Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes jo veldig mange som blir rimelig desperate når de passer 40 også. Det berømte midtlivskrisen.

Som kan være nok til relativt store endringer i individets oppførsel. Men om endringen er varig er en annen sak, tenker jeg.

Midtlivskrisen er vel det motsatte av satt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, du sitter fortsatt og venter?

Tja, jeg gjør ingenting annet enn det jeg bruker å gjøre. Livet går sin gang. Jeg har aldri vært avhengig av henne på noen som helst (u)praktisk måte.

Skrevet

Så det du sier er at du egentlig ikke er interessert i å prate med andre enn deg selv? Dine "kommunikasjoner" på KG tyder vel strengt tatt på det...

Det kan selvfølgelig være interessant og nyttig å diskutere og prate med vettige folk når det passer seg sånn.

Skrevet

Jeg leste et sted, husker ikke hvilken tråd det var nå men, Steinar er ikke noe selskapsdyr sier han og hvis han er i selskap så syns han det er kjedelig å småprate med folk og han gidder ikke snakke med andre menns koner for hva kan han oppnå med det? Joda, et unntak har han gjort på det området og det sliter han med ennå :fnise: Og danse gjør han bare for å sjekke opp damer. Kolleger er også bare til bry, ingen som er verdt å prate med i hvert fall og venner blir det dårlig med etter fylte 40. I hele tatt er det veldig mye som blir vanskelig når man fyller 40, det er visst et stort veiskille i livet, nesten så jeg gruer meg til å bli så gammel. :)

Det jeg har sagt er at det er kjedelig å gå i selskap alene og som singel når det hovedsaklig bare er andre par der.

Generelt sett kan man si det sånn at det blir mer upraktisk å være singel desto eldre man blir.

Skrevet

Øh? Problemet er at du ikke skjønner at hun bestemte seg for lenge siden.

Problemet er isåfall at hun ikke klarer å kommunisere det på noen som helst normal og akseptabel måte. Og det er ikke tilgivelig.

Men som sagt, hun har alltid hatt ekstreme problemer med å klare å bestemme seg selv. Og dette er da ifølge henne selv.

Skrevet (endret)

Problemet er isåfall at hun ikke klarer å kommunisere det på noen som helst normal og akseptabel måte. Og det er ikke tilgivelig.

Men som sagt, hun har alltid hatt ekstreme problemer med å klare å bestemme seg selv. Og dette er da ifølge henne selv.

Men du? Dersom alle andre i hele verden skjønner at hun har bestemt seg, og du er den eneste som ikke forstår dette. Mener du fortsatt at det er hun som har et kommunikasjonsproblem?

Endret av KateW
  • Liker 1
Skrevet

Vedrørende dette å bli satt og vanedyr:

Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt sær. Etter 15 års langt samboerskap har jeg nå bodd noen år alene, og jeg trives med å "bestemme selv" hjemme. Ikke det at jeg ser det som en umulighet å få en samboer igjen, men jeg ser at jeg ville synes det ville blitt en litt kinkig overgang, spesielt hvis han skulle flyttet inn hos meg. Hø, skal den stolen inn i min stue?

Nå husker jeg ikke helt hvordan det ble uttrykt - men noe sånt som at man ikke kunne endre seg og sine vaner når man er godt voksen, det er jeg så riv ruskende uenig i. Men det er jeg vel i omtrent alt det Steinar mener. De siste fem årene i mitt liv har vært veldig utviklende for meg. Jeg føler jeg er en annen person på mange måter nå grunnet erfaringer på godt og vondt. Og hvorfor det? Jo, fordi man utvikler seg stadig som menneske. Dette gjør man som et resultat av flere ting, men for eksempel sosiale relasjoner (man får kanskje nye tilskudd i venneflokken som får en til å se ting på andre måter eller tilfører nye impulser), man lærer av egne suksesser og fiaskoer, man skifter kanskje jobb, man etablerer/avslutter kjærlighetsforhold, man tar et studie osv. osv.

Hvis man når man er 40 år mener at man er utlært, at man har rett i enhver ting og at man er blitt et satt vanedyr, burde varselklokkene ringe febrilsk!

Det jeg skriver i dette innlegget er kanskje litt OT, men jeg irriterer meg over at alt i din verden er så svart/hvitt, Steinar. Det ser ut som om du har veldig liten erfaring med sosiale relasjoner på alle nivåer, og at du er svært lite reflektert.

Jeg anbefaler deg videre utvikling. For å si det mildt.

Jeg er en svart/hvitt person. I hvert fall i denne saken.

Enten bestemmer hun seg for å satse alt på oss i sammen (hvitt), ellers skal hun få seile sin egen sjø alene for min del (svart).

Skrevet

Det jeg har sagt er at det er kjedelig å gå i selskap alene og som singel når det hovedsaklig bare er andre par der.

Generelt sett kan man si det sånn at det blir mer upraktisk å være singel desto eldre man blir.

Men det er vel gjerne fordi du mangler kommunikasjonsevner? Jeg syns det er veldig moro å gå i selskap, jeg.

