør skrive mer. Skriving er nemlig tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy, Aase, du må se den. Ikke hør på Kevlar. Den kan virke litt langdryg, men den er et mesterverk! (og nerdehorna vokste seg lenger..)

Nå har jeg skrevet to ganger på samme dag, håhå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Den filmen er så utrolig tørr, kjedelig og langdryg at du bare må la den stå uåpna, Åse.

Og Hei, felgen, så bra at du leser, men synes du bør skrive mer. Skriving er nemlig tøft.

Øy, Aase, du må se den. Ikke hør på Kevlar. Den kan virke litt langdryg, men den er et mesterverk! (og nerdehorna vokste seg lenger..)

Nå har jeg skrevet to ganger på samme dag, håhå!

Jeg hører nok ikke på kranførerfrøkna her... Jeg er tross alt en person som nyter hele åpningen på "2001: En romodyssé". Men for å se Citizen Kane trenger jeg nok selskap av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører nok ikke på kranførerfrøkna her... Jeg er tross alt en person som nyter hele åpningen på "2001: En romodyssé". Men for å se Citizen Kane trenger jeg nok selskap av noen.

Det liker jeg svært godt! Det er en meget, meget god film. Min terskel for kjedsomhet når det gjelder film ble betydelig høyere etter å ha sett Birth of a nation, stumfilm fra 1915 som varer i tre timer. Da snakker vi langdryg.

Og ja, de bør helst nytes i selskap med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos film, Kevlar, så skrev jeg "KUK" i panna på en fyr på et utested her på onsdag og "Snurp igjen smella di, du maser som et lokmotiv" bakpå tskjorta til en annen fyr, som hadde filmsitater skrevet på hele tskjorta si.

Jeg savner deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hei, åpninga av 2001 er jo knall. I grunn er hele den filmen superbra. Så det synes jeg var et dårlig argument, Åse. Men citizen Cane stiller i en annen klasse av langdryg, hvor det bare ikke er måte på hvor kjedelig det skal bli. Hvis du skal se den filmen, sørg for at du får med deg en skikkelig bra venn, ellers er det bare drit kjedelig.

Åh, Dragen, knallbra jobba. Jeg har store planer om å fortsette å øyne nå om et par uker, etter eksamen er ferdig, og jeg sier deg, vi skal ha øynekrig. Jeg foreslår øyneposting på facebook eller blogg, sånn at vi kan holde tellinga på hvem som øyner best og mest. Så holder vi..eh..liv i forholdsflammen vår.. ellerno.

---

Jaja, tror vi kan konstantere at jeg er utslitt. I går la jeg meg klokka NI på kvelden, og våkna igjen klokka HALV ETT på formiddagen.. Jaja..

Og ved å sjekke faceboook, fant jeg ut noe jeg hadde glemt; vi har innlevering av noe galleri-review greier i morra, det hadde je g jo helt glemt bort.. Så det må jeg gjøre i dag. Søren.

JEG VIL BARE BLI FERDIG MED SKOLEN FOR SVARTEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Har vørt veldig flink i dag. Leverte inn en oppgave i dag, og startet med en gang på den neste, og skrev den ferdig med en gang. 1200 ord er jo ikke mye å skryte av, men nå er det jo gjort :)

Så for å belønne meg for forrige ukes innsats, dro jeg en tur på IKEA med jack. Det er så gøy å være kjærstete på IKEA, haha. Jeg kjøpte perler og perlebrett som jeg vil leke med neste gang jeg er i rosebud, og så kjøpte jeg en diger fredsliljeplante og en fin vase å ha den i, og masse flere glassbeholdere/norgesglass. Er så fan av dem, man slipper å ha stygg embalasje liggende å slenge.

Og nå skal jeg ta en velfortjent dusj, og kanskje drikke meg full. Eventuelt, hvis jeg holder meg edru, skal det bli BBCdokumentar i steden. Planet Earth <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, i dag ble det bestemt på årntli, jeg, josie, lars, bugsy or jack flytter sammen, og vi skal prøve å finne en leiekontrakt vi kan overta 1 januar.

Så detta blir knall.

jeg har ikke bestemt meg enda for om jeg beholder leiekontrakten i village ffram til 31 desember, eller om jeg sier den opp så fort jeg er ferdig med semesteret. For jeg kommer nok ikke til å vøre mye i byen over ferien, og jeg får jo bo gratis hos jacks foreldre..

Så. Jeg kan si opp leiekontrakten min og flytte ut i november og spare desembersleia, eller så kan jeg beholde leiligheta så har jeg et sted å henge i byen når jeg trenger det.

Det er veeeldig fristende å spare 5500 kroner.. Men samtidig, så tror jeg det høres ut som en bedre plan å ha leiligheta, sånn i tilfelle, og fordi det faktisk er kjekt. og det er jo i budsjettsplanene mine uansett.

Det eneste som er kjipt, er at vi må leie fra januar.. Skolen begynner ikke før i mars. men leiemarkedet er drittrangt akkurat i starten av skoleåret, alle skal jo flytte inn steder da.. Så det ville vi ikke risikere. .

Men, det positive, er at ingen kommer til å bo der i januar, fordi lars og josie kommer til å vøre hos josies foreldre, mens jeg og jack er i rosie, og bugsie er i ballarat.. Så kanskje, hvis jeg er smart, får jeg pappa til å besøke meg mens det er varmt OG huset ikke er overfylt.. Høres ut som en plan for meg, ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ingenting viktig å si, ville bare meddele at jeg har hatt en kvise på samme sted i en evighet. Lurer på om jeg har en evig flom av talg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekligt. Jeg har en kvise på halsen. Jeg trodde det bare var menn som barberte seg som fikk kviser eller inngrodde hår på halsen. Nå skal jeg strax på et møte med han regissøren som laget Villmark. Håper ikke han legger merke til kvisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...