Gå til innhold

Katt som er ute alene i Oslo på natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor midt i Oslo, men i et leilighetskompleks som ligger i en park. I forrige uke møtte jeg på en katt rett utenfor her jeg bor som tok kantakt med meg. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til katter, men den var så søt at jeg måtte klappe den. Da jeg reiste meg opp igjen begynte den å klatre oppover benet mitt, men jeg løftet den ned igjen og klappet den litt til. Da jeg gikk fulgte den etter meg litt sånn på avstand, men snudde da den så at jeg gikk inn døra der jeg bor. I ettertid har jeg sett katten utenfor her to ganger på natterstid når jeg har sett ut av vinduet.

Det jeg lurer på er om det at den klatret opp på meg er et tegn på at den er ensom, eller er katter bare så glade i mennesker? Er det dessuten normalt at katter går ute om natten nå som det er minusgrader?

Når jeg leser dette ser jeg at virker det en smule hysterisk, men jeg trenger bare å høre at dette er normalt. Katten så ikke utsultet ut eller noe sånt, heller det motsatte.

Jeg er veldig dyrekjær, så jeg tenker veldig mye på den katten og synes liksom litt synd på den når jeg ser den tusle rundt utenfor her på natten. Men den har vel helt sikkert eiere?

Det er jo en smule pinlig å henge opp "katt funnet"-lapper også viser det seg at det er naboen sin.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke unormalt, men mange katteeiere holder katter inne når det begynner å bli kaldere enn -10. I Oslo er det nok bedre for pus å være ute om natten, da er det mindre trafikk og mennesker.

Hvis du synes katten virker veldig ensom så heng opp en lapp, det er så mange katter uten hjem at det er bedre å henge opp en lapp for mye. Det er utrolig mange som ikke bryr seg, så veldig fint at du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp lapp du! Katten hørtes litt "utsultet" ut på kontakt, er jo ikke vanlig at katter med gode eiere oppfører seg slik ovenfor fremmede. Katten min kommer fra omplasseringen, og har streifet rundt på den måten i Oslo tidligere, og omplasseringen har en hel drøss eksempler på at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som en katt som var kommet bort fra hjemmet sitt. Katter klarer seg som oftest bedre enn de fleste dyr i kulde og ulike situasjoner. Dem kryper inn i sjåer/garasjer osvosv.. Så tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det :)

Om den fortsetter å være der i lengre tid kan du jo skrive på finn eller noe... Trenger ikke henge bilde av katta i hele nabolaget, men kanskje heller gjøre det litt mer anonymt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...