Skrevet

Takk! :)

Jeg tror forresten også at jeg har utviklet litt mer som et resultat av denne tråden. *mer grått hår*

:fnise:

Jeg hadde ikke ett grått hår før jeg traff på denne dama.

Skrevet

Steinar - du er en tulling.

Tja, det vil alltid bestemmes av øynene som ser.

Og uten gode argumenter så er påstanden din helt verdiløs :smoke:

• Liker 1
Skrevet

Men allikevel har du uttalt at du ikke skjønner vitsen med sosiale forekomster, fordi du ikke får noe igjen av å snakke med andre mennesker.

Det kommer helt an på de andre menneskene.

Gjest Passing by
Skrevet (endret)

I følge henne selv, og det velger du da å tro på? Sannsynligheten er stor for at dette også kun er ord, brukt for å slippe å ta en avgjørelse inntil hun klarer seg selv økonomisk. Måten hun kommuniserer på er et utslag av at hun ønsker å ha deg i bakhånd i tilfelle hun trenger penger. Hun bare utnytter deg og har det veldig godt der hun er, hun oppnår det hun vil etter litt masing og godsnakking. Slutt å vente på at hun skal bestemme seg for å oppføre seg som du vil hun skal gjøre, dump henne! Lurer på hvor mange ganger damene og mennene her inne har sagt det til deg egentlig? Sikkert bare bortkastede tastetrykk å si det en gang til.

Endret av Passing by
Skrevet

Les igjen det du skrev over her....

Og så tenker vi litt.

Hmmm, akkurat den dama som du skriver slik om (med henhold til om hun skulle bli sammen med en annen), vil du gjerne skal flytte til deg til sommeren?

Hvis hun virkelig skulle klare å bestemme seg for det, ja. Og ikke minst satse ALT på oss i sammen. Ellers blir/er det aldri aktuelt ifra min side.

Skrevet

Det kommer helt an på de andre menneskene.

SÅ du klarer ikke å få til en interessant samtale ved å kommunisere slik at det andre mennesket blir interessant, og føler seg lyttet til? Det er jo nøkkelen til å være en god kommunikator.

Skrevet

Jo det er relevant.

Det er relevant ganske enkelt fordi du påberoper deg ekspertise i noe du mest sannynlig ikke har NOEN innsikt i. Det å få etablert din bakgrunn for dine uttalelser vil forklare mye. Det vil dessuten vise tydelig (som jeg har skrevet før)at din nåværende erfaring er farget av dine manglende tidligere erfaringer.

Du har utlevert dette merkelige kvinnemennesket du av en eller annen mystisk grunn ønsker å dele resten av livet med i det vide og det brede. Når du ønsker å dele livet med henne er det ikke litt pussig å utlevere henne slik? Hvorfor er ikek det privat?

Kan det være slik at du ikke vil svare fordi du ser at du må innrømme noe som kommer til å sette alle dine argumenter i et enda dårligere lys?

Og hvor kom nysgjerrige folk inn i bildet? Hva har det med saken å gjøre??

Jeg har utlevert henne på denne måten fordi at andre (kvinner) skal kunne tolke hennes oppførsel her.

Noe som er veldig relevant for denne saken.

Skrevet (endret)

Midtlivskrisen er vel det motsatte av satt....

Ja, det stemmer forsåvidt. Men en slik krise varer som regel aldri evig.

Neste serie-monogami bruker å løse opp i dette, og da er det rett tilbake i gamle synder igjen :smoke: hehe

Endret av Steinar40
Gjest Passing by
Skrevet

Hvis hun virkelig skulle klare å bestemme seg for det, ja. Og ikke minst satse ALT på oss i sammen. Ellers blir/er det aldri aktuelt ifra min side.

Og det til tross for måten hun har oppført seg på overfor deg? Det kan jeg love deg at en mann som hadde oppført seg på samme måte overfor meg hadde ikke blitt sluppet inn over dørterskelen min. Han hadde vært historie for lenge siden, han hadde ikke gjort seg fortjent til å få meg. Fortjener du ikke noe mer enn henne da Steinar?! Eier du ikke selvrespekt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utlevert henne på denne måten fordi at andre (kvinner) skal kunne tolke hennes oppførsel her.

Noe som er veldig relevant for denne saken.

Så når det er du som utleverer andre så er det helt greit?

Spennende - jeg noterer meg det.

Skrevet

Men du? Dersom alle andre i hele verden skjønner at hun har bestemt seg, og du er den eneste som ikke forstår dette. Mener du fortsatt at det er hun som har et kommunikasjonsproblem?

Det er hennes oppgave å bestemme seg først og fremst. Deretter skal hun kommunisere sitt valg klart og tydelig til meg og alle andre.

Og ettersom hun ikke har klart/gjort dette, så er det egentlig hun som har problemer, ja.

At også jeg har fått problemer av alt hennes surr, er en annen sak.

Skrevet

Men det er vel gjerne fordi du mangler kommunikasjonsevner? Jeg syns det er veldig moro å gå i selskap, jeg.

Da er vi ulike.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...