AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #601 Del Skrevet 17. januar 2011 Shame on you "Amelie" You have been stealing much resources from this country, what do you want more? A princess title maybe? I det minste så kan hun snakke norsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 17. januar 2011 #602 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvorfor bruke så sterke person karestikker og vulgære utsagn mot en person som helt sikkert har det ganske så jævlig nå. Er det et slags sadistisk ønske om å hjelpe til med å trøkke noen enda lenger ned i gjørma? Bruker dere det fordi dere er tom for argumenter er det fordi dere ikke var tilstede når de empatiske evnene ble utdelt?? Kansje dere aldri vant 60 meteren på barneskolen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2011 #603 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jeg er så lei denne saken nå. Hun er en av veldig mange som blir sendt ut fordi de er her på ulovlig grunnlag. Hun er utvilsomt smart og flink, men vi skal ikke og kan ikke ta inn alle asylsøkere som er smarte og flinke. De trenger smarte og flinke folk i russland og. Dette har blitt en politisk sak for venstresiden. Kjæresten er journalist i Klassekampen, selv har hun frilanset for Ny Tid. Det var da også Ny Tid som kåret henne til Årets Nordmann. Litt sært at hun da framstilles som Årets Nordmann. Syklubben min kåret Olga Stakken til Årets Nordmann, så det er mange som har den æren. Du har kost deg litt med denne saken gjennom media og diskusjonssider, så er du allerede lei. Jeg vil tro at hun ungjenta som har levd i skjul i 8 år er enda mere lei. Jeg er forresten veldig skuffet over unge norske kvinners empati og moral. Her setter dere Norges lover foran prinsippet om ett verdig liv for ei jente som har hatt en vesentlig del av sin oppvekst i landet, og har null brukbar tilknytning til andre land,hun har ikke engang statsborgerskap i Russland. Norges innvandringslov er i bunn å grunn laget for å beskytte oss mot innvandring, med unntak for noe humanitært, og noen fagfolk og Eu-folk. Vi bekytter oss samtidig mot innvandring av nyttige ressurser, noe som fører til en kompetanseutvanning, som motarbeider vårt ønske om å være i forkant kunnskapsmessig. Og jeg er skuffet over mangelen på å sette pris på kunnskaper og ressurser i det Norske samfunnet generelt Det gjelder ikke bare Marie A, men også utallige dyktige og kanskje velutdannede mennesker som ikke blir sett, og jobber ufaglært i feil bransje. Endret 17. januar 2011 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #604 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvorfor bruke så sterke person karestikker og vulgære utsagn mot en person som helt sikkert har det ganske så jævlig nå. Er det et slags sadistisk ønske om å hjelpe til med å trøkke noen enda lenger ned i gjørma? Bruker dere det fordi dere er tom for argumenter er det fordi dere ikke var tilstede når de empatiske evnene ble utdelt?? Kansje dere aldri vant 60 meteren på barneskolen? Internett på sitt alle vakreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #605 Del Skrevet 17. januar 2011 Men det er hun elv som har satt seg i denne posisjonen. Hun har selv valgt å fronte seg selv som ulovlig og blitt kjendis ved å skrive bok om sin egen ulovlighet. Så klart det får konsekvenser! Og ja, det er mange som burde blitt tatt hånd om først, men nå kan man faktisk vise et eksempel og jeg syns det er flott man da benytter muligheten. Og som det nevnes hos ts er sjangsen liten for at hun likevell vil bli sendt ut ( i allefall for lang tid). Helt enig! Alle må behandles likt. En kan ikke la henne være, også nekte andre ulovlige innvandrere å være her. Hun blir kastet ut, men jeg tror hun fint klarer å komme tilbake om hun vil. Teit at media lager en så stor sak av en slik ting, loven ER loven! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #606 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg håper at alt ordner seg så godt det kan for henne, men innenfor lovens rammer og uten særbehandling og lovendringer som lages kun for å tekkes allmuen. Kjæresten er bekymret over henne fordi hun blir nærmest papirløs i Russland, men hun har da klart seg meget bra som papirløs i Norge så da klarer hun seg bra i Russland også. Hun har fødselsattest, så hun klarer nok å få seg de papirene som trengs i Russland. Forhåpentligvis på lovlig vis denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gurine:) Skrevet 17. januar 2011 #607 Del Skrevet 17. januar 2011 hu slippes fri midlertidig fordi det ikke er noe fare for at hu rømmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 17. januar 2011 #608 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) hu slippes fri midlertidig fordi det ikke er noe fare for at hu rømmer.. Heilt elendig avgjerelse. Ho kunne vore sendt ut idag, men istaden får ho sleppe ut av Trandum. Største bullshit-saka i historia. Veddar på at heile saka endar med at ho får bli i Noreg, og det blir null konsekvensar for verken ho eller hennar partners in crime. Rett å slett skammeleg, og "Årets Nordmann"? Don´t think so Endret 17. januar 2011 av Raina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #609 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun slippes fri fordi det ikke er noen fare for unndragelse..? Skulle ikke hun plasseres på et fly i dag da? Det er vel noe de har funnet på for å kjøpe seg mer tid - tid som de bruker til å forfatte et nytt lovforslag som skreddersys for å la henne bli uten konsekvenser for verken henne eller de som ga henne skoleplass og arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. januar 2011 #610 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun slippes fri fordi det ikke er noen fare for unndragelse..? Skulle ikke hun plasseres på et fly i dag da? Det er vel noe de har funnet på for å kjøpe seg mer tid - tid som de bruker til å forfatte et nytt lovforslag som skreddersys for å la henne bli uten konsekvenser for verken henne eller de som ga henne skoleplass og arbeid. Her har hun bevisst gjemt seg for myndighetene i syv år. Hvordan kan de tro at det ikke er fare for at hun stikker av? Eller på en side, så kjenner jo nesten alle til fjeset hennes nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #611 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun slippes fri!! Hva er galt med de folka, jeg skjønner ikke! Vet dere, at hvis hun bodde LOVLIG i Norge i alle disse 8 år, hadde studentvisa og studerte, ville hun fortsatt ikke hatt lov å bare bli igjen i landet? Hun måtte da først få en jobb (det fikk hun for så vidt) og søke arbeidstillatelse, og jobbe i 3 sammenhengende år for å få lov til en permanent opphold! Skal det virkelig være sånn nå, at lønner seg å bo ulovlig, framfor lovlig???? Jeg skjønner dette virkelig ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2011 #612 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg håper at alt ordner seg så godt det kan for henne, men innenfor lovens rammer og uten særbehandling og lovendringer som lages kun for å tekkes allmuen. Kjæresten er bekymret over henne fordi hun blir nærmest papirløs i Russland, men hun har da klart seg meget bra som papirløs i Norge så da klarer hun seg bra i Russland også. Hun har fødselsattest, så hun klarer nok å få seg de papirene som trengs i Russland. Forhåpentligvis på lovlig vis denne gangen. Meget godt poeng, du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #613 Del Skrevet 17. januar 2011 Altså jeg tror ikke at hun kommer til å rømme, hun har hele tiden slått fast at hun ikke har tenkt å gjemme seg. Dessuten så vet hele landet hvem hun er nå, så å gjemme seg kommer til å bli mye vanskeligere. At hun er fri betyr ikke at hun har fått lovlig opphold, bare at hun slipper å sitte der. Det jeg har problemer med er at politiet sørget for å slippe løs en kriminell fyr, fra samme sted for å få