Gå til innhold

føler meg som en tosk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt kjæreste i et halvt år nå, en fin fyr på alle måter. Han gir meg mye, alt fra oppmerksomhet, kjærlighet og rent praktiske ting som å lage mat for eks. Og seff gjør jeg det samme tilbake.

Så at han har opprettet en profil på møteplassen, visstnok ganske nylig i følge mailen fra møteplassen. Bare noen dager siden. (Han hadde siden oppe da han forlot pc-en. Masse damebilder med teksten "disse matcer ditt søk".)

Jeg skal seff snakke med han om det, men får ikke muligheten før i morgen kveld eller lørdag. Kunne ikke dy meg og sendte en sarkastisk sms om det er noe spes han leter etter på møteplassen.

Føler meg faktisk litt dumpa jeg. Jeg synes at vi har fått det veldig fint sammen, og så oppretter han sjekkeprofil!!?? Oppmerksomhet får han fra MEG, jeg forteller han ofte hvor sexy han er, hvor deilig han er, hvor vakker han er, så han burde absolutt være fornøyd.

Dette får meg til å føle at han er sammen med meg til noe bedre evt skulle dukke opp, og jeg kjenner meg sint og sur. Både på meg og han, på meg selv som har latt meg lure, og på han for å kjøre dobbelt. Vi har blitt enige om at vi skal holde oss unna andre, for ting kan skje. Selv hadde jeg noen beilere fra singeltiden som jeg bare måtte kutte ut. Selvfølgelig!! Men dette gjelder visst ikke han.

Hvordan hadde du reagert? Tviler på at noen synes dette er ok, men jeg er nok typen til å overreagere. Føler nå for å dumpe han og gå videre, selv om han er den beste fyren jeg har vært sammen med. Føler også for å kontakte singelbeilerne mine, gå ut og kose meg, og så kan han sitte der og føle seg som en tosk, slik jeg gjør nå. Æsj assa. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, for en kjedelig situasjon! Hvorfor skal menn finne på så mye rart? Hvorfor skal de alltid kødde det til? :S Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert, selv om jeg også hadde følt meg som en tosk.. Møteplassen er jo et sjekkested, og man registrerer seg vel egentlig ikke der hvis man ikke er ute etter å finne en flørt eller kjæreste, men det kan jo hende han bare er der inne for spenningens skyld, og ikke har intensjoner om noe mer enn å prate og "se på menyen". Og det er jo egentlig ikke helt realt gjort det heller. Jeg håper du får snakket med han, og at du får en forklaring som virker sann, også får du gjøre en vurdering ut fra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en kjedelig situasjon! Hvorfor skal menn finne på så mye rart? Hvorfor skal de alltid kødde det til? :S Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert, selv om jeg også hadde følt meg som en tosk.. Møteplassen er jo et sjekkested, og man registrerer seg vel egentlig ikke der hvis man ikke er ute etter å finne en flørt eller kjæreste, men det kan jo hende han bare er der inne for spenningens skyld, og ikke har intensjoner om noe mer enn å prate og "se på menyen". Og det er jo egentlig ikke helt realt gjort det heller. Jeg håper du får snakket med han, og at du får en forklaring som virker sann, også får du gjøre en vurdering ut fra det.

Se og ikke røre ja? Synes heller ikke det er realt om det kun er for spenningens skyld, vi er tross alt nyforelsket!!

Skal snakke med han om litt, på tlf, men føler meg helt tom. Er fryktelig såra, og føler at jeg har blitt lurt igjen. Han vet ALT om min skepsis til menn. Føles som om jeg hadde rett igjen. Men denne gangen blir det i tilfelle JEG som dumper han!!

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å snakke med fyren en gang, men bare tvert gjort det slutt.

Oi, mener du det?? Føler jo det jeg også, i alle fall er tilliten så godt som borte.

Fikk du ikke noe svar på smsen?

Joda, "jeg er der bare for moro skyld, jeg bare registrerte meg, men er ikke der inne, blablabla". Jeg vet han hadde div profiler da vi møttes, men tenkte jo at det var et avsluttet kapittel. Det jeg reagerer på er at profilen ble opprettet for bare noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye tillit er det i grunnen i et forhold hvor man må ha tilgang på mail og telefonnummer for å stole på hverandre?

