Gå til innhold

Kompisen til eksen


anonyme-krim

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var sammen med eksen min i 4 år, og han var egentlig helt fantastisk. Men det siste året forandret han seg - og jeg fant til slutt ut at han var utro. Kom som lyn fra klar himmel, for å si det mildt! Såå, jeg gjorde det slutt (null-toleranse her i gården!) og han ble fort sammen med hun andre.

En av de som hjalp meg gjennom denne j*vlige perioden, var en av hans beste venner (Som jeg også ble veldig god venn med i løpet av 4 år). Så nå er saken at..det skjer litt mellom han kompisen og meg.

Jeg er splittet. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor eksen (Ja, det er sykt) og samtidig så vil jeg bare kjøre på!

Hva syns dere?

Endret av anonyme-krim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, helt sant det. Men jeg får litt dårlig samvittighet av å ødelegge vennskapet mellom to veldig gode kompiser. Han nye "min" sier at han skal ta seg en prat med eksen, så jeg tror nok dette kommer til å løse seg på en fin og ryddig måte. Ville bare høre om noen hadde vært i liknende situasjon og hadde noen tips eller hva-som-helst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil bare si kjør på! :) Om han nye din er villig til det, så syns eg ikkje du skal tenke på eksen eller at deres vennskap kan bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange venner har en uskrevet avtale om at man ikke roter med xen til kompisen eller vennen.

Jeg ville aldri ha innledet et forhold med xen til min venninne i alle fall.

Hadde dere som sier Kjør på kunne ha innledet ett forhold med xen til deres beste venninne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som situasjonen har blitt som den har blitt, så synes jeg at som de andre sier du skal bare kjøre på. Du har ikke noe hensyn å ta du ovenfor Xn din, her er det jo han som i utgangspunktet har "bæsja på leggen". Det må jo nesten bli litt opptil han du surrer med nå det, om han eventuelt ønsker å ofre vennskapet han og Xn din har for deg. Og ønsker han det, er det vel ikke noe å tenke på for din del.

Hadde dere som sier Kjør på kunne ha innledet ett forhold med xen til deres beste venninne???

Nei, jeg hadde aldri tillat meg selv å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange venner har en uskrevet avtale om at man ikke roter med eksen til kompisen eller vennen.

Jeg ville aldri ha innledet et forhold med eksen til min venninne i alle fall. Hadde dere som sier "kjør på" kunne ha innledet ett forhold med eksen til deres beste venninne???

I dette tilfellet du spør om vil man være i situasjonen til kompisen ts holder på å bli sammen med, ikkje ts. Om kompisen er villig til å evt ofre vennskapet for å bli sammen med ts, så er det hans valg.

Ditt spørsmål: Nei, eg trur ikkje det men 100% sikker kan eg ikkje være siden det er mye som spiller inn (om venninna og han var 100% ferdige og over hverandre, om det var ok for venninna, hvordan ting hadde vært i deres forhold, etc).

Men eg kunne blitt sammen med min eks sin kompis om vi likte hverandre, om tilfellet var slik som ts, der eksen var ein utro drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sant det. Men jeg får litt dårlig samvittighet av å ødelegge vennskapet mellom to veldig gode kompiser. Han nye "min" sier at han skal ta seg en prat med eksen, så jeg tror nok dette kommer til å løse seg på en fin og ryddig måte. Ville bare høre om noen hadde vært i liknende situasjon og hadde noen tips eller hva-som-helst. :P

I utgangspunktet er det lite lurt å rote seg inn med bestekompisen til xen.

Men i dette tilfellet hvor det ble slutt mellom deg og han fordi han faktisk var utro mot deg, mener i allefall jeg at du ikke trenger å føle noen form for lojalitet eller dårlig samvittighet overfor han.

Liker du kompisen og han liker deg - kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet sa exn din fra seg retten til å bli snurt i det han gikk bak ryggen din. La ham brenne!

Kose seg med ny kjæreste! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var sammen med eksen min i 4 år, og han var egentlig helt fantastisk. Men det siste året forandret han seg - og jeg fant til slutt ut at han var utro. Kom som lyn fra klar himmel, for å si det mildt! Såå, jeg gjorde det slutt (null-toleranse her i gården!) og han ble fort sammen med hun andre.

En av de som hjalp meg gjennom denne j*vlige perioden, var en av hans beste venner (Som jeg også ble veldig god venn med i løpet av 4 år). Så nå er saken at..det skjer litt mellom han kompisen og meg.

Jeg er splittet. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor eksen (Ja, det er sykt) og samtidig så vil jeg bare kjøre på!

Hva syns dere?

Kjør på , hvis du tror på skjebnen kan det være gjennom exen du skulle møte han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis x-en fin vil synes det er greit når kompisen snakker med han (det kan jo hende), da vil du komme i en situasjon hvor du vil måtte omgås x-en din og hans nye kjæreste. Har du tenkt på det? Og er du ordentlig over x-en slik at det ikke vil være vondt å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis x-en fin vil synes det er greit når kompisen snakker med han (det kan jo hende), da vil du komme i en situasjon hvor du vil måtte omgås x-en din og hans nye kjæreste. Har du tenkt på det? Og er du ordentlig over x-en slik at det ikke vil være vondt å se?

Tenkt litt på dette faktisk! Men nå er saken den at kompisen har bestemt seg for å kjøre på med meg, og har hatt den "grufulle" samtalen med eksen. Jeg tror neppe det blir aktuelt å omgås så mye med eksen og hun nye fremover, så den problemstillingen legger jeg rett og slett fra meg. Får heller nye tiden med han nye og gode venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp: Jeg er gift med kompisen til x-en.

Og de er fortsatt veldig gode venner.

Det gikk veldig fint etter en stund...helt uproblematisk i dag 12 år etter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...