Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoho:

Og dette tror du er nyheter for en gjeng med voksne damer som har elvd ei stund fordi....?

Må ikke le av Steinar som tror han har oppdaget noe helt sensasjonelt her..! :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ikke le av Steinar som tror han har oppdaget noe helt sensasjonelt her..! :nei:

:sjenert:

.....

Nei, beklager - jeg klarer ikke holde meg :skratte:

Skrevet

For meg er det nå ekstremt viktig å finne den rette dama, ja.

Jeg er mann, så jeg skjønner naturligvis dette. Kvinnene er kvinnfolk, så de kan ikke forstå sånt. Derfor fortsetter de å kakle her inne. Men selv om den kvinnelige psyke er en hvit flekk på kartet for deg og meg, kan vi kanskje forsøke å skjønne litt av hva som ligger bak kaklingen deres:

Det mulig noen av dem synes det er litt rart at du, etter å ha lett etter den rette dama i over 40 år, velger en dame som du mener har en masse feil og mangler, som det strengt tatt ikke virker som du liker spesielt godt eller har nevneverdig respekt for, og som åpenbart ikke ser de samme kvalitetene i deg som du gjør selv.

Noen vil kanskje til og med kunne tro at forklaringen ligger i mangel på alternativer. Du og jeg er menn, så vi vet jo at det ikke stemmer. Men jeg tror kvinnehjernen fungerer sånn at den ofte leter etter forklaringer på ubegripelige fenomener.

Så får heller jentene tilgi og korrigere meg om jeg tar feil her.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann, så jeg skjønner naturligvis dette. Kvinnene er kvinnfolk, så de kan ikke forstå sånt. Derfor fortsetter de å kakle her inne. Men selv om den kvinnelige psyke er en hvit flekk på kartet for deg og meg, kan vi kanskje forsøke å skjønne litt av hva som ligger bak kaklingen deres:

Det mulig noen av dem synes det er litt rart at du, etter å ha lett etter den rette dama i over 40 år, velger en dame som du mener har en masse feil og mangler, som det strengt tatt ikke virker som du liker spesielt godt eller har nevneverdig respekt for, og som åpenbart ikke ser de samme kvalitetene i deg som du gjør selv.

Noen vil kanskje til og med kunne tro at forklaringen ligger i mangel på alternativer. Du og jeg er menn, så vi vet jo at det ikke stemmer. Men jeg tror kvinnehjernen fungerer sånn at den ofte leter etter forklaringer på ubegripelige fenomener.

Så får heller jentene tilgi og korrigere meg om jeg tar feil her.

:jepp:

Skrevet

Jeg har en masse å komme med samme hva du måtte innbille deg :ler:

En annen ting som kan være praktisk å vite om jenter, Steinar: De trenger ofte noe håndfast å forholde seg til. Kvinnfolk er ikke særlig teoretisk anlagte, så de har problemer med å forstå at du har masse å komme med før de ser det i praksis. Sånn sett har de mye til felles med småbarn - de har lettere for å forholde seg til hva du gjør enn til hva du sier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker kanskje det er litt sånn med vår venn her:

Skrevet

Derfor skal man ALDRI undervurdere egen dumskap.

Sier DU det?

:ler:

Skrevet

:hoho:

Og dette tror du er nyheter for en gjeng med voksne damer som har levd ei stund fordi....?

Fordi du (og alle andre) sannsynligvis ikke fikk med deg ordet egen i følgende setning jeg skrev:

"Derfor skal man ALDRI undervurdere egen og andres dumskap."

Som altså betyr at også DU kan være dum og teit hvis du ikke passer deg :smoke:

Skrevet (endret)

Sier DU det?

:ler:

Jeg har aldri hatt noe problem med å innse egne styrker og svakheter. Inkludert mine egne feil.

Endret av Steinar40
Skrevet

En annen ting som kan være praktisk å vite om jenter, Steinar: De trenger ofte noe håndfast å forholde seg til. Kvinnfolk er ikke særlig teoretisk anlagte, så de har problemer med å forstå at du har masse å komme med før de ser det i praksis. Sånn sett har de mye til felles med småbarn - de har lettere for å forholde seg til hva du gjør enn til hva du sier.

