Gå til innhold

hva gjør man når man har ulikebehov sekuelt


Gjest marianne

Anbefalte innlegg

Gjest marianne

Jeg er en jente 32 år som har en samboer som er noen få år eldre. Vi traff hverandre for 1,5 år siden og fyttet sammen for 8 måneder siden. Vi har det bra sammen på de fleste måter og er nok og han jeg skal dele livet med.

Jeg har bare et stort problem og det er faktisk blitt større og større synes jeg og det er at vi er så ulike seksuelt.

Jeg har vist mye større behov en han. Sex for meg er viktig i et forhold for slik det er nå føler jeg meg omtrent avvist og lite tiltrekkende når jeg stadig blir avvist. Jeg er leken av meg og temmelig åpen for nye ting, liker spenningen ved og prøve ut nye ting osv. Han er mest glad i det samme hver gang (blir litt kjedelig synes jeg)og blir alt for skjelden kåt i mine øyne.

Jeg vil jo ikke dumpe han av den grunn, men går og føler meg utilfredstilt og frustrert støtt og stadig noe som til tider kan føre til jeg får behov for og gå inn på ulike nettsider og chatte litt med andre menn (vet det ikke er helt bra men han har vel og forsåvidt gitt meg tilatelse til det) Utroskap er ikke aktuelt for vet jeg ikke ville klart og gjort det pga sammvittighet osv men når man går og er utilfrtedstilt kan det jo hende man noen ganger tenker tanken uansett.

Jeg vet problemet sikkert er like mye mitt som hans pga jeg har mye større behov en normalen kansje? men hva skal jeg gjøre for og få han mere kåt og leken? skal jeg utslette mine seksuelle behov? har prøvd og snakke med han og da kan det bli litt bedre en uke for så og dabbe av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier det hver gang noen spør; sånt går det ikke an å gjøre noe med. Sexdrive/lyst ligger i personlighet og kan ikke endres hos andre enn en selv.

Så du får godta det slik det er og supplere selv, (slik mange av oss gjør) eller finne en annen partner som er mer lik deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Det er utopisk å tro at man skal gå igjennom et langt samliv og føle lik seksuell lyst på hverandre hele tiden, dette vil gå opp og ned flere ganger i forholdet. Er ubalansen så stor at det går på helsa løs, så må man jo vurdere om det er verdt det.

Det viktigste er at dere ser hverandre og forstår hvorfor dere har ulik lyst. Hvis alt annet hos dere fungerer, og dere har en åpen, fin og kontinuerlig dialog om dette så tror jeg at det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan bli mindre seksuellt intreserte i den alderen ja.

Det går fint an å redde forholdet med å ha fast elsker, eller ikke-fast. Med hans viten selvfølgelig. Det som kan skje er at du begynner å distansere deg kognitivt fra han og åpne deg opp for forhold med andre menn.

Og da sitter han der, med litt svekket seksualdrift og alene. I verste tilfelle tragisk.

Nei, snakk om det. Det er mange som er kjempelykkelige ilag uten at de er helt eksklusive seksuellt til hverandre. I mange forhold så blir det så spennende og parene kommer tettere ilag og får virkelig statuert tryggheten og kjærligheten til hverandre.

Med hilsen fra hedensk kvinne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Den veier der ender opp i utroskap for mange mennesker. Kommunikasjon er nøkkelen :)

Ellers kunne du alltids tatt deg en tur til meg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ts marianne

vet ikke om folk her forstår hvor stort problem dette har blitt for meg. Det går utover følelsene mine for han og forholdet fordi jeg til stadig føler han ikke har lyst på meg. Jeg har nok alltid og gjør det nok enda sammenlignet lysten menn har hatt på meg og følelser de har for meg så det gjør at jeg noen ganger er usikker på om han faktisk vil ha meg (noe han bekrefter verbalt til stadig han vil)

OG få tilatelse til og treffe andre er uaktuelt. Jeg vet han setter troskap høyt. Har foreslått alt fra swingers til trekant med en ekselskerinne av meg (jeg er bi) uten og fått særlig respons for det

Utroskap og skaffe med en elsker eller treffe en ekselsker (som jeg har noen av) føles feil og ikke som noen løsning, vil jo ikke miste han heller eller ofre alt det gode vi har sammen for sex heller. noe som og overasker meg er at jeg nå forstår folk som er utro. Når jeg var singel synes jeg utro mennekser var patetiske og teite mennekser men nå ser jeg noe annerledes på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Det er mange som er kjempelykkelige ilag uten at de er helt eksklusive seksuellt til hverandre. I mange forhold så blir det så spennende og parene kommer tettere ilag og får virkelig statuert tryggheten og kjærligheten til hverandre.

Felles for disse parene er at de ofte har det bra sammen i utgangspunktet, både emosjonellt og seksuellt. Det virker ikke som TS + partner er helt der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

vet ikke om folk her forstår hvor stort problem dette har blitt for meg. Det går utover følelsene mine for han og forholdet fordi jeg til stadig føler han ikke har lyst på meg. Jeg har nok alltid og gjør det nok enda sammenlignet lysten menn har hatt på meg og følelser de har for meg så det gjør at jeg noen ganger er usikker på om han faktisk vil ha meg (noe han bekrefter verbalt til stadig han vil)

OG få tilatelse til og treffe andre er uaktuelt. Jeg vet han setter troskap høyt. Har foreslått alt fra swingers til trekant med en ekselskerinne av meg (jeg er bi) uten og fått særlig respons for det

Utroskap og skaffe med en elsker eller treffe en ekselsker (som jeg har noen av) føles feil og ikke som noen løsning, vil jo ikke miste han heller eller ofre alt det gode vi har sammen for sex heller. noe som og overasker meg er at jeg nå forstår folk som er utro. Når jeg var singel synes jeg utro mennekser var patetiske og teite mennekser men nå ser jeg noe annerledes på det.

Jeg har en anelse av hvor dette bærer!

Det virker som dere har grunnleggende forskjellig oppfatning av seksualitet, lyst og grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Hadde samme problem. Nektet å tenke på å forlate ham fordi jeg elsket ham jo.

Etter noen år ble problemet såpass stort at det gikk utover alt annet i forholdet også. I dag lever jeg med en mann som passer meg seksuelt, men vi er forskjellige som personer. Likevel har jeg det myyye bedre med han enn med ex`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...