Han har antakelig gjort noe han ikke skulle, men føler du ikke at det er en mangel der fra før når du må sjekke mailen hans for å finne ut om du kan stole på ham?

Og hvorfor skulle han gi deg tilgang på den om han har noe å skjule?

Kanskje han ser på dette som noe helt uskyldig? At han ikke har ment noe som helst med det?

Eller kanskje er det mail i forbindelse med en gammel konto?

Snakk med ham før du trekker konklusjoner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli avhengig av spenningen rundt nettdating. Det er et forholdsvis nytt fenomen, det å lete etter partner på nett, og jeg tror mange blir helt fascinert av det tilsynelatende enorme utvalget. De blir som unger i godtebutikken.

Kjæresten din er ikke den eneste som både er i et forhold og har en aktiv nettprofil. Selv vet jeg av flere. En av dem traff sannsynligvis sin nåværende samboer på ett nettsted, slettet så profilen der (jeg vet dette fordi jeg selv hadde profil der tidligere), men er fortsatt aktiv på et annet sted. Med bilde og alt. Jeg har også en profil der, og han kom med forslag til meg som ikke var til å misforstå. Heldigvis er jeg ikke ute etter bare sex, så jeg slo ikke til. Dessuten, et kjapt søk på Facebook, og jeg kunne lese både sivil status (i et forhold), og oppdateringer omkring dagliglivet med henne. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan han unngår å bli tatt.

Det er mange som bare kikker, ja. Det gjør kanskje kjæresten din også. Det er ikke sikkert han gjør noe fysisk. Men jeg synes det er forkastelig å flørte på nett når man har kjæreste. Det burde være unødvendig. Men for mange er det dessverre alt for fristende.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært stormende forelsket i deg så hadde han iKKE opprettet en profil på dating-side!

Jeg hadde tatt det hele som et tegn på at han har det helt ok med deg, men er fremdeles på utkikk etter noe bedre, og når det dukker opp, ja, da stikker han!

Og det er spesielt kritisk at han gjør dette i den tidlige fasen av forholdet der dere begge burde være oppslukt av hverandre.. Om han allerede nå leter etter spenning, hva skjer så den dagen da hverdagen virkelig har innhentet dere og dere sitter der med både unger, bil og huslån??!

Jeg hadde følt meg virkelig såret og ført bak lyset.. Og hvorfor skal du satse alt på han når han tydeligvis ikke gjør det samme for deg? nhæ, en kar som dette ville jeg aldri klart å stole på igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tillit er det i grunnen i et forhold hvor man må ha tilgang på mail og telefonnummer for å stole på hverandre?

Han har antakelig gjort noe han ikke skulle, men føler du ikke at det er en mangel der fra før når du må sjekke mailen hans for å finne ut om du kan stole på ham?

Og hvorfor skulle han gi deg tilgang på den om han har noe å skjule?

Kanskje han ser på dette som noe helt uskyldig? At han ikke har ment noe som helst med det?

Eller kanskje er det mail i forbindelse med en gammel konto?

Snakk med ham før du trekker konklusjoner!

Unnskyld meg, men nå blir jeg litt arg. Det har ikke vært noe problem med tillit her, jeg sjekker ALDRI mail eller tlf hans. Hvorfor i helvete skal jeg det? Han brukte MIN data, glemte/unnlot å logge ut, så jeg får servert hele greia når jeg skal bruke dataen.

Til hans forsvar, så skulle man tro at man gjorde litt for å skjule det hvis det virkelig var noe der. MEN, han registrerte seg, og det i seg selv sier en del.

Det er lett å bli avhengig av spenningen rundt nettdating. Det er et forholdsvis nytt fenomen, det å lete etter partner på nett, og jeg tror mange blir helt fascinert av det tilsynelatende enorme utvalget. De blir som unger i godtebutikken.

