Gå til innhold

abort, eller IKKE?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ta abort hvis det ikke passer seg å få et barn nå. Shit happens. Å adoptere bort er en farlig sjanse å ta også. Vet aldri hva man kommer til.

Shit happens? Herregud.

Endret av Bond
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit happens? Herregud.

Ånei. Så shit happens aldri da eller?

• Liker 1
Gjest Galithralia
Skrevet

Jo det gjør det, men altså det å bli gravid er en litt stor greie. Det er ikke bare bare å ta abort - man må tenke nøye gjennom valget man tar.

Skrevet

Nei vet du hva, Airi, om du blir gravid tre ganger på et år, så bruker du faen meg ikke prevensjon. Ikke prøv å fortell meg det engang.

P-piller har en beskyttelsesgrad på 99 prosent, om de taes riktig, så ikke tale om trådstarter bruker det i alle fall. I såfall ikke i følge bruksanvisningen.

Og det er ikke så mange andre prevensjonsmidler en ung jente bruker pr i dag?

Så ikke kom her med tull. TS er en uansvarlig jente i mine øyne.

Selv er jeg 40 år, og før jeg fikk barn, gikk jeg nesten 20 år på P-piller. Ble aldri gravid før jeg kuttet dem ut, gitt. Merkelig det der.

Jeg har blitt gravid 3 ganger på p-pillen ! og jeg har ikke slurvet eller noe som kan minne om det. Så visst går det an! Etter 3 gangen sluttet jeg på pillen og gikk over til p stav, for min kropp er visst ikke motstandsdyktig nok på p pillen.

TS: Jeg tror ast uansett hva du velger, så velger du rett. gå etter magefølelsen. Og stol på den :klemmer:

Jeg for min del har ikke fått varige men eller blitt skadet fysisk på noen måte, men om jeg skulle bli gravid enda en gang er det ikke tvil om at jeg beholder barnet.

Nå skal det sies at jeg har tatt medisinsk abort de to siste gangene, og det sies og at er mindre risikabelt enn kirurgisk abort.

Skrevet (endret)

Synst berre det er litt sjokkerande at du tek så lett på ein abort.

Ein baby er ikkje "shit happens".

Endret av Bond
  • Liker 2
Skrevet

Abort for tredje gang, og når forholdene til rette ikke er verre enn det de er? Nei, jeg synes ikke det. Brått en dag VIL du ha barn, og så oppdager du at når du prøver er det neimen ikke så lett likevel...

Dersom p-piller ikke fungere på deg som de skal, bør du virkelig bruke kondom i tillegg.

Skrevet

Kjenner jeg blir småirritert når du muligens velger din 3. abort mens andre lever som ufrivillige barnløse, selvom det ikke er det du spør om. Du får et ærlig svar :)

Skal hun da beholde ungen fordi enkelte andre ikke kan få barn? Gir ikke noe mening. Det er det samme som å ikke spise fordi det finnes barn som sulter ihjel her i verden. Det er da ikke hennes feil at hun blir lett gravid, og ser heller ikke hvordan det skal hjelpe ufrivillige barneløse om hun velger å beholde.

TS: det ordner seg nok, hvis dere tenker på å beholde, selv om det kan bli en turbulent tid fremover kan tenke meg at følelsen av å være mor veier opp for alle bekymringene. Tok selv abort for 2 år siden, og slet ikke noe med det i ettertid, det var den rette avgjørelsen og tiden for å få barn kommer tidsnok. 3 ganger på ett år?! Hadde ikke turt å hatt sex om jeg var så fruktbar :tongue:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synst berre det er litt sjokkerande at du tek så lett på ein abort.

Ein baby er ikkje "shit happens".

Velkommen til den virkelige verden. Alt har sine røtter i egoisme uansett. Hvis hun velger å føde barnet, er det kanskje for å føle seg selv bedre. Hva er best? Å, uønsket barn kommer til verden i en upassende situasjon. Hvor flott. Jeg tar ikke lett på det, men det er jo sant: shit really happens.

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet (endret)

TS: du trenger tydelig vis noen og snakke meg,tror ikke KG kan hjelpe deg.

Lykke til :klemmer:

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Prøvde berre å få fram at eg ikkje synst abort er eit bra alternativ.

Og når jenta er gravid for 3!! gong på eitt år, då blir heile greia litt for sjuk for min del.

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest Galithralia
Skrevet

Ja jeg forstår den, gravid for 3 gang og til og med når du bruker prevensjon er maks uheldig. :sukk: Får håpe TS tar og beskytter seg ekstra i tiden fremover om hun velger å ikke få barnet. Det den eneste måten å unngå å havne i denne situasjonen igjen på

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS gjør hva du synes er rett for deg. Kontakt lege,snakk med kjæresten

kontakt amathea

O.l

Ingen på Kg kan (eller burde) si hva du skal gjøre.

Lykke til

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

TS,

Håper du kan snakke med barnefaren om dette, og dere finner ut av det sammen. Det finnes dessuten rådgivning rundt temaet på helsestasjonen. Håper du velger den løsningen som er best for DEG.

:klemmer:

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

Hør med legen din med tanke på om det er bra for kroppen din eller ikke og ta noen runder med deg selv (og kjæresten din) om tanken rundt en liten en.

Vet om et par som gjentatte ganger tok abort pga at en baby ikke passet inn for dem akkurat da - og nå har de problemer med å få det til :( er nok unntakene, men tror ikke det er bra å tukle for mye med kroppen... Enten det er abort, angrepiller osv...

Jeg er ikke imot selvbestemt abort, men syns man bør tenke seg om litt når det er 3. gangen på et år... Høres jo ut som dere har det fint med tanke på utdannelse og økonomi hvertfall :)

Lykke til!

Skrevet

hei hei.. vil takk for alle svar, noen koselige og noen ikke fullt så trivelige, men sånn er no verden. kan forstå også at folk blir provosert, men jeg har gått på prevensjon siden første abort, og vært utrolig nøye,fordi jeg har vært redd for å faktisk havne i samme situasjon igjen.. har snakket med legen min, og han sier at det er veldig lett for å bli gravid igjen etter en abort, og at folk reagerer forskjellig på prevensjon... dette er noe jeg aldri har visst om, og burde fått beskjed om da jeg var inne til abort. idag skal jeg i møte med Amathea, føler det kan bli godt å få rydda opp i alle tankene mine, som er et stort kaos akkurat nå.. igjen, tusen takk for alle koselige svar, det varmer :)

Skrevet

Vi her inne må ikke bli sånn at de som starter en tråd må begynne og lyve og ikke tørr si det som det er,da blir det liten vits.

Så bra du har snakket med legen din,lykke til i dag.

Du vil sikkert føle deg bedre etter samtalen :klemmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

ts, synes fremdeles du IKKE skal ta abort. som andre har sagt; bli gravid er ikke shit happens, det handler om et menneskeliv her. du bestemmer så klart selv, men dette er mitt råd.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

ts, synes fremdeles du IKKE skal ta abort. som andre har sagt; bli gravid er ikke shit happens, det handler om et menneskeliv her. du bestemmer så klart selv, men dette er mitt råd.

Ts: ta abort hvis du føler for det. Ikke la disse abort motstanderene og de som syntes syndt på seg selv for de ikke klarer å få barn, til å stoppe deg

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Den var ment til enkelte her inne :)

Nå må du være fornøyd med at hun har tatt kontaktet lege og er i samtale rundt dette problemet.

Endret av Bond
Skrevet

Hei TS,

Jeg er en av de som har tatt abort, og som ikke angrer. Og hele nøkkelen ligger i at du ikke gjør som alle motstanderne her sier. Når valget er tatt så er det tatt, og da nytter det ikke å tenke destruktivt som i "enn hvis jeg ikke hadde", "det mangler en" osv osv. Da er slaget tapt, og du vil angre. Valget, er som du vet, bare ditt til syvende og sist, og de som messer om hvor hvor galt abort er er de som ikke har gjennomført det selv, og som ikke har vært i en sånn situasjon. Enkelt å dømmme når en aldri har vært i situasjonen selv, det er kvinner verdensmestere i. Og kvinner er de verste motstanderne :nei:

Det er mindre egoistisk og mye mer modig at kvinner tar abort når ingen ønsker barnet. Barn skal være ønsket av to, både mor og far, og ikke komme på grunn av frykt for et inngrep. Det er alltid en risiko ved abort, men den er veldig liten ved medisinsk abort, og bare tenk på hvor mye som kan gå galt under et svangerskap eller fødsel. Ingen garanti for at du får en frisk unge, eller at du er frisk under og etterpå. Det finnes så mange barn som ikke er ønsket og som har det grusomt allerede, så hvorfor folk skal bære fram barn fordi alle andre vil det, er toppen av idioti :rope:

Høres bra ut at du skal snakke med Amanthea, de er flinke :)

Husk at det er ditt valg, og hvis du bestemmer deg for å beholde, så gjør det fordi du virkelig har lyst og vil selv. Ikke fordi alle andre presser deg.

Hilsen Meg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...