Gå til innhold

Hva synes dere om denne situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hendte noe rart med en kollega av meg her èn dag, og jeg stusset veldig over måten hun reagerte på.

Situasjonen var som følger: Hun kjører bil på kveldstid, og plutselig hopper det en kvinne ut i veien. Kollegaen min kjører saktere. Kvinnen ser redd ut, åpner døren til baksetet, setter seg inn og roper "Call the Police!". Kollegaen min sier straks "Nei!", og ber henne forlate bilen. Utenfor står det èn annen kvinne og en mann (som forsvinner bak et hus), som ser ut til å være helt rolige. Det var på grunnlag av det, at kollegaen min ikke ringte politiet. Hadde det virkelig vært noe galt, hadde også de uttrykt mer bekyring. De virket alle delvis ruspåvirket.

Er dette bare meg, eller er dette en skikkelig "kald" holdning? Jeg hadde i hvertfall kartlagt situasjonen, og ringt politiet om nødvendig - det hadde ikke kostet meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele situasjonen hørtes jo litt spesiell og merkverdig ut? Tror nok jeg hadde ringt politiet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendte noe rart med en kollega av meg her èn dag, og jeg stusset veldig over måten hun reagerte på.

Situasjonen var som følger: Hun kjører bil på kveldstid, og plutselig hopper det en kvinne ut i veien. Kollegaen min kjører saktere. Kvinnen ser redd ut, åpner døren til baksetet, setter seg inn og roper "Call the Police!". Kollegaen min sier straks "Nei!", og ber henne forlate bilen. Utenfor står det èn annen kvinne og en mann (som forsvinner bak et hus), som ser ut til å være helt rolige. Det var på grunnlag av det, at kollegaen min ikke ringte politiet. Hadde det virkelig vært noe galt, hadde også de uttrykt mer bekyring. De virket alle delvis ruspåvirket.

Er dette bare meg, eller er dette en skikkelig "kald" holdning? Jeg hadde i hvertfall kartlagt situasjonen, og ringt politiet om nødvendig - det hadde ikke kostet meg noe.

Jeg hadde definitivt kjørt videre, og ringt politiet. Men jeg kan også forstå at enkelte gjerne freaker litt ut og ikke helt vet hva de skal gjøre i slike situasjoner. Tror nok jeg hadde blitt litt oppskaket selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedt dama dratt seg ut, ringt politiet og vært ekstremt skeptisk til henne.

Man vil ikke bli dratt inni noe.

Vi har lås på alle dørene automatisk hele tiden, så ingen kan hoppe inn... Ikke ta opp bagasjelokket heller.

En gang angrep en berusa person meg og kastet meg i bakken. jeg kastet meg mot en taxi og fikk hjelp... Da var jeg livredd, og sjåføren låste alle dørene og spurte om jeg kjente pers. Hadde aldri sett han før, og ville bare hjem. Så jeg vet hva det er å søke hjelp når noe skjer, men hadde ikke kastet meg inn i en privat bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...