Gå til innhold

Veldig overrasket over min egen reaksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen et års tid og flyttet sammen for noen måneder siden. Vi har et veldig godt forhold, uten diskusjoner og krangling, og har det utrolig fint sammen. Begynnelsen av forholdet vårt var litt kronglete fordi det blant annet innebar at han forlot sin daværende kjæreste for meg, men det har gått overraskende bra og selv om jeg tenkte på at han hadde vært utro en gang tidligere fant jeg ut at jeg stolte på han og at dette ikke ville bli et problem for oss. Dette fordi det forrige forholdet var veldig av og på med mye dramatikk.

For et par dager siden fikk jeg en melding fra han der han sa at han måtte jobbe overtid, noe som ikke har skjedd i den nåværende jobben hans før. Jeg fikk med en gang en dårlig magefølelse og begynte å tvile på det han skrev og tvilen ble mer og mer nagende de neste dagene. Selv ble jeg veldig overrasket over reaksjonen min og synes det var forferdelig å oppdage at jeg kanskje ikke stoler på han like mye som jeg trodde. Jeg er ikke en sjalu person, og har generelt ikke spesielle problemer med å ha tillit til folk. Det skal sies at det er ingenting annet som har skjedd i det siste som kan bidra til mistanken, så jeg har absolutt ingen grunn til å tvile på han.

Så, endelig, til spørsmålet mitt: Kjenner dere slik tvil i deres forhold selv når det tilsynelatende ikke er noen grunn til det og hvordan håndterer dere det? Tar dere det opp med kjæresten deres? Og hvordan kan jeg jobbe med mine egne tanker slik at jeg klarer å stole på han mer og unngå den vonde klumpen i magen når jeg ikke har fullstendig oversikt over hva han gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du skriver som AB går jeg ut fra at du tidligere har lest en del som er skrevet her på KG - om utroskap, mistenksomhet, tegn på utroskap, sms flørting, mailer i hytt og pine, facebook sjalusi osv. Det er mange som aldri har opplevd slikt - men de skriver heller ikke så ofte her. Så hvis du er påvirket av dette så tror jeg det første du skal gjøre er å slette dette fra harddisken i hodet ditt.

Det neste du kan forsøke deg på er å finne ut av hvorfor du får denne magefølelsen? Siden du sier du ikke har noen grunn til å mistenke noe - så ligger dette "problemet" i ditt hode. Får du denne følelsen fordi du ikke har helt kontroll på hva han gjør, eller får du den fordi han foretar seg noe han ikke tidligere har gjort (jobbe overtid).

Det beste er å kvele følelsen når den kommer - finne på noe å gjøre som kan styre tankene dine over i noe positivt og IKKE la den få mer plass i tankene dine. Hvis du først gir plass til slike tanker så tar de større og større plass og du begynner å lete etter andre "tegn". Og da er du igang på en galei som du ikke har godt av. Ta det ved roten med en gang!!

Endret av Havbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk si meg enig med Havbris når det gjelder påvirkning fra forumet her. Jeg har heller aldri hatt noen grunn til å tvile på min samboer, men noen av innleggene og tolkningene av tegn og handlinger her inne har fått meg til å bli mer betenkt og oppmerksom. Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til å gjøre, men slik jeg ser det har du ingen grunn til å ikke stole på han når det gjelder overtidssaken (med mindre han har en jobb hvor det er "umulig" eller fullstendig ulogisk at man jobber overtid). Gi deg selv et symbolsk klask i hodet og tenk på hvor fint dere har det når du får slike tanker, og vit at samboeren din setter pris på at du ikke har fullstendig oversikt over hva han foretar seg hele tiden! En slik frihet kan føre dere nærmere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for gode råd, det setter jeg pris på :) Dere sier jo akkurat det jeg egentlig også tenker og vet, men akk så vanskelig det er å få til :sukk: Men jeg skal prøve!

Godt å høre at det ikke bare er meg som får ubegrunnet mini-angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...