Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere badekar, do etc?


Beauté

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Badekaret bades i annenhver dag, og da føler jeg for å vaske det en gang i uken, minimum annenhver uke. Selv om barna ikke er SÅ skitne, så synes jeg det danner seg "skittrenner" nedi badekaret.

Do vaskes en gang i uka, har småbarn som fort tisser litt rundt omkring. Har HELDIGVIS en mann som ikke står. Synes det er aldeles disgusting å se doen etter EN kveld med besøk, da er det gule sprutedråper rundt omkring... :(.

Dusjen kunne med fordel blitt vasket en gang i uken, men det er det ikke alltid vi prioriterer. Det blir "frostet" belegg nederst på glassdørene etter en ukes tid, og den nederste flisrekken "lugger" når man tar på den. Blæ.

Vasken på hovedbadet tørker jeg av hver dag med kluter/håndklær som likevel skal til vask. Synes tørre/halvfuktige frottekluter eller -håndklær funker best, gnir bare over uten såpe, og det blir rent og blankt uten at det ligger igjen støvrender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekaret bades i annenhver dag, og da føler jeg for å vaske det en gang i uken, minimum annenhver uke. Selv om barna ikke er SÅ skitne, så synes jeg det danner seg "skittrenner" nedi badekaret.

Her i huset vaskes badekaret etter hver gang det har blitt brukt. Noe annet synes jeg er urenslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettet og vasken 1 gang i uken. Dusjkabinettet vaskes utvendig ca 1 gang i mnd, innvendig tar vi ca annenhver uke.

Men jeg går ofte over med klut innimellom og vaske vekk småflekker etc. Her er det 9 åringen som ikke alltid treffer rett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset vaskes badekaret etter hver gang det har blitt brukt. Noe annet synes jeg er urenslig.

Hvorfor det? Hos oss er det bare barna som bruker det, de sitter stort sett på antisklimatten uansett. DEN synes jeg er urenslig, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

Etter behov.

Men som noen sier her. Støv samles opp veldig fort, og det ser fort skittent ut, selv om det ikke nødvendigvis er det. Det er feks lite vits i å vaske over servant og do, for så å henge opp en maskin med klær, eller sette i gang en ny. Da samler støvet seg fort på nytt.

Til de av dere som føler behov for å vaske dusjen hele tiden. Hva med å skylle overflatene med kokende hett vann i det du har gått ut av dusjen. Da vil du ta med deg det meste av skitt og bakterier, men det kreves at du gjør dette etter hver eneste dusj. Tar 30 sek da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som føler behov for å vaske dusjen hele tiden. Hva med å skylle overflatene med kokende hett vann i det du har gått ut av dusjen. Da vil du ta med deg det meste av skitt og bakterier, men det kreves at du gjør dette etter hver eneste dusj. Tar 30 sek da.

Hm, interessant. Bruker du da vannkoker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

Hm, interessant. Bruker du da vannkoker?

Nei, men "hett" vann fra springen. Tilsvarende noe som ville skoldet deg. Men fra spøk til alvor. Med de nyeste rørsystemene/blandebatteriene kan du få innstallert kokende vann rett fra springen... Kokende vann rett fra springen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 6 åring som vimser runt med tissefanten og skvetter når han er på do.Så,jeg vasker hver dag,og skrubber over med toalettbørsten og jif. dusjen tar jeg hver 14. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjen skrubbes grundig hver uke, badekaret tas etter hver gang det har vært i bruk (1-2 ganger i uken).

Toalett og servant vaskes godt en gang i uken men bruker "wipes" for å tørke over når jeg ser flekker, sminkesøl etc. Mannen min er ikke av den typen som skvetter og griser.

Toalettet vaskes også alltid grundig etter at vi har hatt gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harmonie

Tørker over do,vask,dusj ca tre ganger i uka. dusjen tar ordentlig en gang i uken. Badet er det rommet hvor det er viktigst at er rent føler jeg. og kjøkkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker grundig en gang i uken, tørker over overflatene litt oftere. Vi har ganske lite bad, så det blir liksom støvete hver gang noen har dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ser denne tråden er gammel, men nå føler jeg meg skitten... :sjenert:

Vasker doen en til to ganger i uken, og håndvasken og speilet kanskje hver fjortende dag. Og dusjen.... huff, har ikke vasket den iløpet av de åtte månedene jeg har bodd her..... *skitten* Jeg skyller fliseveggene godt etter hver dusj da, men innser at jeg sikkert må skrubbe dem etterhvert. Men jeg kjenner ingenting når jeg stryker over flisene da...

Jeg gikk innom noen apotek og spurte etter tetreolje, men de sa bare "pga missbruk så selger vi det ikke mer". Men fant ut at salmiakkvann gjorde vasken og speilet blankere enn det noen gang har vært, så jeg blir nok å bytte ut all jifen og ajaxen med det :jepp:

Vasker dere gulv til tak én gang i uken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 1 gang i uken til 1 gang annen hver uke. 2 bad i huset. Vi har hund og baby så her vaskes stuen og kjøkkenet oftere enn resten av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...