Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Ååå, så koselig at så mange av dere er innom :) Takk for alle søte kommentarer! Og dere har helt rett i å være misunnelig.. Det er virkelig helt fantastisk her nede!

---

Nå har jeg akkurat skypet med Dragen i halvannen time. Det var så innmari koselig å snakke med henne! Bare tørrpreike, oppdatere hverandre på siste nytt, fortelle om tanker og følelser og se hverandre litt.

Savner deg masse, pusesnupp!

Har skypet med Felgen også. Kan oppsummeres på samme måte som med Dragen :)

Jeg kjenner jeg tenker mye på fysikernerden.. Jeg sendte ham til og med en slibrig melding over skype, hvor jeg sa at han måtte ringe meg hvis han fortsatt er i byen og vil pule. Haha, tør ikke tenke på hva han tror om meg.. Seriøst, hvis jeg ikke får pult snart, kommer jeg til å ende opp som hovedkarakteren i Fatso.. :filer:

I morgen:

-Finne matbutikk (klarte ikke i dag) og kjøpe en is, litt mat og litt ting til leiligheten

-Finne ut hvor søppeldunkene er her.. Har ikke sett noen :s

Nå:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lenge siden sist du har pult?

Jeg er blitt som hovedkarateren i Fatso allerede, jeg. :sukk:

Sov godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Så spennende å studere i Australia! Gleder meg til å høre mer :popcorn:

Skjønner ikke hvordan du klarer alle insektene, jeg har panikk for edderkopper - er det meg eller dem, så ender jeg opp i et annet rom og nekter å bevege meg inn i det rommet edderkoppen sist ble sett i :fnise:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God..eh.. formiddag? Jeg blir helt sprø av den tidsforskjellen! Har du sovet godt med jetlagen? Jeg er straks på vei til flyplassen, og vet at i forlengelse av det kommer jeg til å slutte å være han i Fatso i løpet av ca 4 og en halv time. Jeg skal fortelle deg om hvordan det gikk med min tidligere nevnte plan siden. Evt i morgen? Eller.. for deg blir jo det i kveld. gah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril: det er aldri for seint :) ta med ungen og mannen, og finn jobb i et annet land? kan vel ikke være såå vanskelig? :sjenert:

---

Ok, det gikk litt over 24 timer, men nå har jeg hilst på min første australske edderkopp.

Jeg bor i andre etasje, og regner i grunn med å få en del insekter inn hvis jeg har døra åpen. Æsj. Insektsspray og myggnetting må kjøpes.

Edderkoppen var gjennomsiktig, og rød. Og ekkel. Og lett å drepe.

Observasjon: australske insekter er mye lettere å drepe enn norske (har drept en flue, en liten bille og edderkoppen i dag, alle døde på første klask! de er treige i observasjonen!)

Nå skal jeg sove.

I morgen vil jeg snakke med Drage.

Haha. Det er ingen mann mer ;) Derfor må jeg pent bli her jeg er. Hvis han skulle finne på å få et aldri så lite hjerteinfarkt så setter jeg meg på første fly :gjeiper:

Insektene beveger seg nok langsomt på grunn av varmen. Sikkert ikke greit å være edderkopp og null tilgang til aircondition.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Haha. Det er ingen mann mer ;) Derfor må jeg pent bli her jeg er. Hvis han skulle finne på å få et aldri så lite hjerteinfarkt så setter jeg meg på første fly :gjeiper:

Insektene beveger seg nok langsomt på grunn av varmen. Sikkert ikke greit å være edderkopp og null tilgang til aircondition.

Klarer en å la være... Nei... Innsekter er vekselvarme og vil derfor være raskere jo høyere temperatur det er :opplyser:

Sorry... Er en sosial tick... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

KaDust: ja, nå begynner det å bli et par måneder siden jeg fikk pult sist. behovet har egentlig ikke meldt seg før nå.. Men nå smalt det skikkelig i tilegg! Wæ!

Galithralia: velkommen skal du være! jeg har egentlig ikke så mye problemer med insekter med mindre jeg vet de kan skade meg.. sånn, jeg er faktisk ganske redd for veps, bier og sånne ting som gjør vondt.:(

Sobril: jeg kom plutselig på det, at det var mulig at det ikke var noen mann, og da følte jeg meg litt søplete..

