AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hvorfor blir Grandiosa nermest sett på som Norges nasjonalrett for tiden? Men av likevel så virker det som at "alle" hater den også. Hva kommer dette av? Eller er bare Grandiosaen blitt så kjent at man gjerne kaller all kjøpepizza for Grandiosa selv om man kjøper en Big One?
KaDust Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Aldri vært noe glad i pizza i det hele tatt. Men Grandiosa smaker jo langt verre enn all annen pizza, så skjønner det ikke selv.
Fortunatus Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Men hvilken grandiosa er det snakk om? Gjelder dette alle de forskjellige pizza-typene eller kun den med skinke, paprika, tomatsaus og ost? For jeg må selv innrømme at en slapp fredagskveld med en grandiosa pepperoni er ganske så digg Jeg leste også en plass at nordmenn spiser omtrent 5,5 kg ferdigpizza (all frossenpizza!) i året, og det blir omtrent 10 pizzaer, og jeg vil tro jeg spiser ferdigpizza 1 gang hver femte uke.. 1
Fluffe Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Er som se og hør. Alle vet hva som står der(spiser) men ingen leser det(liker det) 1
Gjest Koala Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Kanskje vi trenger flere innvandrere til Norge som kan lære oss å lage sunn og frisk mat basert på ferske råvarer og mye grønnsaker.
Jomfruen50 Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Grandiosa kaller jeg papp pizza, for den liksom går til nød ann å spise, i motsetning til de andre pizzaene. Det er ikke så mye vitaminer å hente ved å spise slik masseprodusert pizza. Jeg har begynt å bake pizza selv jeg, og aller helst vegetarpizza. Min oppskrift er kjempegod. PIZZA DEIG 4-6 DL HV MEL 2-3 SS OLIVEN OLJE 2-3 TS SALT 2-3 DL VANN/MELK (LUNKENT) 30-50 G GJÆR PIZZA FYLL 2 GULRØTTER GROV RASPES 1 LØK 1 HVIT LØK ALT KOKES SAMMEN CA 20 - 30 MIN 1 BOKS MAIS 1 BOKS FLODDE TOMATER LITT PURRE 1 JARLSBERG OST TOMATER I SKIVER TIL PYNT PÅ OSTEN SALT OG PEPPER PIZZA KRYDDER STEKES PÅ 225 gr i ca 15 min Fyllet er nok til ca 2 pizza 1
Barcelone Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Blir helt skamfull på nordmenns veiene som kan spise slikt skvip. Smakløs papp som en over skriver. Jeg spiser ALDRI gradiosa. Uansett topping. Husker forresten en reportasje i VG for en del år tilbake hvor de tok med grandiosa til Italia for å la noen ekte pizzabakere smake på stoltheten til nordmenn. de ble faktisk fornærmet over at vi kunne kalle det pappmøle for pizza. 1
Fluffe Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Blir helt skamfull på nordmenns veiene som kan spise slikt skvip. Smakløs papp som en over skriver. Jeg spiser ALDRI gradiosa. Uansett topping. Husker forresten en reportasje i VG for en del år tilbake hvor de tok med grandiosa til Italia for å la noen ekte pizzabakere smake på stoltheten til nordmenn. de ble faktisk fornærmet over at vi kunne kalle det pappmøle for pizza. Blir flau over alle disse "flinke" mat spiserene som skal fortelle andre hva de bør og ikke bør spise jeg. 7
Barcelone Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har ikke fortalt noen hva de skal spise. Kan bare ikke fatte at det fgår an å spise slikt møl. 2
Chiyo Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Jeg liker grandiosa med Heinz ketsjup. Mmmm... Har ikke Grandis i England da.
Anglofil Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Synes Grandiosa er helt kurant en gang i mellom. Jeg lever relativt sunt, og jeg spiser Grandiosa med god samvittighet når jeg først har det. Det er ingen som har noe med hva jeg spiser uansett. Mvh Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 Jeg liker grandiosa med Heinz ketsjup. Mmmm... Har ikke Grandis i England da. Mmmm... Natriumglutamat... 1
Nuith Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Har ikke spist grandiosa på flere år og må si meg enig i at hjemmelagd pizza er uendelig mye bedre. Men dersom jeg må velge "pizza som ikke er hjemmelagd" faller jeg stort sett på grandiosa (ikke orginalen, men kjøttdeig&løk - kan ikke fordra fryst paprika). Den minner ikke mye om ekte pizza kanskje, men jeg synes den smaker godt nok jeg - til tilfeller av akutt pizzatrang og 0 tid/krefter til å lage en ordentlig en. Vil mye heller betale 30 kr for en grandiosa enn 200 kr for en pizza fra Peppes eller Dolly Dimple, når heller ikke de er i nærheten av så gode som en hjemmelagd pizza. 2
Wonders Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 kjøper alltid grandis, og fyller på med det jeg føler for. Noen ganger er det et lyspunkt i hverdagen min. Tror det er osten som gjør mye... kjøttdeig&løk er den eneste andre som er etanes.
Gjest Linda sofie Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har aldri likt Grandiosa. Verste pizzaen jeg kan tenke meg! Jeg kan spise hvilken som helst pizza men ikke Grandiosa altså. Da sulter jeg heller. Nå spiser ikke jeg pizza så ofte men hvis jeg skal ha lager jeg en selv. Smaker 100 ganger bedre enn Grandiosa eller en annen pizza fra Rimi F.eks.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 Her startet vi med Grandis da ungene var små. En pizza holdt til 3 og unger likte den. Så ble de litt mer storspisende og det ble Big One. Etter det ble det kun hjemmelaget pizza. Nok mat til alle og litt til overs Ergo så er jeg helt ferdig med Grandis. Kan spise det dersom jeg får det, men har jeg frossenpizza så kjøper jeg gjerne andre typer. 1
Cherish Skrevet 24. januar 2011 #20 Skrevet 24. januar 2011 Jeg må innrømme at jeg faktisk liker Grandiosa! Synes den smaker VELDIG mye bedre enn de fleste andre kjøpepizzaer, som f.eks. Big One osv. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå