Gå til innhold

Flytte ut, men fortsatt være sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du reagert hvis samboer etter 6 år sier han vil flytte for seg selv en stund, men fortsatt være sammen som kjærester?

Grunnen han oppgir er at han trenger tid for seg selv, ikke for å treffe andre, men bare bo alene. Dere har aldri bodd alene før, men flyttet rett fra barnerommet og sammen i leilighet og nå har det blitt for mye sammen, og lite hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å forsøke det enn å gå fra hverandre.

Har gjort akkurat det samme pga mange omstengdigheter som ikke fungerte, og vi er sammen som kjærester. Fungerer foreløpig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere flytta sammen for tidlig,han er lei. dette er en litt finere måte å gjøre det på enn å si FYFaaaan jeg er møkkalei trynet ditt!

Bare vent så skal du se at det ikke alltid passer for han at du kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha reagert dårlig på det. jeg ville ha antatt at det var noe som ikke fungerte, og da ville jeg heller ha prøvd å jobba med det i stedet for å flytte ut. hvis ikke ser jeg liksom ikke vitsen, hvis målet er å ende opp med å bo sammen etter denne aleneperioden? hvis det da var noe som var problematisk, er det bare å forvente at når man en dag flytter sammen igjen har man det samme problemet.

tid for seg selv får samboeren min så mye som han selv vil ha, men vi bor da fortsatt under samme tak og sover i samme seng om natta allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min foreslo det, vi hadde væt sammen lenge og har barn. Vi skulle fortsatt være en familie, bare ha en pause slik at han "kunne få orden på tankene". Og ting han kjøpte til den nye leiligheta var kjøpt "med tanke på at vi kunne bruke det senere".

Så flytta det ei dame inn til han. Drittsekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Hmm.. Denne var litt vanskelig..

Jeg ville nok foreslått en mellomløsning for han hvis jeg var deg.

Han syns dere går mye oppå hverandre og sier han trenger rom. Hvorfor ikke gi hverandre godt med rom en periode for å se om ting blir bedre? Om det ikke skulle fungere kan han velge å prøve sin egen leilighet.

Bruk kommende måned på å finne på ting hver for dere. Reis på kino med venner i stede for hverandre. Ha jentekvelder og guttekvelder. Besøk foreldrene deres hver for seg, gjerne en helg.

Kanskje trenger han bare å se at dere kan klare dere litt fra hverandre, kanskje fungerer det ikke - men da har dere prøvd en mellomløsning først.

Lykke til :)

*Henriette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...