Heisannmannen Skrevet 15. januar 2011 #481 Skrevet 15. januar 2011 Ingenting av det hun har gjort tilsier at hun er over gjennomsnittet begavet. En gjennomsnittlig nordmann kan såvidt kun et fremmedspråk på turistnivå, har under to års høgskoleutdanning, klarer nesten ikke å formulere sine innerste tanker med det skrevne ord, er sjanseløs uten hjelp fra staten, og tror nettverk har noe med internett å gjøre osv. I tillegg til norsk og engelsk kan MA russisk. Hun har en master, hun har den sosiale IQ-en til å bygge et stort og mektig nettverk og hun evner å formulere seg skriftlig bedre enn nordmenn flest. Så klart er hun over gjennomsnittlig begavet. Muligens man selv må være det for å se det. 1
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #482 Skrevet 15. januar 2011 En gjennomsnittlig nordmann kan såvidt kun et fremmedspråk på turistnivå, har under to års høgskoleutdanning, klarer nesten ikke å formulere sine innerste tanker med det skrevne ord, er sjanseløs uten hjelp fra staten, og tror nettverk har noe med internett å gjøre osv. I tillegg til norsk og engelsk kan MA russisk. Hun har en master, hun har den sosiale IQ-en til å bygge et stort og mektig nettverk og hun evner å formulere seg skriftlig bedre enn nordmenn flest. Så klart er hun over gjennomsnittlig begavet. Muligens man selv må være det for å se det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #483 Skrevet 15. januar 2011 Jeg vil si at hun er mer enn gjennomsnittlig begavet. Men uansett om hun så hadde overgått Einstein hva intelligens angår ville ikke dette hatt noe å si for sakens kjerne: Hun løy. Hun kom inn på falskt grunnlag og nektet å dra. Mange ønsker å ha henne i jobb i Norge. Hun vil sikkert kunne utføre en god jobb i Norge, men da får hun rette seg etter de gjeldende regler og ikke finne opp en røverhistorie om at hun er tsjetsjener og blir kuttet i biter om hun returnerer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #484 Skrevet 15. januar 2011 Jeg synes ikke hun skriver så bra jeg.
Gjest Raina Skrevet 15. januar 2011 #485 Skrevet 15. januar 2011 En gjennomsnittlig nordmann kan såvidt kun et fremmedspråk på turistnivå, har under to års høgskoleutdanning, klarer nesten ikke å formulere sine innerste tanker med det skrevne ord, er sjanseløs uten hjelp fra staten, og tror nettverk har noe med internett å gjøre osv. I tillegg til norsk og engelsk kan MA russisk. Hun har en master, hun har den sosiale IQ-en til å bygge et stort og mektig nettverk og hun evner å formulere seg skriftlig bedre enn nordmenn flest. Så klart er hun over gjennomsnittlig begavet. Muligens man selv må være det for å se det. Synst du undervurderar nordmenn kraftig. Dei fleste nordmenn eg veit om, kan opptil fleire framandspråk, er smarte og ressurssterke. Har god sosial intelligens, og har greidd seg heilt fint utan hjelp frå staten. At ho har skaffa seg ei utdanning, nettverk og at ho potensielt kan være ein stor ressurs har har ingenting med saka å gjer. Jenta har vore her ulovleg. 2
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2011 #486 Skrevet 15. januar 2011 Hun hadde ALDRI greid seg her i 8 år uten papirer, dersom ikke alle hun har møtt på sin vei hadde vært villige til å gjøre seg til kriminell for hennes skyld. Alle som har gitt henne husly, mat, skoleplass, jobber, you name it. Jeg driter i henne, men alle disse burde vært sendt i straffeleir for landssvik. 3
Gjest Raina Skrevet 15. januar 2011 #487 Skrevet 15. januar 2011 Hun hadde ALDRI greid seg her i 8 år uten papirer, dersom ikke alle hun har møtt på sin vei hadde vært villige til å gjøre seg til kriminell for hennes skyld. Alle som har gitt henne husly, mat, skoleplass, jobber, you name it. Jeg driter i henne, men alle disse burde vært sendt i straffeleir for landssvik. Enig. Det burde få konsekvensar.
