Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell er greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20 som har klart å falle for en mann på 30, han er veldig ung av seg og jeg er veldig voksen av meg, så sånnsett så virker det ikke som om det er så mange år mellom oss. Men det er fortsatt 10 år, og jeg er redd dette kan skape problemer etterhvert. Vi har alt av felles interesser også, så det er liksom som om han skulle vært min bestevenninne.

Noen som har erfaringer med store aldersforskjeller? Har det funket, har det ikke funket?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvis kjemien er der og dere trives sammen, så synes jeg ikke at aldersforskjellen er for stor. Klart, hvis dere er på totalt forskjellige plasser i livet, så kan dette skape noen riper i lakken, men med god kommunikasjon og alt det der, så løser det meste seg.

Kos deg, vær lykkelig!

:klemmer:

edit: glemte å fortelle at jeg selv er i et forhold med 13 års aldersforskjell, og jeg er selv 24 år. Det går strålende, og vi har vært sammen en god stund nå.

Endret av Frozeneyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 20 som har klart å falle for en mann på 30, han er veldig ung av seg og jeg er veldig voksen av meg, så sånnsett så virker det ikke som om det er så mange år mellom oss. Men det er fortsatt 10 år, og jeg er redd dette kan skape problemer etterhvert. Vi har alt av felles interesser også, så det er liksom som om han skulle vært min bestevenninne.

Noen som har erfaringer med store aldersforskjeller? Har det funket, har det ikke funket?

Takker for alle svar.

Hei!

Jeg var sammen med en 10år eldre gutt/mann i nesten 6år.

6 fantastiske år! Jeg gjorde det slutt for ikke mange ukene siden.

Grunnen til dette var at jeg måtte UT, må få leve, og være meg selv. Få flydd fra meg rett og slett.

Nå skal det sies at vi ble sammen når jeg var meget ung.

- Men - når det er sagt, jeg angrer ikke et sekund på de 6årene.

Det som derimot er vanskelig nå, er at han - 10år eldre- er klar for noe helt annet i livet. Han er klar for hus, bil, hund og barn. Mens jeg vil gjerne få flydd fra meg på byen.

Det jeg har hatt dårlig samvittighet for, er at han nå "må begynne på nytt" i en alder av 30+

Men - nei! Aldersforskjell har INGENTING å si så lenge DERE trives med hverandre og har det bra. Ingen andre har noe med det.

Kos deg :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og min mann er 41. Det er ingen problemer med det nå overhodet - føler av og til at jeg er dem mest ansvarlige og "modne" av oss uansett, hehe...

Nå venter jeg barn og da tenker jeg at han blir en litt gammel pappa.

Også regner jeg med at det blir en utfordring på slutten av livet... Når jeg pensjonerer meg er han 75, og det er jo "gammelt" for menn.

Men kan ikke leve livet i morgen - må heller leve det her og nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en 7 år eldre mann da jeg var 20. Da vi fant ut hvor stor aldersforskjellen var ble vi nok litt "skremt" begge to, men det var "heldigvis" for sent -vi hadde falt litt for mye for hverandre til å klare å la det gå begge to.

Nå, 12 år senere, har vi vært gift i flere år og har to barn. Ingen av oss har tenkt på noen aldersforskjell etter de helt første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldersforskjell spiller ingen rolle så lenge begge to er enig om det. Jeg har falt for en mann på snart 33, dette er nå min samboer og vi stortrives. Jeg er 20 år, blir 21 i år, så det er 12 år mellom oss. Foreldre har ikke reagert, de eneste som reagerte var et par av mine venninner som synes aldersforskjellen var for stor i begynnelsen. Vi tuller og tøyser, har bra sex, koser oss og finner på utrolig mye kjekt sammen. Synes det er bedre å være med han, han er mer moden og reflektert enn mange yngre menn. Glad jeg har funnet han :)

Det er bare til å satse på det, men det hadde vært greit å vite hvor han står i forhold til etablering, barn, jobb osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på alderen som bare et tall. I hvert fall om man trives sammen. Begge to liker hverandre og har det bra sammen. Og kanskje har noe til felles.

Jeg dater en som er 9år eldre enn meg. Mens jeg er 28år og han er 37år. Så lenge vi har det bra sammen og ingen av oss tenker på alderen som noe hindring, så bryr jeg meg ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar!

Får enda bedre følelse angående dette nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var 28 år eldre enn meg og vi var sammen i 6 år. I ettertid vil jeg si at aldersforskjell på 20 er absolutt max for min del, helst ikke mer enn 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...