Gå til innhold

Er jeg oversensitiv?


Gjest usikker

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Gjør klart at dette er noe som skjer ganske ofte, bruker bare kveldens hendelse som eksempel.

Kjæresten jobber nattevakt og begynner elleve. Han ringte klokka åtte og sa han kom innom meg før han dro på jobb. Klokka ti ringer jeg og spør hvor han blir av, og han sier da at han har vært opptatt og ikke rakk å komme likevel. Jeg spør da hvorfor han ikke kunne sendt melding, og da blir han sint for det burde jeg forstått at han ikke hadde tid til. Grunnen til dette var fordi han skulle kjøre noen (pirattaxi, kan man vel kalle det). Det er selvsagt greit at han var opptatt, men jeg ble litt lei meg over at han ikke gav beskjed. En kort sms tar da virkelig ikke lang tid? Jeg sa til han at han var nødt til å komme hit, ettersom jobbtøyet hans ligger her. Jeg får da skyllebøtte over at jeg ikke skjønner at han er opptatt, at dette kom han ikke til å rekke, jeg bare forstyrret som ringte osv. Som om jeg ba han kjøre pirat rett før han skulle på jobb! Han burde selv sett at tiden ikke strakk til. Endte med at jeg måtte legge klærne på trappa, for han hadde ikke tid til å komme inn. Så får jeg kjeft fordi de hadde blitt litt våte av snøen de lå på, og fordi jeg glemte beltet til buksa. Det er jo ikke så lett for meg å huske alt til hans arbeidstøy, og blir veldig lei meg når han kjefter meg huden full for at jeg ikke klarte DET engang.

Føler meg nedfor og ganske lei meg over hele situasjonen. Føler at jeg får skyld for ting jeg ikke har noe med, og at han blir fort sint på meg og kommer med sårende kommentarer.

Er det så mye å forvente en sms, og at han har tid til å åpne døra for å hente klærne sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hørtes stresset ut til de grader. Nei, en sms er ikke for mye å forlange men snakk heller med han om det når han slapper av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hørtes stresset ut til de grader. Nei, en sms er ikke for mye å forlange men snakk heller med han om det når han slapper av.

Som sagt, dette er noe som skjer ofte. Jeg har snakket med han om det mange mange ganger (når han har roet seg, selvsagt), men det skjer gang på gang :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Det du beskriver er svært respektløs behandling, og jeg lurer egentlig på hvorfor du gidder å finne deg i det?

Hvis han ikke rekker å komme, og ikke prioriterer å sende en melding, bør han være ydmyk nok til å be om tilgivelse for det.

Når det gjelder arbeidstøyet hans ville jeg ikke nevnt det. Trenger han det får han sette av til til å komme inn og hente det han trenger selv.

Det skumle med sånne forhold er at du til slutt begynner å tro på nedrakkingen hans.

Så jeg lurer også på det samme som gjesten over. Hvorfor er du sammen med ham?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår din fortvilelse godt TS :klemmer: Dette er uholdbart og du må gjøre noe med det. Han blir bare værre så lenge han ikke er i stand til å se at han har et holdningsproblem. Det begynner i det små, også blir han vel sur for alt mulig.

Dere bør prate om dette. Og det får dere til om forholdet er liv laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...