Marshmallow Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #41 Skrevet 17. januar 2012 Arrrrgh! Er rimelig oppgitt akkurat nå. Det nydelige, svarte vitrineskapet fra Home & Cottage ankom endelig i dag, men etter å ha pakket skapet ut av et tonn med emballasje, stablet det på beina og slept det bort til motsatt ende av rommet fant jeg ut at det ikke er mulig å åpne skapet! Låsen har kilt seg helt fast, og i tillegg er det en ganske stor ripe på toppen. Så jeg ringte selvsagt til butikken for å klage, og der fikk jeg bare til svar at jeg måtte sende en mail som de skulle sende videre til reklamasjonsavdelingen, hvis det absolutt var nødvendig. Så ville reklamasjonsavdelingen bruke fire dager på å behandle saken. Jeg kunne vel bare bruke skapet likevel, foreslo jenta i telefonen. Hallo??!? Bruke et skap som ikke lar seg åpne? Kan ikke si at jeg er imponert over kundeservicen til Home & Cottage, de skal få en rimelig krass mail i morgen. Og de bør komme med et nytt skap levert på døra SNART. Jaja, det var dagens lille utblåsning. Til tross for dette lille problemet er jeg veldig klar for videre oppussingsprosjekter, jeg må bare spare litt penger først. Har regnet på det og funnet ut at det er mer lønnsomt for meg å jobbe ekstravakter og betale håndverkere i stedet for å prøve å gjøre alt selv, da sparer jeg MYE tid og frustrasjoner. Vårens prosjekter blir: - Fliser over kjøkkenbenken - Tetting med silikon på kjøkken - Henge opp siste kjøkkenhylle - Få satt opp lister på kortvegg på kjøkken - Legge nytt gulv gang og gjesterom - Sparkle og male vegger i gang og gjesterom (de skal bli hvite!) - Male alle lister i gangen - Rive takplater i gangen - Nytt tak i gangen med innfelte downlights? - Ny taklampe gjesterom - Flere stikkontakter gang og gjesterom - Ny taklampe gjesterom - Nye, hvite dører til bad og soverom Puh... det ble en lang liste, men heldigvis er det snakk om to knøttsmå rom som skal pusses opp. Resten får vente til neste år tror jeg. Stua er helt ok, skal ikke gjøre så mye der, men hovedsoverommet trenger et malingstrøk og ny innebygget garderobe. Prosjektene jeg skal gjøre selv denne våren blir: - Male kjøkkenbord - Male lister i stua
Marshmallow Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #42 Skrevet 18. januar 2012 Interiør jeg liker nå - Svart og hvitt Ikke på en minimalistisk måte, men med masse puter og lyslykter og stæsj, gjerne i kontrast til varme naturmaterialer og iblandet en dæsj Global Chic. - Dyr... og da mener jeg ikke dyremønster a la leopard (fysj!), men dyremotiv. Jeg er glad i dyr generelt, og vil gjerne ha dem på puter og kopper og bilder. Digger flodhesten min. Og skulle gjerne hatt sengetøy med ekorn eller rådyr fra By Nord - Global Chic. Har alltid vært svak for det, og digger at det er på vei tilbake. Da jeg var en 20 år gammel backpacker inneredet jeg leiligheten min i etnisk interør i sterke farger. Liker en mer dempet fargeskala nå, men sier ja takk til et marokkansk brett, en Buddha og andre etniske innslag i form av puter og tekstiler. - "Grumseturkis"... en sånn dempet turkisfarge som heller mot sjøgrønt skal jeg ha som kontrastfarge i stua til våren. Blir en fin kontrast til det hvite, svarte, grå og treverk som får dominere om vinteren.
Marshmallow Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #43 Skrevet 24. januar 2012 Jeg elsker å ha fri på tirsdager når ingen andre har fri! I dag har jeg vært på trening kl. 10.00, og gikk hjem for å spise en lang frokost i treningsklærne med egg, flere kopper kaffe og papiravis. Hoppet i dusjen med bodyscrub og hårkur. Nå sitter jeg på nett og surfer litt, smårydder i leiligheten og skal snart lage meg kyllingwok til middag. I kveld skal jeg på et interessant foredrag i en frivillig organisasjon jeg er medlem i. Og det beste av alt er at jeg har fri på fredag igjen også. Turnusarbeid er slett ikke så verst, iallfall ikke når man trives godt i eget selskap.
Marshmallow Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #44 Skrevet 17. februar 2012 Oooops... gikk på en smell på Kremmerhuset i dag igjen. De har SÅ mye fint der denne sesongen. Jeg svir av en litt for stor andel av lønna mi på puter, lykter og potteskjulere for tiden I morgen blir det rett og slett bakedag! Skal være fadder i en barnedåp på søndag og mammaen til dåpsbarnet ønsket seg mine cupcakes til dessert i selskapet. Så da blir det sjokocupcakes, blåbærcupcakes og melkefrie kokoscupcakes. Er ikke så opptatt av kunstferdig pynting da, jeg klæsjer bare på litt topping med en skje. Kanskje jeg burde investere i et sånt fancy pyntesett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå