Gå til innhold

Ekstrem sjalusi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på 17 år som sliter ekstremt med sjalusi.

Jeg er i bra forhold, og jeg har ingen grunn til å være sjalu.

Han har aldri vært utro, og jeg tror ikke han kommer til å være det heller. Jeg er bare så utrolig redd. Det er så slitsomt, jeg blir sint bare han snakker med andre jenter, samme hvem det er. Jeg kontrolerer han og vet hva han driver med. Jeg blir gal dersom jeg ikke vet hvor han er eller hva han gjør. Det er så slitsomt, jeg føler meg så utrolig dum! Jeg gråter så altfor ofte pga dette. Jeg er ofte sur, sint og deppa.

Er så redd han ikke holder ut lenger med meg.

Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. tips. du må roe deg, et forhold der den ene parten er kontrolerende kan bli for mye for den andre og vennen kan oppfatte deg som en negativ og ond person.

så lenge du mener selv du kan stole på han, så har du egentlig liten grunn får å være sjalu.

2. finne ut hvorfor og hva som gjør deg sjalu.

(du har jo selv inrømmet at du er sjalu, så du er jo et godt stykke på vei)

3 snakk med kjæresten din om det, bli enig om en ordning, eks han forteller hvor han skal, og gir beskjed dersom han blir sen. samtidig så må du kunne akseptere at han kanskje ikke kan være tilgjengelig 24/7.

En god kjæreste kan hjelpe deg langt på vei.

4. dersom du føler du ikke klarer å gjøre noe selv, så kan mann få proffesjonel hjelp. dette er ikke uvanlig, og ingenting å være flau over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke, ja, okei, tenk hvis typen din blir utro, hva er det da det verste som kan skje med deg, hvordan vil du føle deg ? du vil sikkert få det vondt, gråte, bli sint, men stort sett verre blir det ikke, og man har faktisk valg i livet, du kan velge deg en mann som eksker deg hvis han er sånn....er det slik at han er utro og flørter med andre jenter, ja da er han ikke noe å samle på ! er han vel ?? du må tenke at hvis noen oppfører seg slik mot deg, så mislik dem med en gang, æsj for noen eklinger ikke sant ?

Du må tenke på at det er han som er dust, og vil møte seg selv i døra en gang, du kan fortsette å være en trofast jente som det går bra med, og som mange gutter liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _sjalua

Har hatt det slik selv, og takker for en veldig tålmodig kjæreste som nå er samboer! :) Vi snakket åpent om hvor sjalu jeg var, og vi syns dette var en vond situasjon begge to. Enigheten ble at han skulle bli flink til å si hva han gjorde osv., mens jeg jobbet med å syns dette var greit bare han sa i fra. Det har hjulpet mye, og det har blitt mye bedre for oss begge nå etterhvert, vært sammen i over 7 år nå.

Hvorfor jeg er så sjalu har jeg ingen forklaring på for min del, men tror det viktigste er at begge to er åpne om hva man føler i forhold til sjalusien. Fungerer hvertfall for oss. Nå syns jeg det er greit å ikke alltid vite al alltid, og stoler på han. Sjalu er jeg, men takler det mye bedre enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente19

Eller så kan du heller prøve å stole på typen din?

Hadde samme problem som deg, syntes det var vanskelig å ikke vite hva han drev med, men så prøvde jeg å la være å bry meg, og det hjalp fælt. Det du ikke vet, har du ikke vondt av.

Jeg lot være av å være opptatt med å få med alt han gjorde og sa alt, og stolte på han. Det er ikke farlig :). Vært sammen i 3 år nå, han har ennå ikke vært utro :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...