Gjest Valiant Skrevet 15. januar 2011 #488 Skrevet 15. januar 2011 For meg virker det som mange ikke innser at det hun har gjort er en kriminiel handling. Men Norge er jo en fristat for kriminelle. Selv om det hun har gjort kanskje ikke er like ille som så mange andre. Men det er en kriminel handling hun er i Norge ulovlig og er man i Norge ulovlig skal man kastet ut. Også ulovlige kjendiser skal kastet ut. 3
Katana Skrevet 15. januar 2011 #489 Skrevet 15. januar 2011 Dette lurer jeg også på. Dessverre ser det ut til at det allerede trekkes i trådene for at hun skal få komme inn igjen i landet etter utsendelse. Bl.a. ved å ikke gi henne utvisning (hvilket er vanlig praksis ved illegal innvandring) som vil si at hun ikke slipper inn igjen i Schengen på flere år. I stedet får hun kun utsendelse, som gjør at hun kan søke om arbeidstillatelse. Nå blir jo stillinger nærmest oppkonstruert og skreddersydd for henne, så hun er vel snart tilbake. Ar hun ikke har papirer, og dermed ikke burde få noen arbeidstillatelse, blir nok kjapt glattet over. Media har sviktet sin oppgave som vaktbikkje i denne saken, synes jeg. De har latt én person få fremme sin sak ubegrenset, uten å måtte forholde seg til ett eneste kritisk spørsmål. De har ikke satt søkelys på noe av det jeg lurer på: Hvordan kan NTNU dele ut studieplasser til mennesker som ikke har rett på dem? Hvorfor blir ikke f.eks. kjæresten til Maria stilt til veggs, han har jo hjulpet en illegal innvandrer med å skjule seg, hvilket etter lov er straffbart med inntil to år i fengsel? Når media ikke stiller disse åpenbare spørsmålene, så svikter de alle de som har måttet forholde seg til norsk innvandringslov og evt. har blitt straffet ved lovbrudd. Ja, media har latt seg bruke ukritisk, og politikerne er travelt opptatt av å tekkes opinionen. Det var et lite øyeblikk jeg lurte på om Stoltenberg kom til å stå rakrygget i denne saken, men hører nå at det ganske sikkert ikke tar lang tid før Maria er på plass igjen. Hele denne saken er en farse. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #490 Skrevet 15. januar 2011 Ja, media har latt seg bruke ukritisk, og politikerne er travelt opptatt av å tekkes opinionen. Det var et lite øyeblikk jeg lurte på om Stoltenberg kom til å stå rakrygget i denne saken, men hører nå at det ganske sikkert ikke tar lang tid før Maria er på plass igjen. Hele denne saken er en farse. Det skremmende her er at du tror at "media har latt seg bruke". Som om media er en form for uskyldig, naiv ungdom som ikke vet hva de driver med eller konsekvensene av deres handlinger. Det er media selv som aktivt har bevisst løftet frem denne saken, bevisst pisket opp en hysterisk stemning blant folket, bevisst unnlatt å nyansere og være balansert i et forsøk på å føre folk bak lyset og mobilisere dem. Agendaen til media er selvsagt ikke denne kvinnen, men å legge maksimalt press på norske myndigheter for å liberalisere norsk innvandringspolitikk. Media er enstemmig og krystallklar på at norsk innvandringspolitikk må være den mest liberale i Europa, og minst like liberal som Sveriges. Dette er ikke første gangen media bruker slike historier for å få igjennom agendaen sin. Bl.a. denne afrikanske kvinnen som ble sendt til Italia var et annet forsøk fra media. Men media vet at folk glemmer alt etter noen uker, så de vet at denne taktikken vil virke med jevne mellomrom hver gang. 1
Gjest Koala Skrevet 15. januar 2011 #491 Skrevet 15. januar 2011 Norge er i hvert fall ingen fristat for kompetanse. Jeg tror det beste for Amelie i det lange løp er at hun finner seg jobb i et land hvor det hun kan blir satt mer pris på. La oss for Norges skyld håpe at hun ikke kommer til å jobbe i en næring som konkurrerer med oss for da taper vi så det suser
