Gå til innhold

Jeg har ingenting i mot at folk tror på Gud eller er religiøse


Gjest Eugene Onegin

Anbefalte innlegg

Tydeligvis så er det ikke alle som gjør det. Ikke engang OM man holder det for seg selv så får man ha det for seg selv. For det kommer alltid noen som deg for å pirke og hakke i det og krever at man skal "svare for seg".

Det jeg, for å bruke ditt uttrykk, gnåler om er tonen flere her inne har. Hvor mange ganger må jeg repetere dét?!

Nei, ingen (SOM MEG?) som krever at du skal svare for deg, det er bare å la være dersom du ikke vil. Derimot når det kommer påstander så må det være lov å arrestere på disse dersom man oppfatter det som feil, eller direkte uredelighet, noe som ofte forekommer i forumet her.

Her kommer det igjen. Ydmykhet er en fin ting.. :roll:

Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det ikke er viktig hvem som sier hva, eller hvordan det blir sagt:

Det som er viktig er om det som sies er sant, troverdig, følges av beviser eller på den annen side er direkte tøv, usannsynlig eller lite gjennomtenkt.

Hvis vi skal begrense debatten til bare mennesker som tilfredsstiller de strengeste krav til hensynsfullhet, begrenser vi samtidig viktige debattanter, uansett ståsted.

Brutal mann er ikke særlig empatisk i mange av sine innlegg: Men, han besitter mange viktige meninger og observasjoner.

Tross alt er dette et debattfoum.

Jeg tror de som sliter her inne trenger å tenke på at det ikke er dem som person som ev blir angrepet, men en mening eller tro.

Teskje: Du er ok som person, men jeg er muligens uenig med deg i dine meninger.

Skulle jeg ikke ha lov til å si det?

Skulle vi ikke kunne være venner om vi traff hverandre i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen (SOM MEG?) som krever at du skal svare for deg, det er bare å la være dersom du ikke vil. Derimot når det kommer påstander så må det være lov å arrestere på disse dersom man oppfatter det som feil, eller direkte uredelighet, noe som ofte forekommer i forumet her.

Jaja..

Du er vel kanskje ikke den verste (du er jo faktisk ganske saklig), men det er visse her inne som sier: "Forklar deg". Det synes jeg er frekt. Og da er man langt forbi selve diskusjonen.

Påpek gjerne det du synes er feil, men når det kommer til tro, så er det jo nettopp tro det handler om. Det er ikke alle som trenger vitenskapelig dokumentasjon for å kunne tro. Og det synes jeg skal respekteres uten at man skal bli kalt dum.

Teskje: Du er ok som person, men jeg er muligens uenig med deg i dine meninger.

Skulle jeg ikke ha lov til å si det?

Skulle vi ikke kunne være venner om vi traff hverandre i virkeligheten?

Saken er den at her inne er det svært få som er så ydmyke som det der. Svært, svært få sier faktisk: "Dette er mitt syn, jeg er uenig med deg, men jeg respekterer ikke din mening mindre av den grunn". Jeg kaller ikke de som ikke tror det samme som meg for dumme, det synes jeg kan holdes utenom debatten, for det er faktisk et angrep på personen, ikke meningen hans/hennes.

Klart du har lov til å si det, men det ødelegger debatten. Iallefall for min del. Om jeg ville vært venn med en som sier jeg er dum fordi jeg tror på noe h*n ikke gjør, og kaller det for bullshit? Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...