Gå til innhold

abort, eller IKKE?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei :) her sitter jeg kvalm, trøtt, lei meg, frustrert og nesten litt redd for hva jeg skal gjøre. Jeg er en jente på 22.år som er gravid for 3.gang på 1.år..jeg ble gravid første gang for 1.år siden på akkurat samme tid som nå, og tok abort i uke 11, og det var en helt forferdelig opplevelse. også startet jeg på prevensjon i mars, og ble på nytt gravid i mai, og gjennomørte en ny abort i juni og nå sitter jeg no her igjen og er gravid, og det store spørsmålet er om kroppen min tåler en abort til. jeg er så redd. jeg er i et forhold med verdens snilleste mann, men det har vært litt turbulent den siste tiden og dette gjør at jeg blir usikker på å beholde, han sier han ikke er klar for noe barn, men at han stiller opp uansett hvilke valg jeg tar. han er noen år eldre enn meg og er i full jobb, mens jeg er under utdanning. Har 1.5 år igjen på BI, og jobber deltid på et sykehjem, så økonomisk tror jeg det alltids skal gå bra.. noen der ute som har vært i samme situasjon eller som har noen råd å gi meg.. bare godt å snakke med noen utenforstående. Hilsen en tankefull jente!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du overhodet vurderer en abort til får håret til å reise seg på meg...

• Liker 1
Skrevet

Enig med sistemann.

At du ikke skammer deg, trådstarter.

Bruk prevensjon hvis du ikke vil bli gravid. Uansvarlig er du, direkte uansvarlig.

• Liker 2
Skrevet

Enig med sistemann.

At du ikke skammer deg, trådstarter.

Bruk prevensjon hvis du ikke vil bli gravid. Uansvarlig er du, direkte uansvarlig.

Sånn jeg leser det, ser det ut til ta ts har brukt prevensjon og likevel blitt gravid. Det går an.

• Liker 4
Skrevet

Nei vet du hva, Airi, om du blir gravid tre ganger på et år, så bruker du faen meg ikke prevensjon. Ikke prøv å fortell meg det engang.

P-piller har en beskyttelsesgrad på 99 prosent, om de taes riktig, så ikke tale om trådstarter bruker det i alle fall. I såfall ikke i følge bruksanvisningen.

Og det er ikke så mange andre prevensjonsmidler en ung jente bruker pr i dag?

Så ikke kom her med tull. TS er en uansvarlig jente i mine øyne.

Selv er jeg 40 år, og før jeg fikk barn, gikk jeg nesten 20 år på P-piller. Ble aldri gravid før jeg kuttet dem ut, gitt. Merkelig det der.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei vet du hva, Airi, om du blir gravid tre ganger på et år, så bruker du faen meg ikke prevensjon. Ikke prøv å fortell meg det engang.

P-piller har en beskyttelsesgrad på 99 prosent, om de taes riktig, så ikke tale om trådstarter bruker det i alle fall. I såfall ikke i følge bruksanvisningen.

Selv er jeg 40 år, og før jeg fikk barn, gikk jeg nesten 20 år på P-piller. Ble aldri gravid før jeg kuttet dem ut, gitt. Merkelig det der.

Jeg har selv blitt gravid på prevensjon, etter å ha gjort alt etter boka. Ikke slurvet og alltid skiftet til riktig tid, så det kan skje. Og kan det skje én gang så kan det vel skje flere ganger. Selv ville jeg ikke valgt abort en gang til, men det er en annen sak.

Endret av Airi
  • Liker 6
Skrevet

Alle mennesker er forskjellige. Selv om pillene har fungert for deg, så er det faktisk noen som ikke tar opp hormonene og stoffene i pillen på riktig måte, eller i det hele tatt. Dette kan føre til at de blir gravide, selv om de tar pillen til samme tid hver dag.

(Nå er jeg ikke lege, men dette er hva jeg har fått med meg, iallefall.)

• Liker 5
Skrevet

prevensjon nestegang, kanskje?