Kjæresten din er ikke den eneste som både er i et forhold og har en aktiv nettprofil. Selv vet jeg av flere. En av dem traff sin nåværende samboer på ett nettsted, slettet så profilen der, men er fortsatt aktiv på et annet sted. Med bilde og alt. Jeg har også en profil der, og han kom med forslag til meg som ikke var til å misforstå. Heldigvis er jeg ikke ute etter bare sex, så jeg slo ikke til. Dessuten, et kjapt søk på Facebook, og jeg kunne lese både sivil status (i et forhold), og oppdateringer omkring dagliglivet med henne. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan han unngår å bli tatt.

Det er mange som bare kikker, ja. Det gjør kanskje kjæresten din også. Det er ikke sikkert han gjør noe fysisk. Men jeg synes det er forkastelig å flørte på nett når man har kjæreste. Det burde være unødvendig. Men for mange er det dessverre alt for fristende.

Jeg tror han faktisk, at han bare kikker, likevel føler jeg meg tråkka på, lei meg og veldig dum. Jeg trodde jo på de fine ordene hans, på varmen hans, og ikke minst tiden hans - vi tilbringer masse tid sammen, all fritid faktisk.

Jeg aner virkelig ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans forsvar, så skulle man tro at man gjorde litt for å skjule det hvis det virkelig var noe der. MEN, han registrerte seg, og det i seg selv sier en del.

Ja, han registrerte seg. Hvis man bare skal kikke, slik man jo kan gjøre irl også, da behøver man i grunnen ikke registrere seg: På flere av disse nettstedene kan man kikke uten å ha profil selv. Men det er noe besnærende ved det å gå inn i profiler som registrert, for da legge man igjen spor etter seg der. Og det er da spenningen og flørten kan begynne...

Som sagt er det ikke sikkert han gjør noe direkte galt, men i mitt hode er det feil å ha aktiv nettprofil når man er i forhold. Det står jo gjerne "singel" i profilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært stormende forelsket i deg så hadde han iKKE opprettet en profil på dating-side!

Jeg hadde tatt det hele som et tegn på at han har det helt ok med deg, men er fremdeles på utkikk etter noe bedre, og når det dukker opp, ja, da stikker han!

Og det er spesielt kritisk at han gjør dette i den tidlige fasen av forholdet der dere begge burde være oppslukt av hverandre.. Om han allerede nå leter etter spenning, hva skjer så den dagen da hverdagen virkelig har innhentet dere og dere sitter der med både unger, bil og huslån??!

Jeg hadde følt meg virkelig såret og ført bak lyset.. Og hvorfor skal du satse alt på han når han tydeligvis ikke gjør det samme for deg? nhæ, en kar som dette ville jeg aldri klart å stole på igjen!

Enig med deg, det er et veldig dårlig signal å registrere seg på en sjekkeside. Jeg prøvde å forklare dette for han også, hvordan ville han følt det om det var omvendt?

Han la seg langflat, unnskyldte seg, sa han aldri har snakket med noen, håper han ikke mister meg pga dette osv. Jeg tror han var overrasket over at jeg tok det så tungt, det var jo bare et innfall liksom, et sted for å snakke med folk...hallo, jeg har hatt profil før jeg også, og det handler jo om flørting og mer.

Må tilføye at vi er voksne folk og har ingen planer om barn og den pakka der. Vi er to sjeler som liker veldig godt å være sammen. Mulig jeg tror på han..han har lagt sin sjel i dette forholdet vårt, han har vært pådriveren. Likevel føler jeg meg sveket nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kanskje litt naiv, men jeg hadde nok bare trodd at min mann var nyskjerrig..ikke at han nødvendigvis var utro.

Men om dere er nyforelskede så er det jo litt sært da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tillit er det i grunnen i et forhold hvor man må ha tilgang på mail og telefonnummer for å stole på hverandre?

Han har antakelig gjort noe han ikke skulle, men føler du ikke at det er en mangel der fra før når du må sjekke mailen hans for å finne ut om du kan stole på ham?

Og hvorfor skulle han gi deg tilgang på den om han har noe å skjule?

Kanskje han ser på dette som noe helt uskyldig? At han ikke har ment noe som helst med det?

Eller kanskje er det mail i forbindelse med en gammel konto?

Snakk med ham før du trekker konklusjoner!

