Gå til innhold

Tenåring som vil overnatte hos kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en lignende situasjon, der jeg selv er ungdommen. Riktignok er vi begge 16 og har vært sammen i over et år. Familiene våre har kjent hverandre siden jeg var 3 mnd. Vi får enda ikke overnatte, selv om foreldrene våre vet at vi har sex. Når jeg sier overnatting, så mener jeg at jeg sover på rommet mitt som er vegg i vegg med foreldrene mine sitt rom, mens han bor over garasjen som er 20 meter unna huset. Er foreldrene våre helt på trynet, eller er det bare jeg som synes det?

Men hvorfor kan ikke kjæresten sove hjemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

litle_my: Kanskje det er et avstandsforhold? Hvis ikke ser ikke jeg heller poenget :) Med mindre det er vanskelig for han å komme seg hjem selv om de bor i samme by/tettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litle_my: Kanskje det er et avstandsforhold? Hvis ikke ser ikke jeg heller poenget :) Med mindre det er vanskelig for han å komme seg hjem selv om de bor i samme by/tettsted.

Vel, ungdommene har vel vanligvis foreldre med førerkort? ;) Jeg har i alle fall kjørt mange mil på kveldstid for at ungdommene skal være sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt JA. Da jeg var 15 år var jeg så og si voksen, og sov borte like mye som jeg sov hjemme (ikke bare hos kjæresten, men også venninner). Hva enn du er redd skal skje på natta, kan også skje når tid som helst ellers.

Jeg syns at foreldre bør våkne litt opp og innse at tenåringer trenger litt frihet. Selv om at en 15-åring ikke er helt voksen, er det veldig nært og denne tenåringen trenger rom til å finne seg selv samt gjøre feil og lære av sine egne feil. At foreldrene prøver å "beskytte" fra alt mulig ved å låse inne barna er ikke den riktige fremgangsmåten. Det fins noe som heter kommunikasjon, råd og tips verbalt og erfaringdeling som er vel så viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lov å overnatte hos min kjæreste da jeg var 15. Men av den grunn at mamma var dritlei av meg og gav faen.

Har en 14 år gammel jente nå, og ville nektet. For jeg gir Ikke faen. Uansett hvor gammel du TROR du er, så skal jaggu meg foreldrene ta vare på deg og stå for det de gjør.

Endret av Beauté
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ja. For sex har de uansett, og jeg foretrekker at det er på et trygt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri i livet, når man er 15 tror man fort at man vet noe om seg selv og livet, og hva man vil og ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg ville sagt ja. For sex har de uansett, og jeg foretrekker at det er på et trygt sted.

Er ikke sikkert at de har sex heller da. Og hva mener du med trygt sted? De kan ikke pådra seg kjønnssykdommer bare fordi de har sex hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygge omgivelser. Foreldre som bare er noen ti-metre unna om noen skulle krysse noen grenser som den andre ikke ønsker å krysse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Trygge omgivelser. Foreldre som bare er noen ti-metre unna om noen skulle krysse noen grenser som den andre ikke ønsker å krysse.

Eh du mener foreldrene skulle komme inn på rommet mens de holdt på? Ja det funker iallefall godt som prevansjonsmiddel. De kommer ikke til å ville ha sex der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg tenker voldtekt med en gang. Men det er kanskje fordi jeg har opplevd en del i livet?

Er det et sjakktrekk å la en gutt overnatte hos sin datter om man er redd han skal voldta henne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man låser selvsagt døren. Men om jenta skulle trenge hjelp, så er ikke hjelpen langt unna.

Hva hvis gutten skulle trenge hjelp?

(Eller kanskje begge to trengte litt hjelp?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygge omgivelser. Foreldre som bare er noen ti-metre unna om noen skulle krysse noen grenser som den andre ikke ønsker å krysse.

Riight.

Er det den samme logikken som foreldre som kjøper alkohol til barna sine, slik at de drikker noe som er "trygt", når i realiteten det kun er tillegg til hva de vil drikke i løpet av kvelden?

Samme gjelder her; man tenker ungdom kommer til å ha sex uansett,så hvorfor ikke tilrettelegge det ved å la de overnatte. :eeeh:

Hadde aldri akseptert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå er det bra mange år til min datter når tenårene:) men siden tenårene strekker seg åver mange år, så er det jo ikke bare å svare ja eller nei. 14 og 15 årsaldern synes jeg er drøyt. men etter fylte 16 år så kunne jeg vurdert det, hvist jeg kjenner gutten godt da vel å merke! og jeg tror jeg hadde foretrukket å ha dem hjemme oss meg, ikke sende henne til ham.

for nå er det nå en gang slik, at sex har dem uanz om det er det de ønsker. så man får bare gjøre sitt beste får å undervise dem om prevansjon osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Og folk klager over at man i enkelte land driver med arrangerte ekteskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de fleste her inne har fått for seg at jente er den som er mindreårig, men hvis dere bare tenker på hva dere faktisk leser mens dere leser det, i stedet for å tenkte på hva man skal svare så hadde det kanskje blitt svart korrekt i tillegg.

Jeg ville sagt ja, jeg fikk lov av mine foreldre, det var ikke engang opp til dem engang. Kanskje de ikke brydde seg så voldsomt som en annen her poengterer, men jeg hadde brydd meg veldig om mine barn til tross for at jeg hadde latt dem overnatte. Når man er 15 og 16 er man mer voksen enn voksne ofte tror. Jeg hadde sex på den alderen og jeg var definitivt klar. Jeg var også i et meningsfylt forhold hvor det å sove med den man er glad i/elsker betydde veldig mye for meg. Jeg har vokst på opplevelsene, jeg hadde aldri vært hvor jeg er i dag om jeg ikke hadde fått den friheten jeg fikk til å vokse på. :romeo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de fleste her inne har fått for seg at jente er den som er mindreårig, men hvis dere bare tenker på hva dere faktisk leser mens dere leser det, i stedet for å tenkte på hva man skal svare så hadde det kanskje blitt svart korrekt i tillegg.

Jeg ville sagt ja, jeg fikk lov av mine foreldre, det var ikke engang opp til dem engang. Kanskje de ikke brydde seg så voldsomt som en annen her poengterer, men jeg hadde brydd meg veldig om mine barn til tross for at jeg hadde latt dem overnatte. Når man er 15 og 16 er man mer voksen enn voksne ofte tror. Jeg hadde sex på den alderen og jeg var definitivt klar. Jeg var også i et meningsfylt forhold hvor det å sove med den man er glad i/elsker betydde veldig mye for meg. Jeg har vokst på opplevelsene, jeg hadde aldri vært hvor jeg er i dag om jeg ikke hadde fått den friheten jeg fikk til å vokse på. :romeo:

Men det forandrer likevel ikke det faktum at en av dem er FEMten (om det er gutten eller jenta kvitter da) og under den seksuelle lavalder samme pokker om de har sex uansett eller er aldri så modne for alderen. Hvis man som foreldre da sier at det er greit med overnatting så blir det i mine øyne det samme som å bifalle at man har sex. Ergo pul, ha det gøy og bryt loven!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...