Gå til innhold

EasyLife - er i ketose - er det mulig å spise noe mat og beholde ketosen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynnt på EasyLife og er i gang med kosterstattere nå. Er på tredje dagen, og det går overraskende bra. Har imidlertid VELDIG lyst på mat! Mye av hensikten med kosterstatterne er jo at man skal komme i ketose, noe jeg er i nå (har sjekket med Ketostix). Vil det ødelegge ketosen om jeg f.eks. spiser en kyllingfilet med litt salat til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du KAN spise litt salat (kinakål, agurk), ett egg og ren kyllingfileet. Generelt mat med lite eller ingen karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg KAN, men BØR ikke? Har veldig lite peiling på ketose og lavkarbo, men har jo brukt et par dager på å komme i ketose, så vil helst ikke ødelegge det nå... Er bare ikke så lett å motivere seg for pulver, pulver og atter pulver i ukesvis, tror det ville hjulpet mye på motivasjonen om jeg fikk noe å tygge på i allefall EN gang om dagen!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på easylife, og da er det jo basert på at de første ukene skal man kun innta kosterstatterne. Jeg fikk da beskjed om at jeg kunne innta disse matvarene, dersom jeg ble veldig sulten. Men mange av de jeg gikk på kurs med brukte både kosterstatter og mat, og det funket jo det og, man gikk bare saktere ned i vekt.

Jeg røyk på en smell etter 3 uker på bare kosterstattere, så hadde jeg vært deg hadde jeg spist litt ved siden av, da er det ikke så lett å falle helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite peiling på ketose og lavkarbo, men har jo brukt et par dager på å komme i ketose, så vil helst ikke ødelegge det nå...

Er det ikke en fordel å sette seg inn i kostholdet, og den virkningen den er forventet å ha, før man begynner på noe slikt?

Noen av spørsmålene jeg ville stilt før jeg begynte på en slik diett, er:

1: Hva er ketose?

2: Hvordan kommer jeg i ketose?

3: Hvordan opprettholdes ketosen?

4: Hvordan påvirker ketosen kroppen fysisk og psykisk?

5: Hva kan ødelegge ketosen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil anbefale lavkarbo.no :) der får du spørre andre som driver med det samme. eget forum der for dem som bruker easy life :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ogå gått på Easy.life og er i gang med en ny runde nå. Denne gangen har jeg spist broccoli og blomkål fra dag en, og proteiner fra dag fem. Da er det for meg et kosthold jeg kan leve med samtidig som jeg er i ketose. SIDEN DU ER EASY.LIFE MEDLEM OG BETALER GANSKE MYE FOR DET SPØR KURSLEDEREN DIN, DET ER NOE AV DET DE ER DER FOR. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe du skal snakke med din veileder om? Jeg har gått på EasyLife og da skulle man kun innta pulver i minst 2 uker - ingenting utenom. Ingenting.

Deretter utvidet man trappevis med ulike mattyper, f.eks salat, paprika, agurk, tomat og løk samt rent kjøtt/fisk.

Men de første uke eskal de være kun pulver. Også fordi man i starten "tåler" mindre for å ramle ut at ketosen. Synes du skal snakke litt med veilederen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale lavkarbo.no :) der får du spørre andre som driver med det samme. eget forum der for dem som bruker easy life :)

Hvor finner du det? Jeg har lett, men finner kun tråder startet under "Andre dietter"? Eller er det slik lavkarbo.no funker, kun tråder som ligger der og ikke noe faglig stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Glad jeg holder meg til et normalt, sunt kosthold og trening. Dette virker bare stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale lavkarbo.no :) der får du spørre andre som driver med det samme. eget forum der for dem som bruker easy life :)

Det som står på lavkarbo.no er skrevet av lavkarbofanatikere. Har ikke vært borti mer vranglære og feilinformasjon enn det som sto skrevet under EasyLife på lavkarbo.no.

De som skrev ang sine erfaringer med EL ble regelrett latterliggjort og hånet. EL er basert på "vanlig" mat (med unntak av starten som er pulver) samt trening. Det er overhode ingen kur, men en livsstilsendring. Gikk selv ned 30 kg på EL med vanlig mat og mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som står på lavkarbo.no er skrevet av lavkarbofanatikere. Har ikke vært borti mer vranglære og feilinformasjon enn det som sto skrevet under EasyLife på lavkarbo.no.

De som skrev ang sine erfaringer med EL ble regelrett latterliggjort og hånet. EL er basert på "vanlig" mat (med unntak av starten som er pulver) samt trening. Det er overhode ingen kur, men en livsstilsendring. Gikk selv ned 30 kg på EL med vanlig mat og mosjon.

Om du ble latterliggjort og hånet så er jeg 99%sikker på at det har noe med deg å gjøre og dine påstander og "kunnskaper".

De er verdens hyggeligste, og ikke minst, kan ikke gjemme seg under AB-knapp. Og jeg leser mye på forumet der, men er ikke noe særlig aktiv på innleggsfronten.

Om du du mener de driver med vranglære og feilinformasjon så er det et utall leger som driver med det samme isåfall, blant annet min fastlege som støtter mitt kosthold uten å ha anbefalt det.

Alle på lavkarbo er jo for det kostholdet, de hadde vel ikke vært der ellers.

Ts, du er fortsatt i ketose om du spiser fett og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på lavkarbo.no er skrevet av lavkarbofanatikere. Har ikke vært borti mer vranglære og feilinformasjon enn det som sto skrevet under EasyLife på lavkarbo.no.

Beklager, så ikke at det var spesifisert at det var under EasyLife du mente. Der vet jeg ikke hva forumbrukerne vet om.

Uansett så driver ikke de med latterligjøring og håning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...