Gå til innhold

Fortelle eksen om den nye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26, og kom for et drøyt halvår siden ut av et veldig langt forhold. Har per i dag en god tone med eksen, og det er ingen bitre følelser oss i mellom. Det er heller ingen kjæreste-følelser mellom oss (var vel det som gjorde at det ble slutt), i alle fall ikke fra min side. Jeg har nå møtt en ny person som jeg holder på å forelske meg i, og dette er heldigvis gjensidig. Var selvfølgelig ikke planlagt å møte noen så fort, men jeg har skjønt at jeg ikke kan styre disse følelsene mine selv. Det kjipe blir å fortelle min eks om dette, noe jeg tror jeg blir nødt til å gjøre ganske snart. Har jo ikke noe lyst til å såre ham, samtidig som jeg ikke vil føre ham bak lyset (hvilket jeg føler jeg gjør ettersom vi er venner, og snakker sammen en gang i blant). Kjenner jeg gruer meg veldig, fordi jeg ønsker at vi skal kunne være venner i fremtiden. Er usikker på hvordan jeg skal legge det frem, og hvordan jeg skal gjøre det. Bør jeg si det ansikt til ansikt? På mail? Noen som har hatt lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt det så fort som mulig.

Eksdama mi sa det ikke til meg,bare la det ut på facebook,og det enda hun regner meg,og jeg henne,som veldig nære venner.

Men det såret meg veldig at hun ikke sa det til meg først - iom at vi er så nære. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i akkurat samme situasjon. Hadde vært sammen i nesten åtte år da det ble slutt, var fremdeles venner og gikk av og til på fotballkamper sammen etter at det ble slutt. Traff en ny etter ni måneder, og da jeg falt pladask følte jeg som deg at jeg skyldte å fortelle eksen det først, sånn at han ikke skulle høre det fra noen andre.

Jeg valgte å sende en mail, fordi jeg visste at det var det han ville sette mest pris på. Da fikk han tid til å avreagere i fred før han tok kontakt med meg igjen, fremfor å måtte reagere "politisk korrekt" face to face. Skrev ganske kort, bare at jeg hadde funnet meg en ny, at vi ikke var kjærester enda men at jeg håpte vi ble det snart og at jeg syntes han fortjente å få høre det først.

Dessverre viste det seg at min eks ikke var over meg likevel og at dette ødela det jeg trodde var et fint vennskap, men jeg er uansett glad jeg var så redelig at jeg sa fra til ham selv.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det først som sist. Skal du ta en kaffe med han i morgen, sier du det gjerne da. Møter du han ikke før om lenge kan du godt sende mail eller noe. :)

Er han verdt å være venn med, så ødelegger det ingenting. Hvis vennskapet ødelegges, var det ikke noe å ta vare på unasett!

En bekjent av meg er på dealern med en gutt. Og hun har kontakt med exen. Hun og ex ble enige om at de skulle si fra når det kom ny person inn i livet deres, så jeg synes hun må si fra. Hun vil derimot ikke si noe før hun går inn i forhold med den nye... Han hun falt for er en hun ikke likte i det heletatt før, så hun er redd for hva folk vil si nå. Inkl exen... Kan ikke tvinge henne, men kjipt å sitte og se på hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det på mail eller sms. Da får han anledning til å reagere i fred og ro, og kan vise / late som at han synes det er flott.

La ham få sjansen til å holde fasaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...