Eeeh... Har du i det hele tatt lest innlegget til TS? :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt naiv, men jeg hadde nok bare trodd at min mann var nyskjerrig..ikke at han nødvendigvis var utro.

Men om dere er nyforelskede så er det jo litt sært da..

Ja, det er litt sært.

Eeeh... Har du i det hele tatt lest innlegget til TS? :filer:

Tydeligvis ikke ;)

Anyway, han kom uanmeldt i kveld for å redde skinnet. Sa at det kun er fantasi, hva nå det enn betyr, og at han skulle slette profilen(e?). Han var enig med meg på alle punkter, og beklaget seg veldig, og jeg har visst tilgitt. tror jeg. Men klart, noe har skjedd med min innstilling i alle fall. Jeg trodde jo han var på knærne etter meg..nå er det sådd en tvil i meg, så vi får se hva som skjer, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eeeh... Har du i det hele tatt lest innlegget til TS? :filer:

Eeeeh... Jah?

Hun leste mailen hans! Uavhengig om han hadde glemt å logge av eller ikke, er det fy-fy i et forhold. Det gjør man ikke.

Jeg skjønner godt at hun føler seg ført bak lyset, men å ha profil på møteplassen er ikke synonymt med utroskap i min verden.

Uansett har han jo skjønt at det ikke er greit, og om han sletter seg gjør du rett i å gi ham en sjanse til. Prøv å legge dette bak deg, ts, antakelig var det bare en tullete feil fra hans side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh... Jah?

Hun leste mailen hans! Uavhengig om han hadde glemt å logge av eller ikke, er det fy-fy i et forhold. Det gjør man ikke.

Jeg skjønner godt at hun føler seg ført bak lyset, men å ha profil på møteplassen er ikke synonymt med utroskap i min verden.

Uansett har han jo skjønt at det ikke er greit, og om han sletter seg gjør du rett i å gi ham en sjanse til. Prøv å legge dette bak deg, ts, antakelig var det bare en tullete feil fra hans side :)

Jaja, en kan unnskylde så mangt med at det bare var en tullete feil.

Men så er det årsaken til at man gjorde den feilen da. I dette tilfellet kan det være at han ville titte på markedet...hvorfor det hvis han er forelsket i ts? Eller han ville ha spenning...hvorfor trenger man det hvis man er fornøyd i forholdet...vil man ha mer enn det man får? En på si? Eller et alternativ? Noen å flørte litt med....og er det ok i et forhold? For noen kanskje, men da bør det jo være enighet om det, ikke noe man bare gjør bak ryggen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh... Jah?

Hun leste mailen hans! Uavhengig om han hadde glemt å logge av eller ikke, er det fy-fy i et forhold. Det gjør man ikke.

Jeg skjønner godt at hun føler seg ført bak lyset, men å ha profil på møteplassen er ikke synonymt med utroskap i min verden.

Uansett har han jo skjønt at det ikke er greit, og om han sletter seg gjør du rett i å gi ham en sjanse til. Prøv å legge dette bak deg, ts, antakelig var det bare en tullete feil fra hans side :)

Himmel og hav..jeg leste ikke mailen hans -inn med teskje- skjermen lyste mot meg - møteplassen - disse damene matcher ditt søk. Skulle jeg ha lukket øynene eller smelt igjen skjermen, mener du?

Sukk, flisespikkeri ass. :sukk:

Ellers enig med deg :) Tror faktisk det var en tullete feil fra hans side.

Jaja, en kan unnskylde så mangt med at det bare var en tullete feil.

Men så er det årsaken til at man gjorde den feilen da. I dette tilfellet kan det være at han ville titte på markedet...hvorfor det hvis han er forelsket i ts? Eller han ville ha spenning...hvorfor trenger man det hvis man er fornøyd i forholdet...vil man ha mer enn det man får? En på si? Eller et alternativ? Noen å flørte litt med....og er det ok i et forhold? For noen kanskje, men da bør det jo være enighet om det, ikke noe man bare gjør bak ryggen...

Enig med deg. Likevel velger jeg å tro ham.. så får vi se hva som skjer. Å ha noen å flørte med er ikke ok, det får han gjøre med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...