• Liker 1
Gjest Galithralia
Skrevet

Hun skriver ikke at hun gikk på prevensjon første gangen, og det kan skje alle. Derimot skriver hun at hun ble gravid andre gangen på prevensjon - og det kan faktisk skje. Selv om jeg går på p pillen sjekker jeg meg hver tredje måned med en test, bare for å være sikker. Du kan ikke benekte at noen har blitt gravid til tross for at de har vært veldig forsiktig og brukt prevensjon.

TS: jeg tror du må ta kontakt med en lege og forklae situasjonen, kun h*n kan gi deg et ordentlig svar på om kroppen din kan tåle det. Men mitt spørsmål er kan du som person tåle enda en abort? Er du mentalt sterkt og ikke klar for et barn, da velger du abort. Men det er ditt valg. Så tenk nøye gjennom valget ditt

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også blitt gravid på den så kalte "minipillen", som ikke er så sikker som vanlige p-piller. Det er noen år siden.

Jeg tok des verre abort.

TS, du må jo spørre deg selv. Tror du at du klarer en til abort? Tenker på dårlig samvittighet, sorg etter abort osv.. Jeg sørget skikkelig i et år etter aborten, og tenker på barnet den dag i dag også. Angrer som faaaaeen...Kommer aldri å ta abort en gang til.

Så du kan jo ikke spørre oss, du må spørre deg selv....

Tror du bør begynne på feks p-plaster el. om du ikke husker alle p-pillene.

Skrevet

Gikk du på minipillen? Den har jeg også blitt gravid på - for man husker ikke alltid å ta til samme tidspunkt....

Skrevet

Hei!

For det første må jeg bare si at det er utrolig merkelig at noen i det hele tatt orker å svare hvis de ikke har noe bedre å si enn "At du overhodet vurderer en abort til får håret til å reise seg på meg..."... Jenta er i en vanskelig situasjon, ha nu litt medfølelse!!!

Det er absolutt mulig å bli gravid selv om man går på p-piller... Jeg har selv blitt gravid 2 ganger, selv om jeg ikke har slurvet litt engang med pillene.. Alle er forskjellig! Første gangen valgte jeg å ta abort, og jeg har aldri angret på valget mitt... Det var det eneste rette å gjøre for meg og for barnefaren den gangen... Nu er jeg gravid igjen og skal bli mamma.. Gikk som sagt på p-piller og tok den aktuelle måneden angrepille i tillegg.. Dette burde ikke være mulig, men det kan skje... Så slutt å lek bedrevitere!!!

Jeg har ikke annet å si enn at du må følge hjertet og magefølelsen din... Situasjonen din er ikke så ille i det hele tatt... Du er ferdig utdannet om 1,5 år og økonomisk høres det ikke ille ut.. Når det gjelder barnefaren; det tar som oftest litt tid før dem "venner" seg til tanken når graviditeten ikke var planlagt... Men det kommer... Har selv en mann som har gått fra å "ikke være klar", til å si at det føles som om livet har fått en helt ny mening... Og jeg kan se stoltheten lyse tvers igjennom han når han forteller det til andre...

Håper at du gjør det som føles rett for DEG, uansett hva du velger å gjøre! :)

• Liker 2
Skrevet

Hei!

For det første må jeg bare si at det er utrolig merkelig at noen i det hele tatt orker å svare hvis de ikke har noe bedre å si enn "At du overhodet vurderer en abort til får håret til å reise seg på meg..."... Jenta er i en vanskelig situasjon, ha nu litt medfølelse!!!

Det er absolutt mulig å bli gravid selv om man går på p-piller... Jeg har selv blitt gravid 2 ganger, selv om jeg ikke har slurvet litt engang med pillene.. Alle er forskjellig! Første gangen valgte jeg å ta abort, og jeg har aldri angret på valget mitt... Det var det eneste rette å gjøre for meg og for barnefaren den gangen... Nu er jeg gravid igjen og skal bli mamma.. Gikk som sagt på p-piller og tok den aktuelle måneden angrepille i tillegg.. Dette burde ikke være mulig, men det kan skje... Så slutt å lek bedrevitere!!!

