Gå til innhold

Blair i Gossip Girl stil tilpasset norsk "virkelighet"


Gjest Serena

Anbefalte innlegg

Jeg synes Blair har fin stil - ikke vanskelig å "kopiere" heller, så jeg sier kjør på! :)

Jeg har vokst opp i ei forblåst lita bygd, har forsåvidt vært hjemme på ferie flere ganger i året i mange år nå. Der går folk i allværsjakker og joggebukser og det har blitt mye tisking og hvisking bak min rygg når jeg kommer "klikkende" i drakt og høye hæler, bohemsk blomsterbarn, svartmetall, "siste mote" og det som verre er. Jeg har bare hevet meg over det, og fortsatt å kle meg som jeg vil - og jammen roet ikke bygdefolket roet seg etter en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hva som skal til for at bygdefolket skal godta og slutte å slenge med leppa. Det er nok en umulig oppgave, men hadde likevel vært interessant og prøve å gjøre noe med det.

Jeg gikk i klasse med ei som gikk med høye støvletter, tights, tunika som så vidt dekket rumpa, veldig mye sminke og piercinger både her og der. Dette var i 9 og 10.klasse på ungdomsskolen, og hun ble virkelig mobba for det. Alle snakket om henne, og jeg syns ufattelig synd på hvordan hun ble behandlet! Jeg syns ikke noe om den stilen selv, men likevel går jeg ikke rundt å slenger med leppa. Jeg har selv prøvd å skille meg ut, men da på en litt anna måte enn hun jeg gikk i klasse med. Jeg var og er en mer fashionista, og gikk med mye skjørt, bluser, jeans, støvletter og den type ting. Likevel ble jeg og blir forstastt mobba og alle ser på meg med granskende blikk. Jeg eier ikke selvtillit, men jeg prøver likevel å kjøre på med mitt.

Blair har ikke en ekstrem stil, men likevel blir den type stil sett ned på i bygda. Hadde i grunn vært ganske deilig å bare kunne slippe alt bygdemas ... Nå vet ikke jeg om det er det samme i større byer, men jeg vil tro at det er mye større mangfold og at det ikke blir like synlig sånn som det blir i et bygdesamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

15-åring fra nordnorsk landsbygd sier: go for it!

Elsker stilen til Blair jeg også... selv om det jeg har lyst til å gå i er litt mørkere enn det blair går rundt ida... Men hvis du har lyst til å gå rundt i klær i blair stilen så gjør det da og la de andre gi deg sine misunnelige blikk!

Jeg selv går rundt i jeans og vanlige topper fordi jeg er litt for feig til å kle meg i min orntlige stil.. + at de er litt vanskelig å få tak i..

Men det skal snart forandre seg! Når jeg begynner på videregående skal stilen min forandres! (Kan ikke begynne nå! To måneder igjen av tiende og i mai må jeg gå rundt i russebukse XD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst få som vikelig klarer å kle seg skikkelig fint. De fleste ser man på lang avstand har en veske fra Morris, jeans fra HM og sko fra DNA. Og dette kaller man å være velkledd. Jeg elsker dyre og enkle klær. Klær med stoff som sendt fra himmelen. Ingen billig-butikker har noe av dette.

Jeg må innrømme at jeg dømmer, men helst de som feiler så totalt i sin søken etter å være fine. Fargene matcher ikke, snittet er grusomt eller vesken er snakløs. På en dag ser jeg kanskje et par velkledde - om jeg er heldig. Jeg bor i Oslo. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er fisefin og anser noe som stygt betyr ikke det at personen som går rundt med de klærne synes det samme. Vi har alle forskjellig smak, og personlig har jeg 2 favorittjenas som begge er fra HM. Sjeldent jeg finner dyre jeans jeg liker. Og DNA og Morris ser jeg heller ikke problemet med selv om jeg ikke handler der selv.

Trenger virkelig ikke å gå i designertøy for å se bra ut. Men du vet vel best, gulp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg slik zt jeg føler meg vel. Er sikker på at mange synes jeg kler meg kjedelig, til og med stygt: :P Som de med masse 'tilbehør' og tacky høye sko med en diiger 'diamant' på. Gross. Kvinner fra f. eks. Russland har ofte en klesstil som er utpreget glorete, og med knallblå øyenskygge. De synes det er pent, og jeg får vondt i øynene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...