Gå til innhold

Dårlig magefølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg unnskylder ikke at jeg gjorde det, det var selvfølgelig ikke en nøye planlagt handling fra min side. Men jeg følte at hun også ofte invaderte livet vårt ved å sende melding på melding på melding, og ville derfor bare vite om jeg ble holdt for narr av begge to. Jeg ringte henne ikke og holdt en tale om min manns væremåte, men skrev i en melding at det var en trykket stemning hjemme for tiden, at jeg følte meg plassert i andre rekke og lurte på om hun kunne oppklare situasjonen for meg, noe hun gjorde. Jeg takket henne, hun takket for at hun kunne hjelpe og om hun lo helhjertet av meg bak min rygg så vet jeg ingenting om det. Og det er jo også irrelevant. Jeg fortalte selvfølgelig samboeren min at jeg i et impulsivt øyeblikk hadde tatt kontakt med venninnen hans og fått avkreftet mine mistanker, jeg sa unnskyld, men var klar på det at hvis kommunikasjonen oss i mellom hadde vært bedre hadde dette opptrinnet aldri funnet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Jeg unnskylder ikke at jeg gjorde det, det var selvfølgelig ikke en nøye planlagt handling fra min side. Men jeg følte at hun også ofte invaderte livet vårt ved å sende melding på melding på melding, og ville derfor bare vite om jeg ble holdt for narr av begge to. Jeg ringte henne ikke og holdt en tale om min manns væremåte, men skrev i en melding at det var en trykket stemning hjemme for tiden, at jeg følte meg plassert i andre rekke og lurte på om hun kunne oppklare situasjonen for meg, noe hun gjorde. Jeg takket henne, hun takket for at hun kunne hjelpe og om hun lo helhjertet av meg bak min rygg så vet jeg ingenting om det. Og det er jo også irrelevant. Jeg fortalte selvfølgelig samboeren min at jeg i et impulsivt øyeblikk hadde tatt kontakt med venninnen hans og fått avkreftet mine mistanker, jeg sa unnskyld, men var klar på det at hvis kommunikasjonen oss i mellom hadde vært bedre hadde dette opptrinnet aldri funnet sted.

Jeg synes du går langt over streken når du utleverer din samboer slik du fortalte i forrige innlegg:

hun ante ikke at samboeren min var så innesluttet og gretten på hjemmebane for tiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun har ikke sagt hva mannen hennes sa til at hun hadde sendt mail. Det var det jeg var mest spent på.

TS her. Er usikker på om det var meg du refererte til da det har kommet inn flere på banen her med kommentarer, men jeg vil bare svare på akkurat denne.

Samboeren min reagerte ikke med den minste vanntro eller på noen som helst annen negativ måte. Han forstod at jeg trengte å gjøre det jeg gjorde, og han er på ingen måte flau over meg. Det eneste han reagerer med er å være lei seg for at han ikke klarte å fortelle meg det på en skikkelig måte slik at jeg slapp å få en så vond magefølelse, som tilsynelatende var helt på jordet. Og, som sagt, så var det ikke det om han var tiltrukket av henne, men om han innledet et forhold med henne.

Til andre som roper "skamfull" og "pyse" og andre ting: Jeg kan ikke si annet enn at jeg leser det dere skriver, men at jeg for meg selv er ufattelig glad for at jeg og samboeren min ikke er av de som må føle ihjel alle ting. Vi hadde et problem som ingen av oss klarte å løse på noen god måte, og jeg tok et valg. Ja, man skal sikkert føle seg både skamfull og dum dersom man gjør det jeg gjorde, men det føler ikke jeg. Samboeren min er ikke flau. Jenta syns ikke jeg er dum. Som sagt, vi hadde et problem, og vi løste det. Ferdig med det. Livet går videre.

Tenk om vi måtte føle og føle på alle ting som vi SKAL reagere med å føle på. Da er det jo ikke rart at folk går fra hverandre av ingenting. Jeg og samboeren min har vært gjennom ting som har vært 10 ganger verre enn dette, men vi fulgte VÅRE følelser, og ikke det folk SIER at vi skal føle. Det beste må jo være å prøve å løse problemene når de kommer, enn å løpe i andre retningen og gå fra hverandre når problemet kanskje kommer av noe så trivielt som en misforståelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Jeg har kommentert flere her.

Og for å få sagt det så har jeg ikke sansen for folk som gir opp for lett - så der er jeg helt enig med deg. Det jeg satte spørsmål ved var måten det ble gjort på. Jeg synes det er et overtramp mot din samboer å gå bak hans rygg på den måten. Husker tilbake - for flere år siden hvor mannen min mistenkte meg for å ha et forhold til en mannlig kollega.

Hvis han den gang hadde ringt eller sendt ham mail og bedt om svar på om vi to hadde et forhold - ja, da hadde jeg "dødd" og mest sannsynlig aldri vist meg på jobb mer. Er sikker på at mannen min hadde reagert likt om det var han som ble offer for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, så mye pes du har fått her da, ts!!