plass til henne. Og den fyren har forduftet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #614 Del Skrevet 17. januar 2011 Det jeg har problemer med er at politiet sørget for å slippe løs en kriminell fyr, fra samme sted for å få plass til henne. Og den fyren har forduftet. Dette er bare tull og det ville du fått med deg hvis du leste artikkelen ferdig og ikke bare en overskrift fra VG! Trandum er delt opp i forskjellige avdelinger for kvinner og menn, de sitter ikke sammen om det ikke er en familie. Derfor kan det være fullt på de mannlige avdelingene, men ledig hos kvinnene. De sitter heller ikke på celler. Det er noen få celler som kun brukes til de som truer med eller utøver vold. Vg er som vanlig en avis som kun ønsker krigsoverskrifter og er ikke så nøye med om ting er helt riktige eller ikke. Her. Så lei folk som bare leser overskrifter! Det er vel også de som går og demonstrerer for henne, for at ingen fått med seg hele historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #615 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Dette er bare tull og det ville du fått med deg hvis du leste artikkelen ferdig og ikke bare en overskrift fra VG! Trandum er delt opp i forskjellige avdelinger for kvinner og menn, de sitter ikke sammen om det ikke er en familie. Derfor kan det være fullt på de mannlige avdelingene, men ledig hos kvinnene. De sitter heller ikke på celler. Det er noen få celler som kun brukes til de som truer med eller utøver vold. Vg er som vanlig en avis som kun ønsker krigsoverskrifter og er ikke så nøye med om ting er helt riktige eller ikke. Her. Så lei folk som bare leser overskrifter! Det er vel også de som går og demonstrerer for henne, for at ingen fått med seg hele historien. Jeg leste artikkelen i Aftenposten jeg. Dessuten er jeg ikke en stor tilhenger av VG som du så fint påpeker har store overskrifter PS: Jeg har ikke gått i tog for noen og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg er derimot lei av alle som skjuler seg bak Anonym Bruker for å komme med sine utblåsninger.Stå for din egen mening. Endret 17. januar 2011 av Galithralia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #616 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg leste artikkelen i Aftenposten jeg. Dessuten er jeg ikke en stor tilhenger av VG som du så fint påpeker har store overskrifter PS: Jeg har ikke gått i tog for noen og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg er derimot lei av alle som skjuler seg bak Anonym Bruker for å komme med sine utblåsninger.Stå for din egen mening. Jeg beklager utblåsingen, jeg ble bare så forbanna at hun slippes fri. I det at jeg fortalt her at jeg er selv russisk og bor LOVLIG i Norge i 10 år, med studentvisa og arbeidstillatelse, jeg betaler skatt og gjør ingenting galt, og jeg var bare et halvt år eldre når jeg kom til Norge, enn Marie Amelie når hun ble en ulovlig innvandrer. Jeg vil ikke at mine kommentar kunne knyttes til mitt brukernavn her, jeg er enda ikke ute av skapet som en russer her på forumet. Allikevel er det sånn at studentvisa gir ikke rett til permanent opphold i Norge, uansett hvor lenge man bor her, og hvor ung man var når man kom hit. Mister jeg jobben - blir jeg sendt ut, og ingen kommer til å gå i fakkeltog for meg. Jeg er ikke alene heller, kjenner massevis av mennesker i samme situasjonen, og noen ble sendt ut fordi de ikke søkte ny oppholdtillatelse i riktig tid, og de fikk en utvisningstid fra Norge på 5-8 år. Jeg kjenner også ei som bodde i Norge i 12 år, fra hun var 16 til 28, og flyttet tilbake til Moskva. Jeg sier ikke at alle vi studenter må få rett til permanent opphold, nei, vi er for mange, og det blir da for lett å komme inn i landet. Jeg skjønner bare ikke hvorfor skal det være så mye oppstyr rundt akkurat henne, og hvorfor skal det være sånn at det lønner seg å bo her ulovlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #617 Del Skrevet 17. januar 