Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere badekar, do etc?


Beauté

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor ofte dere skrubber badekaret/dusjkabinettet, vasker doen etc.

Grunnen til at jeg spør om dette, er at jeg føler jeg vasker og vasker. Om jeg ikke gjør det så danner det seg masse støv på vaskene, kanten på badekaret og på doen.

Har også en sønn som spytter klatter med tannkrem oppover vasken. Det går jeg hele tiden å vasker bort.

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres flott ut. Det blir en gang i uken her også, til vanlig. Noen ganger tar jeg det to ganger om jeg føler for det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vaske dassen hver dag pga noen mannfolk som ikke kan sikte. Sukk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vaske dassen hver dag pga noen mannfolk som ikke kan sikte. Sukk

Akk ja. Den forstår jeg. Har selv klaget til jeg var blå i trynet. Men de tok seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørker over vasken og doen hver dag med en våtserviett. Det ta ca to minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker over vasken og doen hver dag med en våtserviett. Det ta ca to minutter.

Det gjør jeg om andre enn meg og samboer har brukt toalettet (bruker antibakterielle vipes) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker over vasken og doen hver dag med en våtserviett. Det ta ca to minutter.

Ahaa, ikke to minutter engang?

Jeg vasker huset mange ganger i uken. Ikke alle rom samtidig, men ender alltid med å vaske over doen. Selve ringen. Ikke alltid over hele.

Smart med de serviettene. Spesielt om noen er syke...skal huske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doen vaskes en gang i uken, vasken vaskes etter behov. Også her er det tannkrem over det hele men også mascara på de rareste steder (tenåringsjenter). Badekaret (når jeg hadde det), ble vasket etter behov siden vi som oftest brukte dusjen.

Jeg vasker alltid med klut og tea-tree olje. Engangs kluter kommer aldri inn i dette huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doen vaskes en gang i uken, vasken vaskes etter behov. Også her er det tannkrem over det hele men også mascara på de rareste steder (tenåringsjenter). Badekaret (når jeg hadde det), ble vasket etter behov siden vi som oftest brukte dusjen.

Jeg vasker alltid med klut og tea-tree olje. Engangs kluter kommer aldri inn i dette huset.

Jeg bruker Te tre olje overalt. Så vittig, for det er ikke mange som bruker det.

Jeg lager en bøtte med vann, noe zalo og tetre olje (ca 20 dråper i en bøtte).

Beste som finnes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Te tre olje overalt. Så vittig, for det er ikke mange som bruker det.

Jeg lager en bøtte med vann, noe zalo og tetre olje (ca 20 dråper i en bøtte).

Beste som finnes. :D

Supert :) Jeg reklamerer så ofte jeg kan, ikke bare er det supert å vaske med men det er mye, mye, billigere enn å kjøpe haugevis av andre vaskemidler. Har alltid sprayflasker som jeg blander selv med oljen, litt zalo, eddik, vann og lavendelolje el sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :) Jeg reklamerer så ofte jeg kan, ikke bare er det supert å vaske med men det er mye, mye, billigere enn å kjøpe haugevis av andre vaskemidler. Har alltid sprayflasker som jeg blander selv med oljen, litt zalo, eddik, vann og lavendelolje el sitron.

Ja og tetre er fantastisk mot bakterier og insekter. Helt supert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert :) Jeg reklamerer så ofte jeg kan, ikke bare er det supert å vaske med men det er mye, mye, billigere enn å kjøpe haugevis av andre vaskemidler. Har alltid sprayflasker som jeg blander selv med oljen, litt zalo, eddik, vann og lavendelolje el sitron.

Jeg har også en spray med tetreolje blandet med zalo.

Sitron bruker jeg feks når jeg skal rengjøre mikroen. Eddik, salt og bakepulver i vaskene/sluken. :D

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uken, på vaskedagen.

Selvsagt også ellers, da spesielt toalettet, dersom nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker badet bare hver 2-3 uke. Er bare to i husholdningen og ingen barn, og mann som aldri står på do. Men gjør det veldig ordentlig når jeg først er i gang da:) skrubbing fra gulv til tak:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn ca en gang i uka. I tillegg tørker jeg bort støv og flekker oftere. Her vi bor nå blir det fort støvete... Vi bruker dobørste og griser ikke ned doen, så trenger ikke vaske den "hver dag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Te tre olje overalt. Så vittig, for det er ikke mange som bruker det.

Jeg lager en bøtte med vann, noe zalo og tetre olje (ca 20 dråper i en bøtte).

Beste som finnes. :D

Hvor kjøper dere denne Tea-tree oljen? Hørtes mye lurere ut enn å bruke engangsservietter :)

Her vaskes badet hvertfall en gang i uken, har et gulvbelegg suger til seg alt av støv der inne :P Ellers vaskes speil, do og vask etter behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har doen hos oss blitt vaske en gang annenhver uke. Den blir jo ikke skitten daglig. Kanskje fordi jeg har en mann som sitter når han tisser. Støvete på toppen , ja, men det ignorerer jeg. Prøver å unngå å gå mer i husmorfella.

Vasken får en omgang etter behov. Dvs noen dager etter behov. Dusjen burde vaskes hver uke, men jeg gidder bare ikke. Dert blir vel ca annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere denne Tea-tree oljen? Hørtes mye lurere ut enn å bruke engangsservietter :)

Her vaskes badet hvertfall en gang i uken, har et gulvbelegg suger til seg alt av støv der inne :P Ellers vaskes speil, do og vask etter behov :)

Jeg bestiller min Tea-tree olje på www.myrra.no men vet at enkelte apotek også selger den. Den kan i utgangspunktet se dyr ut for det er en liten flaske men den er ufattelig drøy siden du bare trenger noen dråper av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...