Det er i hvert fall åpenbart at langt ifra alle i denne verden har forstått at det de sier faktisk skal samsvare med det de gjør.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med å innse egne styrker og svakheter. Inkludert mine egne feil.

Har du feil? Hvilke da?

Skrevet

Det er i hvert fall åpenbart at langt ifra alle i denne verden har forstått at det de sier faktisk skal samsvare med det de gjør.

Og du har vært en av dem i 1,5 år nå. ;)

Skrevet

Apropos det å være dum og teit.

Jeg vet (visste) at det å surre seg borti et individ som er opptatt verken er fornuftig eller moralsk riktig.

Allikevel klarer jeg altså å gjøre nettopp dette.

Derfor skal man ALDRI undervurdere egen og andres dumskap.

Et meget godt råd til alle. Selv om sikkert ingen skjønner det hehe

Tusen takk for godt og nyttig råd! Det skal jeg huske på.

Jeg synes det er litt dumt at du hele tiden deler din visdom med alle andre her inne, uten å få noe særlig tilbake. Så her skal du få et godt råd av meg:

Ikke slikk på metallstolper eller gjerder når det er kuldegrader ute. Da blir tunga sittende fast, og det kan være veldig vondt å få den løs.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har riktignok vært uenig med deg i ett og annet her inne, men det skal du ha: du har alltid fremstått som en ydmyk person med god selvinnsikt og evne til å lære av egne feil.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for godt og nyttig råd! Det skal jeg huske på.

Jeg synes det er litt dumt at du hele tiden deler din visdom med alle andre her inne, uten å få noe særlig tilbake. Så her skal du få et godt råd av meg:

Ikke slikk på metallstolper eller gjerder når det er kuldegrader ute. Da blir tunga sittende fast, og det kan være veldig vondt å få den løs.

Ja, men det så jeg faktisk på at en annen guttunge gjorde i min barndom, så det lærte jeg faktisk da uten å måtte gjøre den feilen selv :)

Har egentlig aldri savnet å gjøre akkurat den tabben der heller :ler:

Skrevet

Jeg har riktignok vært uenig med deg i ett og annet her inne, men det skal du ha: du har alltid fremstått som en ydmyk person med god selvinnsikt og evne til å lære av egne feil.

Ikke bare det, men jeg kan lære av andres feil også :smoke:

Noen ganger ;) hehe

Skrevet

Det var kloke ord. De tyder på at du ikke skjønte noe som helst av det jeg skrev, så jeg må nok ha uttrykt meg litt utydelig. Men kloke ord var det. Takk, nok en gang! :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ååååå???? Mener du det????

Så prosjektet går altså ut på å få tolkningsdama til å gjøre det hun sier???

Eller vil du at hun skal si det hun gjør...?

Uansett tolkningsdama faller nok i den kategorien av mennesker som sier det hun har lyst til til menn som deg, for så å få en fordel av det. Hun sier ikke at hun skal flytte fordi hun mener det, men fordi hun da vet at du får et håp, og tidligere har det betydd penger!!

At du i din total-logiske verden insisterer på å få inn i hodet hennes at hun MÅ mene at hun skal flytte når hun SIER at hun skal flytte - det er en umulig oppgave. Denne dama kommer til å fortsette å si en ting og mene/gjøre en annen.

Jeg har støtt på mange menn som er sånn også.

Folk som sier en ting og mener en annen ting er det egentlig ganske lett å avsløre etterhvert. Også er det veldig lurt å bare holde seg unna dem. De som lar seg lure er helst oppover ørene forelsket og/eller svært naive. Og/eller de lider av det samme som deg.

Endret av Bernina
Skrevet

Ikke bare det, men jeg kan lære av andres feil også :smoke:

Noen ganger ;) hehe

Du skjønte ironien, sant? ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...