Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere nye klær, sko, smykker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler to ganger i året, og sper på hvis jeg mangler f.eks sokker, truser osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linda sofie

Huff alt for mye. Klarer nesten ikke å gå på senteret uten å kjøpe noe. Jeg kjøper nye klær og sko hvert fall en gang i uka. Egentlig ganske unødvendig for jeg trenger jo egentlig ikke alt jeg kjøper heller. Mye av det bruker jeg kun et par ganger og noe bruker jeg ikke en gang. Blir bare hengendes i skapet uten å bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kjøpte jeg mye unødvendig hver uke. Nå sparer jeg heller til kvalitetsplagg, og kjøper en-to ting i stedet for fem. Må gjøre det nå mens jeg er student og bor hjemme vel, senere i livet blir det sikkert ikke noe særlig anledning til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Kjøper kanskje noe nytt 1 gang i måneden hvis jeg har tid.. en genser eller noe. Og av og til hver 3 måned (ca) kjøper jeg flere plagg, smykker o.l. Sko kjøper jeg sikkert bare en gang i halvåret :fnise:

Men så er jeg da en "fattig" student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk begynt å skrive ned klær jeg kjøper og til nå (januar) har jeg kjøpt 25 nye plagg. Noe kan jeg skylde på januarsalget:p Kjøper ikke nødvendigvis så dyrt, men veldig ofte! Kjøper mest kjoler og topper. Bukser sjeldnere. Tilbehør som smykker og vesker har jeg veldig mye av etter å ha jobbet i en sånn butikk, så det kjøper jeg ikke så ofte nå lengre.

Har stort behov for å variere, misliker å bruke de samme klærne mange ganger. Går aldri i samme kjole med de samme folka feks. Har kjøpt 3-4 nye jakker i det siste pga de er jo på salg (billige) og det er dødkjedelig å gå i den samme hele tiden.

Shopper vel 2-3 ganger i uken.

Er student, men en ny topp trenger ikke koste mer enn en hundrelapp feks, spesiellt ikke på salg.

Tror egentlig ikke det handler om hvor mange plagg eller hvor ofte man shopper. Typen min kan feks bruke flere tusen på en jakke, mens jeg finner mange topper og kjoler på et halv-pris stativ for de samme pengene. Trenger ikke være rik for å shoppe vanlige klær i vanlige butikker. H&M og disse koster jo så å si ingenting, kjøper det jeg har lyst på der og da. Mye impulsshopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

aaaltfor ofte. men jeg har god råd. sist uke handlet jeg blandt annet to nye kjoler, men jeg må ut og ha enda en ny denne uken for jeg skal i et selskap lørdag og iiingenting jeg har kan passe til anledningen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler så og si aldri nye smykker ol. har nok å velge i fra før av. Klær og sko blir etter behov og det er fullt i skapene nå så det blir kanskje noe nytt en gang i året eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg handlet noe nytt i juleferien sist. Det går nok i perioder, etter om jeg trenger nye klær eller bare har lyst på noe nytt. Nå skal jeg til utlandet om 1,5 måned, så sparer penger til da og håper jeg får handlet litt der.

Men bare ikke bekymre deg for hva de i omgangskretsen din gjør. Som du ser så er det veldig varierende kjøpevaner blant folk, og du er ikke unormal fordi du ikke har råd/lyst til å handle nye ting hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men jeg har venninner som er kjempemisunnelig på at jeg stadig handler meg nye klær og smykker og sånn. De lurer veldig på hvordan i alle dager jeg har råd. Det de ikke ser er at det handler om prioritering. Jeg velger for eksempel å ikke reise på månedsturer til eksotiske steder om vinteren (eller sommeren for den del) - jeg velger å lage maten min selv fremfor å bestille mat på døren mange ganger hver eneste måned, og jeg bruker ikke 200 000 på å pusse opp bad eller kjøkken. Jeg er null interessert i å ha en sykkel til fjorten tusen, eller skipakke til tjue. Det handler altså rett og slett om prioriteringer. Men det er vanskelig for enkelte å se, for de "mååå" jo på ferie lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Er sjelden jeg går ut eller på fest, men om jeg skal, hender det jeg kjøper noe nytt i den anledning - kjekt å føle seg litt fornye når man skal på fest :) da går det stort sett i en ny topp, smykke, skjerf ol. Ellers handler jeg endel treningstøy, det er forbruksvare for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

Jeg kjøper nesten aldri smykker. Er ikke noe glad i å gå med smykker, armbånd. ringer og øredobber.

Klær kjøper jeg som regel en gang i månden. Kjøper ikke sånn kjempe mye. Kjøper egentlig bare en topp og en kjole f.eks. Har skjerpa meg kraftig det siste året. Før handla jeg 2-3 ganger i uken. Måtte gi bort nesten halvparten av klærne mine pga jeg ikke fikk brukt de. De bare lå i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper nye klær et par ganger i året og nye sko hvert halvår.

Men jeg må si at jeg prioriterer å bruke penger på sminke og det kjøper jeg litt oftere :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper nye klær et par ganger i året og nye sko hvert halvår.

Men jeg må si at jeg prioriterer å bruke penger på sminke og det kjøper jeg litt oftere :gjeiper:

.. og det kjøper jeg så og si aldri .. he he .. rart med prioriteringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...