2011 Her har hun bevisst gjemt seg for myndighetene i syv år. Hvordan kan de tro at det ikke er fare for at hun stikker av? Eller på en side, så kjenner jo nesten alle til fjeset hennes nå. Nå er det akkurat det et av momentene lagmannsretten legger vekt på ved avgjørelsen. Borgarting lagmannsretts kjennelse. Oppfordrer alle til å lese denne før de uttaler seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 17. januar 2011 #618 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ja, stakkars jente. Pågripelsen var jo uten fingerspitzgefühl og/eller musikalitet Og vi veit jo at alle pågripelsar og utsendingar skal skje med musikalitet og fingerspitzgefühl! Endret 17. januar 2011 av Raina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #619 Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, stakkars jente. Pågripelsen var jo uten fingerspitzgefühl og/eller musikalitet Og vi veit jo at alle pågripelsar og utsendingar skal skje med musikalitet og fingerspitzgefühl! Ja, ikke sant :gjeiper: Etter hva jeg husker led ikke Maria noen nød av å ha bli pågrepet. Hun beskrev politimennene som høflige, og jeg kan ikke helt se at det kunne ha blitt gjort på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #620 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg beklager utblåsingen, jeg ble bare så forbanna at hun slippes fri. I det at jeg fortalt her at jeg er selv russisk og bor LOVLIG i Norge i 10 år, med studentvisa og arbeidstillatelse, jeg betaler skatt og gjør ingenting galt, og jeg var bare et halvt år eldre når jeg kom til Norge, enn Marie Amelie når hun ble en ulovlig innvandrer. Jeg vil ikke at mine kommentar kunne knyttes til mitt brukernavn her, jeg er enda ikke ute av skapet som en russer her på forumet. Allikevel er det sånn at studentvisa gir ikke rett til permanent opphold i Norge, uansett hvor lenge man bor her, og hvor ung man var når man kom hit. Mister jeg jobben - blir jeg sendt ut, og ingen kommer til å gå i fakkeltog for meg. Jeg er ikke alene heller, kjenner massevis av mennesker i samme situasjonen, og noen ble sendt ut fordi de ikke søkte ny oppholdtillatelse i riktig tid, og de fikk en utvisningstid fra Norge på 5-8 år. Jeg kjenner også ei som bodde i Norge i 12 år, fra hun var 16 til 28, og flyttet tilbake til Moskva. Jeg sier ikke at alle vi studenter må få rett til permanent opphold, nei, vi er for mange, og det blir da for lett å komme inn i landet. Jeg skjønner bare ikke hvorfor skal det være så mye oppstyr rundt akkurat henne, og hvorfor skal det være sånn at det lønner seg å bo her ulovlig. Ble en liten utblåsing fra meg og på slutten Selvfølgelig skal folk få lov til å være anonyme - men her i denne tråden synes jeg det har kommet ganske mye idiotisk ut fra anonyme som kommenterer. Nei, jeg tror at mennesker som MA får mye oppmerksomhet nettopp fordi de tør å å sette fokus på et tema som ikke har blitt tatt skikkelig opp, boken hennes satte nordmenns tanker i gang angående asylpolitikken. Og jeg tror de fleste ville ha vært enige om å sende henne ut, om det ikke hadde skjedd slik som nå. At hun blir pågrepet av 8 politimenn, det oppleves som om hun skulle ha vært en stor terrorist eller noe - og det provoserer når de fleste kun ser en ung kvinne som umulig kan skade 1 eller 2 politimenn. Det skal ikke lønnes å bo her ulovlig, er du her ulovlig skal du ut. Det er loven, likevel ser jeg begge sider av denne saken. Får hun bli, håper jeg det faktisk skjer gjennom de riktige kanalen. Ellers sender man ut et feil bilde av hvordan man kan få bli i landet. Jeg følger saken, men har fremdeles ikke tatt et standpunkt fordi jeg syns saken er litt vanskelig - jeg klarer ikke å kun se på et firkantet lovverk. Jeg ser og et menneske. Men det er min oppfatning. Håper du får bli i hvertfall - du har jo gjort alt riktig! Og der forstår jeg rett og slett ikke hvorfor man skal være så innmari vanskelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå