Gå til innhold

Knall. Nytt stjernetegn i zodiaken forandrer alt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anjelika

Da er jeg ikke steinbukk, men skytte! Hele livet mitt har vært basert på en løgn :haar:

Passer også like godt inn i beskrivelsen av skytte som av steinbukk, dette er jo en alvorlig identitetskrise!

Heldigvis ser jeg at de nekter å endre på det på det i The Onion, som er min kilde for dagens horoskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om man vil at det skal passe så får man det til å passe om man går inn for det. Slik jeg ser det finnes det ingen logisk grunn til å tro på astrologi. Dermed er det bare tull å tro på det. Det bør hvertfall være en svak indikasjon på at det har rot i virkeligheten for at man skal ta det seriøst. Hvor får de som skriver de ukentlige horoskopene infoen sin fra? Og hvordan kan det ha seg at disse nesten alltid er forskjellig fra horoskop til horoskop. Bør ringe en bjelle, hvertfall for de som er litt oppegående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere TULLER nå, sant? Det nye stjernetegnet er bare for de som er født etter 2009, alle som er født før, beholder sitt gamle stjernetegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere TULLER nå, sant? Det nye stjernetegnet er bare for de som er født etter 2009, alle som er født før, beholder sitt gamle stjernetegn.

Hvordan forsvarer du DET, da? Dersom det virkelig var slik at konstellasjonene av stjerner har en innflytelse på mennesker, så har de vel den innflytelsen uavhengig av om man var oppmerksom på dem eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Har personligheta di endret seg?

Hehe, nei. Du vet, om det nå skulle være sånn at astrologi har noe for seg, så stod jo stjernene der de stod i fødselsøyeblikket ditt, helt uavhengig av hva mennesker har kalt tidspunktet. Om de i dag for eksempel hadde valgt å snu hele zodiaken på hodet, så ville jo stjernetegnet ditt ha fått et annet navn, men stjernene stod der de stod allikevel, og de forskjellige tegnene måtte rett og slett få nye egenskaper accordingly. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei. Du vet, om det nå skulle være sånn at astrologi har noe for seg, så stod jo stjernene der de stod i fødselsøyeblikket ditt, helt uavhengig av hva mennesker har kalt tidspunktet. Om de i dag for eksempel hadde valgt å snu hele zodiaken på hodet, så ville jo stjernetegnet ditt ha fått et annet navn, men stjernene stod der de stod allikevel, og de forskjellige tegnene måtte rett og slett få nye egenskaper accordingly. ;)

Right...

og hva sier det deg om validiteten av de personbeskrivelsene og de spådommene som ble gjort etter det gamle systemet? At de var tilfeldige. For det er det de sier meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right...

og hva sier det deg om validiteten av de personbeskrivelsene og de spådommene som ble gjort etter det gamle systemet? At de var tilfeldige. For det er det de sier meg.

Stjernene stod der de stod, uavhengig av hva man kaller stjernetegnet. Beskrivelsen av tegnet i forhold til personlighet kom jo etterpå, for å sortere det hele. Stjerneplasseringen er ikke berørt av at det dukker opp et nytt tegn.

Det er forøvrig ikke nytt heller, dette tegnet, men i og med at 12 liksom er et "magisk" tall, så har det vært utelukket.

Jeg har ikke egentlig stor tro på astrologi, eller interesse for det, men jeg vet at enkelte mennesker er utrolig typisk tegnet de er født i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke egentlig stor tro på astrologi, eller interesse for det, men jeg vet at enkelte mennesker er utrolig typisk tegnet de er født i.

...og en klokke som har stoppet viser riktig tid to ganger i døgnet. Og viser nesten riktig tid ganske ofte, litt avhengig av hvordan man definerer det. Det magiske tallet 12 er også involvert. Bortsett fra at når det gjelder klokker, så er det ikke så mye rom for tolkning, så folk skjønner relativt raskt at den ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og en klokke som har stoppet viser riktig tid to ganger i døgnet. Og viser nesten riktig tid ganske ofte, litt avhengig av hvordan man definerer det. Det magiske tallet 12 er også involvert. Bortsett fra at når det gjelder klokker, så er det ikke så mye rom for tolkning, så folk skjønner relativt raskt at den ikke virker.

Jada, jeg er enig i det, men i enkelte tilfelle kan noen være veldig lette å gjette. Selvføgelig kan det være veldig tilfeldig. Jeg har en mor som har en nese for Skorpioner, etter at jeg var gift med en. Hun kjenner fort igjen noen av hans egenskaper hos andre menn, og hun gjetter ikke i hytt og pine heller, slik at hun dermed får like mange feilantakelser, men når hun først gjetter, så treffer hun. Hver gang. Det skal nevnes at moren min ikke er særlig interessert i hverken astrologi eller annet alternativt. Det er bare enkelte ting hun har bitt seg merke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...