Brutal: ah, du er så søt!

Og Felgen, jeg er skikkelig misunnelig på deg. Pul i vei, heldiggrisen :)

---

Klokka er 11:30 her, jeg har akkurat stått opp, og sitter og inspiserer google earth/google maps for å klare å finne en smart vei å gå til matbutikken. :D

Gleder meg.

Dessuten burde jeg bli ratatt internett når jeg er kåt. For min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Å fy faen så varmt det er ute.. Jeg gikk en lang tur, utforska nabolaget mitt ganske heftig.

Seriøst, det er en liten gate her, hvor hvert hus har sin egen farge, og de har smijernsport og smijernsrekkverk som buler utover på balkongen sin, som er i samme farge som huset.. Og åh.. Fyttigrisen, det er dritmasse fine hus her.

Har funnet en park som jeg har planer å jogge i til høsten (norsk vår) når det blir litt kaldere i været.

Har også nesten blitt påkjørt i et veikryss, seriøst skummelt å navigere i trafikken her nede. Det var et laaaangt overgangsfelt, og da jeg var halvveis ble det rød mann og bilene begynte å kjøre rundt meg.. SCARY SHIT.

Men jeg overlevde helt fint.

Har ikke funnet en matbutikk enda, merkelig at det skal være så vanskelig :s

Skal gå motsatt vei enten senere i dag, eller i morgen, for å se der. Da går jeg innover mot bysentrum, så..

Nå: kollapse/spise litt mat/prøve ut svømmebassenget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

det hadde vært greit om jeg hadde klart å spise mat i blandt, da. har ikke spist noe annet enn brødskiver og litt flymat på dritlenge.. kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer du ikke det da? :sjenert:

Men høres kjempe spennende og fint ut der du er da! Ah, misunner deg fælt, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Bra spørsmål, KaDust.. Men jeg var jo veldig stressa da jeg tok flyet, og når jeg blir stressa slutter jeg å spise. Og kroppen min er jo fortsatt innstilt på norsk tid, så den er vant til å gå uten mat i timene jeg er våken her i australia, og den er vant til å få mat når jeg sover (og da merker jeg jo ikke at jeg er sulten..)

Og når man ikke har spist på en stund, er det jo vanskelig å spise igjen fordi magesekken liksom ikke vil ta til seg mat.

Men fordelen er at jeg har helt flat, jævlig fin mage da. :D

haha..

---

Jeg fant akkurat ut hvor dårlige sosiale antenner man får av jetlag. Satt ute og tok en røyk med en fire-fem personer jeg har blitt kjent med her, og sleit skikkelig med å holde samtalen i gang.. Det går greit når jeg snakker one-to-one med folk, men i en større gruppe går det for fort for meg.. :P

Men de skjønte det da, hun ene (Lisa heter hun) sa noe søtt:

"I can tell you're having a jetleg, you're totally lost aren't you? i'll stop by you later with a coffee" :D

cuteee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spørsmål, KaDust.. Men jeg var jo veldig stressa da jeg tok flyet, og når jeg blir stressa slutter jeg å spise. Og kroppen min er jo fortsatt innstilt på norsk tid, så den er vant til å gå uten mat i timene jeg er våken her i australia, og den er vant til å få mat når jeg sover (og da merker jeg jo ikke at jeg er sulten..)

Og når man ikke har spist på en stund, er det jo vanskelig å spise igjen fordi magesekken liksom ikke vil ta til seg mat.

Men fordelen er at jeg har helt flat, jævlig fin mage da. :D

haha..

---

Jeg fant akkurat ut hvor dårlige sosiale antenner man får av jetlag. Satt ute og tok en røyk med en fire-fem personer jeg har blitt kjent med her, og sleit skikkelig med å holde samtalen i gang.. Det går greit når jeg snakker one-to-one med folk, men i en større gruppe går det for fort for meg.. :P

Men de skjønte det da, hun ene (Lisa heter hun) sa noe søtt:

"I can tell you're having a jetleg, you're totally lost aren't you? i'll stop by you later with a coffee" :D

cuteee

Haha, flat mage har jeg også nå. Wuhu. Men du må prøve å få i deg noe da, så du ikke kollapser. :Nikke:

Cute, indeed. Godt du har blitt kjent med folk alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, nå ble jeg dritmisunnelig på deg som er i det varme landet! Søster fortalte om noe du burde se, jeg kommer tilbake det når jeg kommer på hva det heter igjen.. Hahah.

