Gå til innhold

Valg


Gjest CB

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 44 som ønsker råd fra dere om hva jeg skal gjøre med den uholdbare situasjonen jeg er i?

Litt om min bakgrunn, jeg er en utadvendt og positiv jente som alltid har holdt på med trening og friluftsliv. Ble skilt for 12 år siden og har en sønn på 22. Det første ekteskapet mitt var på alle måter fint utad men det manglet lidenskap og, ja rett ut, sex! Dette kunne ikke holde i lengden og vi ble da "lykkelig" skilt etter 10 år.

Ett år etter skilsmissen møter jeg en mann som er 10 år eldre. Han virker trygg og sikker og er morsom. Han er alltid festens midtpunkt og finner på mye morro. Jeg trives godt i starten av forholdet, mye sex og mye morro. Vi reiser også en del til utlandet, noe som vi begge setter stor pris på.

Jeg flytter inn hos han sammen med hans da 2 barn som bodde hjemme, min sønn bor der annenhver uke. Gradvis utover i forholdet merker jeg at han endrer seg i forhold til meg og blir mer og mer arrogant. Han sier aldri fra hvor han drar, når han kommer hjem, etc. men blir forbannet hvis jeg ikke sier fra. Jeg gjør også alt husarbeid og mye av utearbeidene hjemme. Jeg sier fra flere ganger at det hadde vært fint med en forandring på dette men han sier han aldri kommer til å forandre seg og at det må jeg bare akseptere. Han oppfører seg også dårlig når vi en sjelden gang er på fest. Han bestemmer hvem jeg skal danse med, snakke med etc. mens han selv sitter med damene på fanget og lirer av seg de samme historiene som jeg falt for første gangen. Min sønn får heller aldri egen nøkkel til huset!

Etter noen år ble jeg syk, muligens utløst av dette forholdet, og la på meg 20 kilo. Etter dette opphørte nærmest sex i forholdet. Han sier rett ut at jeg er feit og at han ikke tenner på meg. Han kritiserer meg alltid åpenlyst, også når andre er tilstede. Det værste er allikevel den grisete oppførselen hans. Han synes det er ustyrtelig morsomt å fise meg i ansiktet, gå på do uten å trekke ned, gulpe mat når vi spiser, etc. Jeg synes dette er direkte kvalmt men sier ikke så mye av frykt for at han skal bli sint.

Så plutselig en dag for ett år siden dukker en ny mann opp i mitt liv. Det er en gammelkjæreste jeg hadde for 25 år siden som tar kontakt og lurer på hvordan det står til? Han er noen år yngre enn meg og er attraktiv. Jeg forteller han alt og han lytter. Han selv er i ferd med å bryte ut av et langt forhold som ikke fungerer. Etter kort tid merker vi begge at det er voldsomme følelser mellom oss. Ekstreme følelser jeg ikke har kjent for noen mann før! Han sier han har det på samme måte, vi forstår hverandre utrolig godt og har de samme ønsker for fremtiden. Det tar ikke lang tid før vi blir intime. Sex'en er også helt fantastisk, aldri opplevd noe lignende. Han er morsom men seriøs, øm og kjærlig og dampende rå på en gang! Han overøser meg med kjærlighet på alle måter og ønsker å dele livet med meg. Det samme ønsker jeg!

Allikevel klarer jeg ikke å løsrive meg fra han jeg bor sammen med? Jeg vet ikke om dette skyldes redsel for for han eller redsel for å gå inn i noe nytt? Jeg er også mere opptatt av at det skal gå en tid etter et evt brudd før noen skal se oss sammen enn det han er. Han sier vi er voksne mennesker og at vi ikke kan la andre bestemme over hvordan vi skal leve det og at livet er for kort til å råtne i et dårlig forhold. Sikkert riktig men jeg er redd for hva andre skal si, også hva han jeg bor sammen med skal si?

Hva skal jeg gjøre? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare bryte ut, men være klar over at det er mulig du blir værende alene. Hva har den nye sagt om muligheter for at det kna bli dere to?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Han du bur saman med bryr seg jo åpenbart ikkje om deg slik han oppfører seg, så kvifor i alle dagar skal du bry deg om kva han syns? GÅ, forlat denne dusten, og så får du vurdere kva du gjer med den andre. Forholdet du er i no er uansett heilt håplaust, slik du framstiller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er kanskje er redd for å gå inn i enda et nytt forhold, i og med at det du er i utviklet seg såpass negativt. Er du innerst inne redd for at det samme skjer denne gangen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som skjer så bør du bryte med samboer. Det forholdet er ikke basert på respekt i det hele tatt. Skjønner faktisk ikke at du ikke har gått for lenge siden.

Bo for deg selv og så tar du ting derfra. Mulig det kan bli noe med den nye mannen, men du har iallfall et eget ståsted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett om det andre forholdet kanskje ikke blir noe av,så har du det ikke bra sammen med denne fyren - han høres ut som en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...