Jeg sendte selv en slik mail engang, til TO, og fikk svar jeg den dag idag anser som ærlige. De var oppklarende og "reddet" forholdet. Hvis man ikke får svar fra den man ønsker svar fra, synes jeg det er greit å søke svar fra andre.

Topp at det ordnet seg, ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommentert flere her.

Og for å få sagt det så har jeg ikke sansen for folk som gir opp for lett - så der er jeg helt enig med deg. Det jeg satte spørsmål ved var måten det ble gjort på. Jeg synes det er et overtramp mot din samboer å gå bak hans rygg på den måten. Husker tilbake - for flere år siden hvor mannen min mistenkte meg for å ha et forhold til en mannlig kollega.

Hvis han den gang hadde ringt eller sendt ham mail og bedt om svar på om vi to hadde et forhold - ja, da hadde jeg "dødd" og mest sannsynlig aldri vist meg på jobb mer. Er sikker på at mannen min hadde reagert likt om det var han som ble offer for noe sånt.

Men jeg leste det slik at TS sin kjæreste ikke opplevde det som et overtramp - og da spiller det vel heller ingen rolle hva vi andre måtte tenke at vi ville føle om vi var i en tilsvarende situasjon? Følelser av overtramp og krenkelser er vel subjektive?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at det hele var en misforståelse! men hva var motivet ditt med å poste det innlegget ditt da? hvis du er så i mot å "føle seg i hjel", hvorfor trenger du å poste et "usikkert" innlegg på en av norges største diskusjonsforaer, når du nå i siste innlegg er så sikker på deg selv og forholdet? Det høres nesten ut som du rakker ned på de som har skrevet svar til deg, og som ikke er enig i din måte å tenke på. Jeg bare lurer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at det hele var en misforståelse! men hva var motivet ditt med å poste det innlegget ditt da? hvis du er så i mot å "føle seg i hjel", hvorfor trenger du å poste et "usikkert" innlegg på en av norges største diskusjonsforaer, når du nå i siste innlegg er så sikker på deg selv og forholdet? Det høres nesten ut som du rakker ned på de som har skrevet svar til deg, og som ikke er enig i din måte å tenke på. Jeg bare lurer jeg...

Tar meg friheten til å svare deg selv om jeg ikke er TS. Noen ganger er det vel også slik at folk får brynet seg gjennom andres argumentasjon i løpet av en tråd - og ender opp med å velge å stå på sitt ståsted, sine egne argumenter. Da har hun kanskje gått fra å være usikker til å bli sikker? Å bli sikrere på sin egen måte å tenke på behøver da ikke å være negativt - såfremt det står i forhold til den relasjonen hun har til kjæresten. Vi kan være enig eller uenig i hennes måte å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Men jeg leste det slik at TS sin kjæreste ikke opplevde det som et overtramp - og da spiller det vel heller ingen rolle hva vi andre måtte tenke at vi ville føle om vi var i en tilsvarende situasjon? Følelser av overtramp og krenkelser er vel subjektive?

For det første så svarte jeg på innlegget lenge før hun la ut informasjon om hvordan hennes mann reagerte. Og for det andre så synes jeg vi skal få lov til å si hva vi mener til tross for at det ikke er svaret TS ønsker seg.

Synes du diskusjonene her på KG hadde vært så interessante hvis alle svarte like diplomatisk som deg i hver eneste diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så svarte jeg på innlegget lenge før hun la ut informasjon om hvordan hennes mann reagerte. Og for det andre så synes jeg vi skal få lov til å si hva vi mener til tross for at det ikke er svaret TS ønsker seg.

Synes du diskusjonene her på KG hadde vært så interessante hvis alle svarte like diplomatisk som deg i hver eneste diskusjon?

TS her. Jeg har selvsagt forståelse for at andre har andre meninger og tanker om ting enn det jeg har. Og når jeg skriver på forum så forventer jeg at folk sier det de mener om saken. Det er bare bra, da får jeg andre innsynsvinkler enn min egen. Det er alltid berikende, uansett om det er svar jeg kanskje ikke liker (om jeg skal si det på den måten). Jeg har tatt til meg det folk har sagt, tenkt på det og halvveis handlet litt ut ifra det. Jeg tenkte nok desverre ikke på hva min samboer ville føle når han fikk vite hva jeg valgte å gjøre (mye på grunn av at jeg tenkte jeg måtte "få lov" til dette når min samboer gav meg så vage tegn og historier. Barnslig, kanskje ja), ettersom jeg var mest opptatt av å få bekreftet eller avkreftet den vonde minstanken. På grunnlag av hva folk sa så ba jeg han om unnskyldning for det jeg gjorde, og at jeg håpte han ikke følte at jeg gikk over streken. Bra for meg følte han det ikke på den måten, men svarene har gjort til at jeg har reflektert litt mer over saken på generelt basis.

Jeg skrev innlegget fordi jeg var usikker, ja, men svarene deres har også gjort til at jeg er blitt mer sikker på valgene mine, og mer bevisst på hvordan forhold jeg og min samboer har hatt.

Så selv om jeg kanskje ikke er helt enig i alle svarene jeg har fått så setter jeg likevel stor pris på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama til en singel mann?

Hvis han har dame så er han da langt ifra singel.

Det kunne jo tenkes at du hadde litt skamvett og syntes det var dumt gjort av deg å date en opptatt mann, og derfor ikke innrømme det før noe kunne bevises.

Ser andre har kommentert, og det de sier stemmer. Jeg fikk en telefon av en kvinne som viste seg å være dama til en singel mann jeg datet.

Dette betyr at jeg datet en mann, som sa at han var singel, og oppførte seg som om han var singel. Dama hans hadde dårlig magefølelse, hun sjekket telefonen hans, fant melding fra meg, og ringte meg. Da hun gjorde det, og spurte meg om en del ting, så svarte jeg ærlig. Jeg hadde ingen grunn til å lyve, for jeg hadde ikke gjort noe galt.

GRUNNEN til at jeg trakk fram dette var at noen mente at mottaker av mail til TS sikkert løy da hun svarte. Mitt poeng var altså, hvorfor skal man lyve om sånt? Enten det er noe eller ikke er noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så svarte jeg på innlegget lenge før hun la ut informasjon om hvordan hennes mann reagerte. Og for det andre så synes jeg vi skal få lov til å si hva vi mener til tross for at det ikke er svaret TS ønsker seg.

Synes du diskusjonene her på KG hadde vært så interessante hvis alle svarte like diplomatisk som deg i hver eneste diskusjon?

Det er helt fint å si sin mening men man trenger ikke si den på en hard og dømmende måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så svarte jeg på innlegget lenge før hun la ut informasjon om hvordan hennes mann reagerte. Og for det andre så synes jeg vi skal få lov til å si hva vi mener til tross for at det ikke er svaret TS ønsker seg.

Synes du diskusjonene her på KG hadde vært så interessante hvis alle svarte like diplomatisk som deg i hver eneste diskusjon?

Helt enig i at man må få si det man mener - og jeg svarte etter at hun la ut dette innlegget. Så da har vi fått svart begge to.

Og - nei - jeg synes ikke diskusjoner der man alltid er enige er interessant - da er det heller ingen diskusjon. Hvorvidt jeg er diplomatisk i enhver diskusjon er ikke noe tema som hører hjemme i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke blitt et fnugg klokere. Dette er svaret alle hadde forventet, og 99.999 prosent av alle personer hade gitt dette svaret uansett hva den reelle situajsonen hadde vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke blitt et fnugg klokere. Dette er svaret alle hadde forventet, og 99.999 prosent av alle personer hade gitt dette svaret uansett hva den reelle situajsonen hadde vært.

Bra at du er en slik en menneskekjenner da. Kanskje du er naboen hennes siden du vet akkurat hvordan den reelle situasjonen er?

Vi kan vel alle være enige i at man må si meningen sin uansett om det er det TS vil høre eller ikke, men slike som tror de vet akkurat hvordan saken er uten å i det hele tatt kjenne de som er innvolvert viser bare at de har null og niks å bidra med i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er en slik en menneskekjenner da. Kanskje du er naboen hennes siden du vet akkurat hvordan den reelle situasjonen er?

Vi kan vel alle være enige i at man må si meningen sin uansett om det er det TS vil høre eller ikke, men slike som tror de vet akkurat hvordan saken er uten å i det hele tatt kjenne de som er innvolvert viser bare at de har null og niks å bidra med i diskusjonen.

Jeg har ikke sagt at jeg vet hvordan den reelle situajonen er. Hvor sa jeg det? Jeg tenker bare logisk. De fleste ville ikke skapt en masse med trøbbel for seg selv, bare for å si sannheten. Det har de ingenting å tjene på. Ofte kan løgnen være det beste. Det er bedre å leve lykkelig uviten i en løgn enn å leve ulykkelig og viten. Spesiellt i en slik situasjon som dette. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte min manns elskerinne direkte på mobilen og hun ble så paff at hun blånektet - helt til jeg sa at jeg hadde mottatt brev som stadfestet at de hadde hatt et forhold. Hun var veldig tydelig flau over sin egen oppførsel. Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig at vi nekter til det motsatte er bevist, spesielt når det er noe så alvorlig som utroskap.

Er dette din egen erfaring? Eller et eksempel? Og er dette en eks eller din nåværende mann? Hvorfor ringte du denne damen? Jeg forstår at dette er (muligens) et sårt tema og derfor vil du ikke svare. Hvorfor var det verre det TS gjorde enn det du gjorde? PGA du allerede hadde fått bevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...