Gjest fireflies Skrevet 15. januar 2011 #492 Skrevet 15. januar 2011 Årets nordmann eller ei - loven er til for å følges. Maria Amelie er selvsagt intet unntak. Få henne ut. 3
Gjest Violently Happy Skrevet 15. januar 2011 #493 Skrevet 15. januar 2011 En gjennomsnittlig nordmann kan såvidt kun et fremmedspråk på turistnivå, har under to års høgskoleutdanning, klarer nesten ikke å formulere sine innerste tanker med det skrevne ord, er sjanseløs uten hjelp fra staten, og tror nettverk har noe med internett å gjøre osv. I tillegg til norsk og engelsk kan MA russisk. Hun har en master, hun har den sosiale IQ-en til å bygge et stort og mektig nettverk og hun evner å formulere seg skriftlig bedre enn nordmenn flest. Så klart er hun over gjennomsnittlig begavet. De aller fleste jeg kjenner har mange års utdanning fra enten høyskole eller universitetsnivå- det kommer vel an på hvilket miljø man tilhører tenker jeg. AT MA har en master i et eller annet fag gjør henne ikke til bedre enn alle andre som har en master. Ei heller er hun en nordmann. Man kan være intelligent, men det betyr ikke det samme som å være smart. Og i denne saken kan man dessverre ikke akkurat si at hun har vært det. På meg så virker hun dessverre litt kynisk, og også kanskje litt manipulerende. Nei, her gjør regjeringen det eneste rette om de ikke gir etter for presset, og det vil isåfall være en av de svært få gangene jeg har respekt for den sittende regjeringen (og jeg er ikke langt ute på høyresiden politisk). Jeg tilhører vel det man kaller høyresiden i norsk politikk, og har ellers ikke hatt spesielt respekt for de nekene som sitter i regjeringen nå- men hvis de ikke bøyer av for det massive presset som har bygget seg opp- takket være media og andre- så skal de få min respekt. Politikere som gir etter for press er i mine øyne patetiske, veike, lette å manipulere og burde aldri få komme til makten. Loven skal være lik for alle. Man skal ikke kunne vri ting til sin fordel bare fordi man er flink til å snakke for seg, eller har hjelpere og klarer å komme i media. Sånne folk minner meg om slanger. 2
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2011 #494 Skrevet 16. januar 2011 Hva er denne kompetansen Maria besitter som mange mener er helt uunnværlig for Norge? Utifra det jeg har lest er det ingen som påstaår at kompetansen hennes er uunværlig for Norge. Derimot er det stor enighet i at hennes kompetanse er TIL STOR NYTTE for Norge. At politikere i Ap, Sp og andre partier prioriterer å slippe inn kriminelle fra f.eks. Romania, Bulgaria og div EU land er det mange av oss ikke forstår. Dette er faktisk ET VALG politikerene fra bl.a. Arbeiderpartiet gjør ved bl.a. å aktivt erstatte norske lover med lover fra EU slik at de nevnte bandene kan reise rundt i landet å stjele og mishandle eldre her i Norge. Arbeiderpartiet har med den holdningen de viser i denne saken valgt å ekskludere seg selv som regjeringsparti ved neste Stortingsvalg (for dette tror jeg vil bli brukt mot Arbeiderpartiet om de ved neste stortingsvalg forsøker å fremstille seg selv som et parti med toleranse for andre og ønske om felleskap).
Gjest Violently Happy Skrevet 16. januar 2011 #495 Skrevet 16. januar 2011 Arbeiderpartiet har med den holdningen de viser i denne saken valgt å ekskludere seg selv som regjeringsparti ved neste Stortingsvalg (for dette tror jeg vil bli brukt mot Arbeiderpartiet om de ved neste stortingsvalg forsøker å fremstille seg selv som et parti med toleranse for andre og ønske om felleskap). Det kan gå begge veier. AP kan risikere at folk ikke ville velge dem igjen også fordi at gir de etter for presset så kan man jo lure på hvilke andre ting de vil gi etter for. Og det kan også bli brukt mot dem. Politikere bør ikke gi etter i saker kun fordi det vil gjøre dem upopulære hos noen. Det er de som står imot presset som er de sterkeste, og gjerne dem som blir valgt igjen.