Utover det kan jeg fortelle at min briljante plan for gårsdagen endte i majorfail. Det første jeg presterte å gjøre på flyplassen var å kakke nesa DRITHARDT i døra til bagasjerommet, sånn at den endret både størrelse og farge. I tillegg satte jeg igang en enorm væskeproduksjon i ansiktet, så det rant av både øynene og nesa i en halvtime etterpå. Det passet utrolig dårlig! Men, det ble pulings allikevel. Selv om vi måtte vente helt til vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, jeg liker at du har begynt å bli kjent med folk, og så koselig av hun jenta da! Men surrehue, du burde jo spurt de om veien til matbutikken :P liker ikke at du ikke spiserø

Gleder meg til å snakke med deg i kveld/i morge for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen snupp! Nå har jeg opprettet dagboken min, den heter felgens funderinger, og du finner den dermed på generell dagbok e-h:D sov godt lille venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

God.. morgen!

Har akkurat skypet med dragen, pixie plaid og ektemannen hennes. De vekte meg klokka 07 lokal tid, jeg holdte på å dø! Men jeg fikk værtfall snakka med vennene mine i en time :) Skikkelig koselig. De er søte når de sitter der og ler seg ihjel over små filleting!

Gleder meg til Pixie får seg nett, så kan vi skype mer.

Nå skal jeg legge meg igjen, og sove så lenge jeg vil med god samvittighet. Akkurat nå gir jeg faen i hvordan det påviker jetlaget mitt. Jeg er trøtt.

In other news:

har ikke fått hørt noe mer fra den tyske fysikern, og er litt snurt. jeg tror jeg må finne meg noen andre å pule i steden. typisk! håper noen melder seg frivillig!

Edit: jeg la meg igjen etter å ha snaket med dragen&co, skikkelig dårlig ide.. jeg sov fra klokken 09 til klokken 1530.. Helvete, nå er jo hele dagen borte! :D

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

In other news:

har ikke fått hørt noe mer fra den tyske fysikern, og er litt snurt. jeg tror jeg må finne meg noen andre å pule i steden. typisk! håper noen melder seg frivillig!

Det er vel lite taktisk å etterlyse dette på en norsk side :klo: :geiper: Du må nok til med plakater i gatene... :gjeiper: Og siden han er fysiker han derre duden så misforstod han nok da du sa "Let's get physichal" og sitter nå og leter frem noen periodiske tabeller og vurderer om temaet skal være kvante eller mekanisk fysikk :opplyser:

*Se ut på bekmørke og pøsregn* :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Brutal mann: Haha, jeg har tenkt på det samme! Fysikere er sprø dyr. Heldigvis brukte jeg et litt mer direkte ordlag da jeg beskrev hva jeg ønsket. Han hadde skrevet til meg på skype i natt! men ikke noe spesielt, bare "hi, are you there" og det var jeg jo ikke.. Men jeg aner håp! Yes!

Nå vet jeg nøyaktig hvor matbutikken ligger, og.. eh.. for å si det sånn: jeg var rett ved den i går.

Så pinlig! Da bærer det snart ut på tur igjen, må bare spise litt frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har funnet matbutikken! Den ligger 15 minutter unna, så det blir en halvtimes gåtur til sammen. Og i den varmen her er det faenmeg heftige saker..

Men, jeg er kjempefornøyd.

Her er tingene jeg handlet:

2 vaniljeyoghurt

2 pasjonsfruktyoghurt

Shampoo

Brun ris, 1 kg

pasta carbonara

2 avocado

3 fersken

oppvaskbørste

1,5 liter appelsinjuice

til 30 dollar (172 kroner) så det er ca norsk pris :)

Well, da er dagens gjøremål ferdig! Dyktig!

Når jeg tenker meg om burde jeg kjøpt øl.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...