Gå til innhold

Hjemmetrening?


Tenshi

Anbefalte innlegg

Jeg fødet for ca 2 og en halv månde siden. Før graviditet veide jeg 62 kg. Når eg var fødeklar veide jeg 77. Nå veier jeg 67. Veldig lyst å fjerne 7 kg. Er 168 høy.

Hva er bra og spise iforhold til treningen? Og hva slags øvelser kan jeg gjøre i hjemmet? Jeg har matte og sånne gummistrikker. Veldig lyst å stramme meg opp.

Jeg vil ikke bruke sånne shaker og sånn iogmed at jeg ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns videoene til Joanna Hall er fine, de er ikke belastende men du brenner likevel kalorier. Jeg har prøvd mange andre videoer der jeg alltid har endt opp med skader, så Joanna er den eneste jeg tør være sikker på at ikke skader meg. Videoene hennes er ganske billige på nettet, det fins blant annet en fitness double dvd pack, og den er egentlig den eneste du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vant med å trene fra før? Sånn at du vet hvordan å gjennomføre forskjellige øvelser?

Jeg trener endel hjemme når jeg ikke kommer meg på treningstudio.

Har av utstyr; sykkel, elipsemaskin, treningsmatte, 2kg handmanualler, treningsball og 2kg rockering. Pleier å f.eks sykle 30min med program, for så å trene styrke. Armer, mage, rygg, rumpe og lår. Pluss jeg rokker med rokkeringen 10min på hver side.

Etter at jeg fikk barn gikk jeg MYE på tur med vogn! Ikke sånn "daffe-i-byen-tur", men ordentlig svettetur i turområder. Barnet sov og jeg trente.. Gikk 1t hver dag.

Du må iallefall ikke begynne med noe pulverdietter når du ammer! Enn skal ikke slanke seg med kost da, det går utover melka. Spis sunt og næringsriktig mat. Hold deg unna junk og søtsaker. Du har faktisk som ammende mor et større behov for kalorier enn de som ikke ammer. Drikk mye vann, du trenger ekstra væske pga amminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg skal begynne å gå med vogn når været tilsier det. Tørr ikke ut nå når det er så glatt og vått. Livredd for å miste taket på vognen. Jeg vurderer å kjøpe meg sykkel inne eller sånn elipsemaskin. Hva er best? Der jeg legger på meg er rumpe og lår. Ellers har jeg ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening er også veldig bra. Forbrenner mer fett i timene etter trening enn det en ren cardio time gjør.

Jeg anbefaler Jillian Michaels, Banish fat, boost metabolism og No more trouble zones, yoga meltdown og 30 day shred. De er tøffe og tunge, men veldig deilig og det viser resultater kjapt. Man trenger matte og manualer eventuelt to flasker med vann. Der er det styrketrening og cardio blandet for å få mest utbytte av treninga.

Har selv trent det en stund, og gikk ikke fort før jeg plutselig hadde muskler i armene, var litt stolt da :)

Også er det jo viktig å huske på kalorier, og proteiner er viktig, og fett. Litt mindre karbohydrater, eventuelt grove karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår en yoga dvd til rolig avslappende musikk i starten før man begynner hopp og sprett rett etter fødsel.

Sett på dvd, mange talglys, bøy og tøy :) Kjempefin trening for å stramme opp kroppen og for en bedre holdning.

Gratulerer med baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten.. elipsemaskin slår alle tester når deg gjelder hva som gir minst slitasje og evt minst belastning på knær om man plages med det. Man får brukt både hender og føtter. Jeg digger begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg inn i kvinnetrening.no De er utrolig flinke til å motivere, gir kosthold og trenings tips\planer. Det er også flere forskjellige trenigsvideoer som du kan bruke å trene til hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk wahaj. Har hørt at styrketrening er noe av det beste. Jeg skal definitift sjekke opp De du skrev :)

Yoga har jeg drevet litt med før. Men jeg får veldig vondt i hodet av de forskjellige øvelsene :sMen jeg likte det veldig godt. Kanskje jeg ikke får til pusten riktig siden jeg får hodeverk.

bergensjenta83: Om du melder deg inn i premium der. hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å trekke pusten heeeelt nedi magen ja, sånn før hver tøy og bøy. Yogaøvelser skal gjøres i sakte tempo, ikke noe stress. En halvtime om dagen eller så, sånn i starten. Pass på også å drikke nokk med vann. Jeg får vondt i hodet om jeg ikke har fått nokk veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin373

Rockering! 10 min hver dag og svisj! magefettet er borte. For meg har den vært kjempe effektiv. Bare til å slå på tven og begynne og rocke! Kan integreres inn i treningsprogrammet ditt som magetrening, så gjør du andre øvelser for rumpe og lår, funket bra for meg.

Lykke til med treningen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...