Gå til innhold

Norges matrett nummer 1 er Grandiosa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vanlig grandis selges det mest av. Jobber i dagligvare og bestiller frossenpizza, så jeg *Vet* det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser stort sett sunt, jeg lager mye hjemmelagd mat og bruker mye grønnsaker og rene råvarer. Men av og til velger vi noe mer lettvint, kanskje samboern er litt mer insisterende enn meg, men da vi bodde hver for oss i fjor kjøpte jeg også noen ferdigpizzaer (men ikke grandiosa, stort sett dr. Oetkers). Når vi først spiser ferdigmat er det oftest frossenpizza det går i, fordi det er det minst arbeidskrevende og enkleste å spise når vi er slitne og lei. Lager aldri posemat lenger, og det eneste andre vi kjøper av ferdigmat er kyllingvinger og pommes frites en gang i blant. Ideelt sett burde vi hatt hjemmelagd frossenpizza/mat i fryseren, men så langt har jeg ikke kommet i husmoderligheten min, selv om jeg er veldig glad i å lage mat.

• Liker 1
Skrevet

... og jeg synes ikke grandiosa er GODT. Den er passe stor til to, og jeg liker den bedre enn endel av de tykkbunnete pizzaene, men jeg synes dr.Oetker o.l er bedre. Og ingen av dem er i nærheten av de hjemmelagde :)

Gjest Sommertid
Skrevet

Dagen derpå synes jeg at en Grandis smaker kjempe godt, men ikke ellers :fnise:

Skrevet

For min del kommer fjordland hakk i hel, god mat, metter og er enkelt og billig.

Når man spiser mutters alene hver dag gidder man ikke sette igang med pizza deig, for å si det sånn...

Skrevet

Har aldri kjøpt den i hele mitt liv. Liker den ikke.

Skrevet

av alle fryste pappskiver som en kan kjøpe,er vel grandiosaen den som "smaker" best.

Helst liker jeg hjemmelaget pizza,men kan av og til lage "Pita pizza"

Gjest Consensio
Skrevet

Lager bare hjemmelaget pizza her.

Eller... det hender (les: 1-2 ganger i året kanskje) at jeg kjøper pizza. For eksempel om jeg er syk og mannen ikke er hjemme eller noe i den duren.

Da bestiller jeg heller pizza fra Peppes eller noe fremfor å kjøpe Grandiosa.

Grandiosa smaker rett og slett dritt, og jeg blir skikkelig kvalm etter første biten. Blir jo kvalm bare av å tenke på å måtte spise det.

Skrevet

Jeg liker Grandiosa, jeg også. Riktignok stiller den ikke akkurat i klassen "yndlingsrett" men det er mange andre ting som jeg synes smaker mindre bra enn den.

• Liker 1
Skrevet

Mmm, Original Grændis med Idun ketchup! :spise::sjenert:

Skrevet

Et deprimerende faktum, spesielt med tanke på hvor enkelt det er å lage skikkelig pizza.

Sist jeg spiste grandis var i militæret, det er 17 år siden, men minnene om hvor vondt det smakte sitter fortsatt i.

Skrevet

Jeg elsker grandiosa! :spise: Har ikke planer om å forsvare det heller.

Skrevet (endret)

Den er VELDIG god klokken 2 om natten, på fylla :jepp:

Jeg for min del spiser sjelden annen pizza enn Originale eller Pan pizza i hverdagen. Big One er den jeg liker minst av dem alle.

En kamerat av meg har gradiosa minimum 2 ganger i uken. En periode (da han spiste 4 ganger i uken) hadde han faktisk et grandiosa-pappeske-tårn på kjøkkenet :tommelsmil:

Endret av Hikke
Skrevet

Hvorfor blir Grandiosa nermest sett på som Norges nasjonalrett for tiden?

Men av likevel så virker det som at "alle" hater den også. Hva kommer dette av?

Eller er bare Grandiosaen blitt så kjent at man gjerne kaller all kjøpepizza for Grandiosa selv om man kjøper en Big One?

Noen liker den, andre ikke. Mange bruker den veldig ofte. Det er ikke pga smaken jeg ikke spiser den. Det er pga innholdet. Den er full av herdet fett,og slett ikke bra og spise.

Utrolig hvor lite folk er opptatt hva de egentlig får i seg.

Jeg nakker ikke om de som sjeldent spiser dette,men tror nok det er mye ferdigmat på folk.

Ille er at de serverer barn slik mat til middag

Skrevet (endret)

Noen liker den, andre ikke. Mange bruker den veldig ofte. Det er ikke pga smaken jeg ikke spiser den. Det er pga innholdet. Den er full av herdet fett,og slett ikke bra og spise.

Utrolig hvor lite folk er opptatt hva de egentlig får i seg.

Jeg nakker ikke om de som sjeldent spiser dette,men tror nok det er mye ferdigmat på folk.

Ille er at de serverer barn slik mat til middag

Grandiosa lørdagspizza kom faktisk ut som den sunneste av pizzaene i test. PIZZATEST

Grandiosa topper visst listen på den testen.

Endret av Hikke
Skrevet

Grandiosa lørdagspizza kom faktisk ut som den sunneste av pizzaene i test. PIZZATEST

Grandiosa topper visst listen på den testen.

Spiller ingen rolle for meg. Grandiosa smaker dritt.

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg er nok litt påvirket av å bo i et hus med tre menn så Grandiosa er fullt spisbart når jeg har lyst på et kjapt, varmt måltid. Men jeg kjøper Grandiosa med pepperoni og tilsetter litt fersk mozarella før steking - faktisk ganske godt.

Men jeg forstår ikke alle som spiser hjemmelaget pizza på pitabrød - det er ikke godt. Pitabrødet blir da seigt og bløtt - ikke godt som pizzabunn.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Grandiosa kvalifiserer ikke som mat, rett og slett. Det smaker grevling, og jeg kunne ikke drømme om å kjøpe den en eneste gang. Blærk!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Den originale smaker piss. Men den med kjøttdeig og løk er helt OK som nødløsning.

Restaurante med pesto og mozarella er best :jepp:

Skrevet

Mmm grandis dagen derpå f.eks er knall ;) Nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...