Jeg har ikke annet å si enn at du må følge hjertet og magefølelsen din... Situasjonen din er ikke så ille i det hele tatt... Du er ferdig utdannet om 1,5 år og økonomisk høres det ikke ille ut.. Når det gjelder barnefaren; det tar som oftest litt tid før dem "venner" seg til tanken når graviditeten ikke var planlagt... Men det kommer... Har selv en mann som har gått fra å "ikke være klar", til å si at det føles som om livet har fått en helt ny mening... Og jeg kan se stoltheten lyse tvers igjennom han når han forteller det til andre...

Håper at du gjør det som føles rett for DEG, uansett hva du velger å gjøre! :)

Hvorfor viste du at du måtte ta angrepille den måneden hvis du aldri har slurvet med pillene?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor viste du at du måtte ta angrepille den måneden hvis du aldri har slurvet med pillene?

Jeg og samboeren min har bestemt oss for at han aldri skal komme inn i meg, dette fordi jeg faktisk ble gravid selv om jeg gikk på p-piller for litt over to år siden... Jeg har aldri stolt helt på pillene etter det, selv om jeg har byttet merke.. Det skjedde en gang at han glemte det og spruta inni meg, og jeg var da kommet omtrent halvveis i pillebrettet... Vi hadde ingen planer om å få en unge de første årene, så for å være sikker tok jeg angrepille... Om du absolutt hadde behov for å vite det!

Skrevet

Jeg har også blitt gravid på den så kalte "minipillen", som ikke er så sikker som vanlige p-piller. Det er noen år siden.

Jeg tok des verre abort.

TS, du må jo spørre deg selv. Tror du at du klarer en til abort? Tenker på dårlig samvittighet, sorg etter abort osv.. Jeg sørget skikkelig i et år etter aborten, og tenker på barnet den dag i dag også. Angrer som faaaaeen...Kommer aldri å ta abort en gang til.

Så du kan jo ikke spørre oss, du må spørre deg selv....

Tror du bør begynne på feks p-plaster el. om du ikke husker alle p-pillene.

Kjenner ei som har blitt gravid tre ganger på p-plaster. Ingen prevensjon er helt sikker, vi har alle forskjellige kropper og forskjellige toleransegrenser for medikamenter. For noen fungerer det bombesikkert, og for andre er det som å spise sukkertøy.

Skrevet

Jeg også tenker jo at det er mye med 3 aborter på under et år. Det jeg vil si er at gjentatte "frivillige" aborter kan være med på å minske sjansen på å bli gravid senere, selvom det ikke utgjør store prosenten.

Du burde også tenkt på dette etter 1. abort, du vet du blir enkelt gravid.

Kjenner jeg blir småirritert når du muligens velger din 3. abort mens andre lever som ufrivillige barnløse, selvom det ikke er det du spør om. Du får et ærlig svar :)

Skrevet

Fød barnet og adopter det bort til noen med ansvarsfølelse! Du bruker ABORT som prevensjon!

Skrevet (endret)

før du eventuelt tar abort så burde du vite at det kan hende du angrer kjempe mye i ettertid og tenker at "jeg kunne hatt ett barn"..Mitt tips er å tenke over hvor flott barnet i magen din kan bli, og at du går glipp av det flotte barnet hvis du tar det bort..

Endret av Bond
Gjest Galithralia
Skrevet

Fød barnet og adopter det bort til noen med ansvarsfølelse! Du bruker ABORT som prevensjon!

Har du lest hva TS skriver? Synes det der er en veldig grov ting å komme med!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ta abort hvis det ikke passer seg å få et barn nå. Shit happens. Å adoptere bort er en farlig sjanse å ta også. Vet aldri hva man kommer til.

Endret av Bond
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...