Gå til innhold

Attraktive mennesker har det lettere i livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da treffer du nok ikke riktige gutter.. Klart det finnes ok gutter som vil ha mer med deg å gjøre enn bare kroppen din..

Men det betyr jo at du tar feil, det er ikke noe lettere for attraktive å finne den rette, siden det finnes så mange feil gutter å møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skamløst brukt utringing og blondinestemme til å få igjen på en garanti en gang. EN gang...

Dog tror jeg at det er fordommer som styrer snarere enn utseendet til folk. At pene (attraktive) mennesker skal ha det så lett, tror jeg er en sannhet med modifikasjoner. Dersom de fleste går ut i fra at pene mennesker har det enkelt, så får man det jo vanskeligere bare av den grunn.

På samme måte som at er man tjukk så er man blid.

Er man tynn er man effektiv og overstressa.

Er man stygg har man det vanskelig.

Er man pen har man det lett.

Er man blond er man dum.

Har man stor tiss er man god i senga.

Ingen av disse påstandene henger på greip.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skamløst brukt utringing og blondinestemme til å få igjen på en garanti en gang. EN gang...

Dog tror jeg at det er fordommer som styrer snarere enn utseendet til folk. At pene (attraktive) mennesker skal ha det så lett, tror jeg er en sannhet med modifikasjoner. Dersom de fleste går ut i fra at pene mennesker har det enkelt, så får man det jo vanskeligere bare av den grunn.

På samme måte som at er man tjukk så er man blid.

Er man tynn er man effektiv og overstressa.

Er man stygg har man det vanskelig.

Er man pen har man det lett.

Er man blond er man dum.

Har man stor tiss er man god i senga.

Ingen av disse påstandene henger på greip.

Bra uttrykt Kate. Vi styres av for-dommer og myter og opprettholder de også. Alt har en kontekst - noen ganger er utseende viktigst (som f. eks å få igjen på en garanti) - andre ganger er det intellekt og intuisjon. Charm er for meg en kombinasjon av et ytre vesen og det som sitter mellom ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, Havbris!

I tillegg, den garanti-historien? Den begynte med at han snakket litt sånn sakte og ovenifra og ned til meg, og da svarte jeg jaggu med samme mynt. Heliumstemme og dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enn så lenge.

Bare vent dere, den dagen likestillingen er i boks og minst halvparten av alle autoritære jobber og posisjoner er besatt av kvinner, da kan dere pakke sjarmen, smilene, flørten og hjelpeløsheten deres ned i skuffen tenker jeg :erter::hoho:

Neida, man må bare kjenne sitt publikum :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktivitet er selvsagt en fordel i de fleste sammenhenger, men er man en dust så veier det nødvendigvis ikke opp for utseendet. Derfor kan man godt anse seg som pen, og ha få venner eller ikke få drømmejobben, nettopp fordi det skorter på andre egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at noen bare evner å se saken fra sitt eget perspektiv.

Vel, vel. La oss være enige om at pene/stygge/tykke/tynne mennesker alle kan slite med motgang på forskjellig plan, og at attraktivitet ikke bare handler om godt utseende - altså å være pen. Det er greit.

Men kom ikke og fortell meg at dersom en mann kunne velge mellom to kvinner med akkurat like flott personliget, der den ene var stygg og den andre var pen - så ville han valgt den stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig handler det MEST om personlighet, men de som er vakre har kanskje et lettere utgangspunkt når det gjelder å skaffe relasjoner.

men det virker som du har ganske god selvtillit utifra teksten i alle fall :-) tror heller du skal se på det positive i det å være pen, framfor det negative! luksusproblem at folk tror du er dum osv.

Luksusproblem, pøh. Selvfølgelig er det goder i det å være pen, men jeg gidder ikke å riste brystene opp i trynet til en politimann for å slippe bøter. Da betaler jeg de heller og beholder verdigheta. Og sex er jo godt å vel, det. Men det å ha noen å dele livet med, skulle jeg heller hatt. Og da har jeg ikke lyst på en som er med meg kun for status fra gutta.Også er det slitsomt i lengden når alle venninne dine synes du er for pen til at de har lyst til å gå ut med deg, så du blir sittende igjen hjemme og ikke har en dritt å foreta deg, eller så trenger du deg på. (Ja, greit. Folk kommer til å kommentere at jeg trenger nye venner. Men det er ikke bare bare å skaffe nye venner, og det ender alltid opp med at vennene mine blir sjalu på meg.) Også det med at folk tar meg som dum, og prøver ÅPENBART å manipulere meg, for ja, det kan de gjøre. Jeg som er så pen må jo være så dum at jeg ikke ser det. Er kun på nett jeg får intellektuell respekt slik jeg fortjener, steder der folk ikke aner hvordan jeg ser ut. Og starter jeg å prate om noe som viser at jeg har litt hjerne med folk ellers, så overser de meg og starter å prate om andre ting. Sånn her er det ofte, og det vil sikkert endres med åra (ettersom folk på min alder modnes). Men akkurat nå føles det ut som noe litt mer enn et luksusproblem, altså.

Også det med at folk tror man ikke kan ha andre problemer selvom man er pen. Det er godt mulig å ha psykiske lidelser, uansett hvor vakker og attraktiv man er. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at noen bare evner å se saken fra sitt eget perspektiv.

Vel, vel. La oss være enige om at pene/stygge/tykke/tynne mennesker alle kan slite med motgang på forskjellig plan, og at attraktivitet ikke bare handler om godt utseende - altså å være pen. Det er greit.

Men kom ikke og fortell meg at dersom en mann kunne velge mellom to kvinner med akkurat like flott personliget, der den ene var stygg og den andre var pen - så ville han valgt den stygge.

Men gjør det livet LETTERE at menn vil ha sex med en?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, Havbris!

I tillegg, den garanti-historien? Den begynte med at han snakket litt sånn sakte og ovenifra og ned til meg, og da svarte jeg jaggu med samme mynt. Heliumstemme og dum.

Det kalles "å møte den andre der h*n er"! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart har de det lettere. Selv har jeg skamløst surfet lett gjennom livet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med KaDust!

Jeg er ganske pen. Har aldri hatt kjæreste, har nesten ingen venner og folk tar meg ikke seriøst.

På byen får jeg mange blikk, men guttene er ikke interessert i mer enn ONS, og jeg er ute etter noe mer. Og de seriøse guttene tør ikke komme bort til meg, fordi de er redd for å bi avvist.

Folk spør halvhjertet om hva jeg studerer, som om jeg skal svare noe håpløst. Når jeg sier 'det realfaget jeg studerer', så reagerer de med 'woooow, så du er smart ja'!! Jobb tror jeg heller ikke det blir så enkelt å få. Nettopp fordi folk tenker pen, ergo dum.

Jeg liker å ha utseendet med meg altså, men tror ikke 'vi pene' har det noe enklere enn andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for enkelt å legge skylden på alt som er feil i livet på det faktum at man er for pen. Ærlig talt...

Jeg vet om et par virkelig vakre mennesker, og tenker ikke at folk unngår dem eller at de er ensomme fordi de rett og slett er for pene?

Men jeg vet også om vakre mennesker som har hele sin identitet i det at de er vakre, og som har utviklet en utrolig trang til bekreftelse på at de fortsatt er pene. Slike mennesker takler ikke at den mindre vakre venninnen får oppmerksomhet, de forsterker utseendet sitt veldig (slik at det blir veldig åpenbart at de satser alt på utseende-kortet) og de er veldig opptatt av å fortelle om komplementer de har fått, gutter som har snudd seg og plystrer, og - favoritten: alle de psykelig sjalue kjærestene som blir sure og som kaster stygge blikk når gutta blir sjarmert av den vakre.

Jeg mener ikke at de som skriver at det er vanskelig og vondt å være vakker i denne tråden, er i den kategorien, men jeg undrer meg som sagt, fordi min erfaring er at snille, greie, positive mennesker også kan være ganske populære på tross av at de er vakre(!?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med KaDust!

Jeg er ganske pen. Har aldri hatt kjæreste, har nesten ingen venner og folk tar meg ikke seriøst.

På byen får jeg mange blikk, men guttene er ikke interessert i mer enn ONS, og jeg er ute etter noe mer. Og de seriøse guttene tør ikke komme bort til meg, fordi de er redd for å bi avvist.

Folk spør halvhjertet om hva jeg studerer, som om jeg skal svare noe håpløst. Når jeg sier 'det realfaget jeg studerer', så reagerer de med 'woooow, så du er smart ja'!! Jobb tror jeg heller ikke det blir så enkelt å få. Nettopp fordi folk tenker pen, ergo dum.

Jeg liker å ha utseendet med meg altså, men tror ikke 'vi pene' har det noe enklere enn andre!

Beklager å måtte si det, men hvis folk blir overrasket over at du studerer et realfag, eller at du ikke er dum som et brød, så ser jeg for meg at du kjører "vakker med bimbo-look" eller "vakker glamourmodell-look". Hva med å prøve "vakker men smart" looken? Litt mindre utrigning, litt mindre råsa lebestift, litt mindre dekkende preparater i ansiktet, litt mindre extensions og løsnegler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder ikke alt som er feil i livet mitt på at jeg er pen. Langt ifra. :fnise:

Men man blir jo lettere irritert når folk kommer med påstanden av at vakre har det mye lettere enn andre. For slik er det bare ikke. Kanskje i noen få tilfeller, men da vil det jo være mindre pene som har det lettere enn pene på andre tilfeller.

Ellers synes jeg også at mindre attraktive som klager på at de er nettopp det, klager på noe ganske tåpelig. Alle og enhver kan bli attraktive om de bare utstråler gode sider, og fremhever gode trekk. :jepp:

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at de som skriver at det er vanskelig og vondt å være vakker i denne tråden, er i den kategorien, men jeg undrer meg som sagt, fordi min erfaring er at snille, greie, positive mennesker også kan være ganske populære på tross av at de er vakre(!?!)

Nettopp, og hva er vakkert? Det jeg syns er vakkert er nok ikke det alle andre syns er det. Billedskjønn eller glatt og pen, kan kanskje være definerbart, men jeg syns ofte det er kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder ikke alt som er feil i livet mitt på at jeg er pen. Langt ifra. :fnise:

Men man blir jo lettere irritert når folk kommer med påstanden av at vakre har det mye lettere enn andre. For slik er det bare ikke. Kanskje i noen få tilfeller, men da vil det jo være mindre pene som har det lettere enn pene på andre tilfeller.

Ellers synes jeg også at mindre attraktive som klager på at de er nettopp det, klager på noe ganske tåpelig. Alle og enhver kan bli attraktive om de bare utstråler gode sider, og fremhever gode trekk. :jepp:

Men mener du at ting som er vanskelig i ditt liv ville vært enklere om du var mindre vakker? For det er jo det du sier i denne tråden, er det ikke? Ønsker du at du var mindre vakker? Jeg er spent på hvilke områder mindre pene har det enklere enn vakre. Til og med i rettsvesenet viser det seg at vakre mennesker får mildere straff enn mindre vakre.

Og når du så sier at alle kan bli attraktive... Utseendemessige vakre mennesker i mine øyne, er mennesker med vakre trekk. Mennesker du ser er vakre selv om håret ikke er stylet, ansiktet er usminket og de har på seg "striesekk". Å være fint stylet, det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...