Gå til innhold

Treningsmotivasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det hadde kunne vært interessant hvis folk hadde delt litt om hva de tenker, gjør og føler for å komme seg ut av sofaen og på trening de dagene det føles som tyngst.

Rett og slett: Hva motiverer deg til å trene? Hvordan gjør du treningen mer gøy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victoria's secret fashion show motivere meg. Og for at treningen skal være enda mer motiverende og gøy, går jeg på gruppetreninger. Da kommer man seg ikke unna en bra økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å føle meg sterkere for hver repetisjon, hver kilo jeg løfter. At jeg merker fremgang fra uke til uke, måned til måned. Ser at låra blir større og rompa fastere, ryggen mer markert. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren. Vil at folk skal se på min kropp i bikini og tenke at de vil ha en slik kropp de også.. Høhøh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som motiverer meg:

Trening er gøy, hvis det ikke er gøy trener jeg det ikke så all min trening er, nettopp, gøy. Det betyr ikke at ikke treningen kan være gyselig hard, eller repetativ, men jeg skal ha et formål med treningen, og det er gøy for meg.

Det er faktisk også deilig å få trent, kjenne på at man blir i bedre form og vite at dette forbrenner fettet, styrker kroppen, øker blodsirkulasjonen, er godt for psyken, gir meg en bedre hverdag og øker energinivået mitt. Følelsen etterpå, når man står i dusjen og er deilig sliten er også ubetalelig.

Jobben betaler treningsavgiften om jeg trener et visst antall ganger i løpet av 6 måneder, det motiverer meg absolutt til en viss grad.

Bikinisesongen 2011 kommer til å bli den beste i mitt voksne liv, og det gleder jeg meg faktisk til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes treningen i seg selv er givende.

Jeg er kanskje heldig som liker å ha det vondt og som liker å pushe meg til jeg ser mannen med ljåen (ikke hver gang, såklart). Jeg føler alltid at jeg har forbedringspotensiale og prøver alltid å bli bedre i det jeg gjør, både når det gjelder teknikk, styrke og utholdenhet. Når jeg f.eks. tar knebøy ser jeg for meg hvordan musklene i kroppen jobber. Sånne ting motiverer meg, i tillegg til den deilige følelsen etterpå selvfølgelig :)

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår meg på dem som synes at trening alltid skal være så gøy :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som motiverer meg:

-Følelesen etter man har trent - fantastisk deilig!

-Konkurranser jeg er påmeldt - å vite at skal man gjøre det bra så må man faktisk trene.

-Tanken på at hvis jeg ikke trener idag, så er det noen andre som gjør det, og dermed blir de bedre trent enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feelingen jeg får ETTER trening = priceless.

Motivasjonsfaktorer:

- Å se på de flotte jentene som trener

- Å se hva trening har gjort med kroppen min, og se hva som skjer når jeg får litt "pump"

- Å stadig kunne øke i forskjellige øvelser

- Det sosiale ved treningen

- God musikk / glo på tv (om jeg tar kardio)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår meg på dem som synes at trening alltid skal være så gøy :sjenert:

Vet ikke om den var myntet på meg, men jeg svarer litt allikevel jeg ;)

Jeg tror kanskje du har det "gøy" allikevel med treningen jeg da, for du klarer å se nytteverdien og kjenne på hvordan du blir bedre og sterkere. Den følelsen har i alle fall jeg, og da er det meste av trening "gøy" for meg. Men noen øvelser, som jogging på tredemølle og til dels spinning, er dønn kjedelig synes jeg, så da gjør jeg heller noe annet som gir meg mer(løping i skogen/sykle ute - greit det er noe mer sesongbetont, men jeg overlever da med annen kardiotrening i vinterhalvåret).

Folk som har motforestillinger mot å trene (tungt, hardt, kjedelig, fælt, føler seg dårlige/tunge/feite osv osv) trenger kanskje mer "underholdende" trening, i alle fall til de blir hektet på selve treningen og synes den er gøy i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet så hardt og lenge for å få kondis at jeg ikke vil miste den. Følelsen av å være litt lett til fots og å kunne sprette opp en trapp uten å bli anpusten gjør det også verdt slitet. Det motiverer meg til å fortsette med joggingen, jeg syns i hvert fall ikke at det er spesielt gøy...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den var myntet på meg, men jeg svarer litt allikevel jeg ;)

Den var egentlig ikke myntet på noen spesiell, mer en slags åpen betraktning etter å ha snakket med folk (venner, kolleger ++) om dette... Det handler nok like mye om hva folk oppfatter som gøy, og jeg blir litt oppgitt over de som mener at treningen slutter å være gøy når det blir slitsomt og gjør litt vondt.

Da lurer jeg litt på hva det er de tror de holder på med, og om de i det hele tatt har noe ønske om å bli bedre. Jeg kan iallefall ikke komme på mye annet i livet som er bare komfortabelt og greit og samtidig gir gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturtilstanden. Vår stakkarslige trening var fortidsmenneskets hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min største treningsmotivasjon nå er det forstående bryllupet vårt i august.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg loggfører alle treningene og syns det er motiverende å følge med framgangen. I tillegg motiveres jeg av at jeg har en god helse, og det vil jeg fortsette med. Vil ikke bli som de på jobben som har en haug med ryggplager og diverse. En tredje motivasjon er selvfølgelig utseende, liker å se ut sånn som jeg gjør, og det varer ikke lenge dersom jeg slutter å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VictoriaSecret*

- Ønsker å se smashing ut

- Blir i bedre fysisk og psykisk form

- Det kan være morsomt!

- Får god samvittighet av det.

- Positivt ved evt. graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melder meg på gruppetimer lenge i forveien, slik at jeg allerede har en plan ved treningen.

I tillegg

- Følelsen av å ha trent

- Bedre fysisk form

- Finere kropp og bedre hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg blir litt oppgitt over de som mener at treningen slutter å være gøy når det blir slitsomt og gjør litt vondt.

Der er jeg soleklart enig med deg! Trening er til tider slitsomt og vondt, men litt dysfunksjonelle Ember synes det også kan være gøy. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vil bli slankere og resultater gir meg i hvert fall motivasjon

- Sommeren (lyst å gå med de klærne jeg vil uten å føle meg stor)

- Gruppetreninger er kjempegøy. GLEDER meg til zumba, step, styrke osv

- Forfriskende :)

- Gir god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...