Gjest pastablasta Skrevet 16. januar 2011 #496 Skrevet 16. januar 2011 Dette lurer jeg også på. Dessverre ser det ut til at det allerede trekkes i trådene for at hun skal få komme inn igjen i landet etter utsendelse. Bl.a. ved å ikke gi henne utvisning (hvilket er vanlig praksis ved illegal innvandring) som vil si at hun ikke slipper inn igjen i Schengen på flere år. I stedet får hun kun utsendelse, som gjør at hun kan søke om arbeidstillatelse. Nå blir jo stillinger nærmest oppkonstruert og skreddersydd for henne, så hun er vel snart tilbake. Ar hun ikke har papirer, og dermed ikke burde få noen arbeidstillatelse, blir nok kjapt glattet over. Media har sviktet sin oppgave som vaktbikkje i denne saken, synes jeg. De har latt én person få fremme sin sak ubegrenset, uten å måtte forholde seg til ett eneste kritisk spørsmål. De har ikke satt søkelys på noe av det jeg lurer på: Hvordan kan NTNU dele ut studieplasser til mennesker som ikke har rett på dem? Hvorfor blir ikke f.eks. kjæresten til Maria stilt til veggs, han har jo hjulpet en illegal innvandrer med å skjule seg, hvilket etter lov er straffbart med inntil to år i fengsel? Når media ikke stiller disse åpenbare spørsmålene, så svikter de alle de som har måttet forholde seg til norsk innvandringslov og evt. har blitt straffet ved lovbrudd. Er enig i det aller meste av det du sier. Men jeg er usikker på om media er noen uavhengig vaktbikkje. Dette er ett lite land. Sannsynligvis kjenner journalistene de aktivistene som står bak Amelie kampanjen, litt for godt. Det problemet går igjen i de fleste mediasaker der innvandringspolitikk står i fokus. Savner journalister som skjærer gjennom all bullshiten.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #497 Skrevet 16. januar 2011 Hun hadde ALDRI greid seg her i 8 år uten papirer, dersom ikke alle hun har møtt på sin vei hadde vært villige til å gjøre seg til kriminell for hennes skyld. Alle som har gitt henne husly, mat, skoleplass, jobber, you name it. Jeg driter i henne, men alle disse burde vært sendt i straffeleir for landssvik. Gjelder det også dem som har hjulpet folk som har søkt og fått kirkeasyl?????? Det er ganske mange gjennom årene, og det har også media dekket mange ganger. Hvor var dere da, dere som er så aggressive her nå? Noen er bekymret for hvordan omverdenen vil se på Norge hvis Maria Amelie få bli. Ok....omverdenen har stusset over hvorfor i allverden Mullah Krekar får bli. Med den voldsomme oppmerksomheten DENNE saken har fått vil den selvfølgelig også få oppmerksomhet i utlandet. Vil klart tro at disse to sakene vil bli stilt opp mot hverandre og hva vil da omverdenen tenke om hvordan Norge håndterer spørsmålet om hvem som får bli og hvem som må reise????
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2011 #498 Skrevet 16. januar 2011 Det er fattet vedtak om å sende ut Mullah Krekar også, men situasjonen avventes fordi forholdene der han skal returneres tilsier at han kan bli henrettet. Norge har menneskerettslige vurderinger å forholde seg til, vi returnerer ikke personer til den sikre død uansett hvor lite vi liker dem. Maria Amelies situasjon er vurdert som uproblematisk for returnering. 1
Rosalynn Skrevet 16. januar 2011 #499 Skrevet 16. januar 2011 Jeg er flau over å være journalist. De siste dagers skriblerier (gjelder spesielt DB og NRK), gjør at jeg skjønner hvorfor så mange mener at journalister venstrevridde. Ikke bare leverer disse nyhetsmediene saker som spiller på sympati "La Maria bli!", men ingen av dem tar tak i - eller etterfølger konsekvensene av det hun har gjort. At media (les Teknisk Ukeblad) nå plutselig gir henne jobb... hun hadde jo de samme kvalifikasjonene for en måned siden. Jeg var så naiv (les: ambisiøs på journalisters bekostning) at jeg tenkte at nettverket hennes ikke hadde så mye å si. (Merk: Jeg skjønte at det spilte en viss rolle), men ikke at det var så avgjørende. Jeg har mistet all sympati for denne jenta. Og jeg skjemmes over at mediene fortsetter å slå opp denne saken. Jeg kan ikke fordra konspirasjonsteorier, men selv jeg må innrømme at dette luker ensidig og dårlig dokumentasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #500 Skrevet 16. januar 2011 Det er fattet vedtak om å sende ut Mullah Krekar også, men situasjonen avventes fordi forholdene der han skal returneres tilsier at han kan bli henrettet. Norge har menneskerettslige vurderinger å forholde seg til, vi returnerer ikke personer til den sikre død uansett hvor lite vi liker dem. Maria Amelies situasjon er vurdert som uproblematisk for returnering. Ja, dette blir poengtert gang på gang når det gjelder denne mannen. Realiteten er jo likevel da at han har vært i hjemlandet sitt flere ganger på "ferie" uten at noe har skjedd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå