Ego Skrevet 13. januar 2011 #21 Skrevet 13. januar 2011 "Stilen" min har vel vært den samme i veldig mange år nå... Fram til VGS var jeg typisk idrettsjente med adidas/nike/puma i alle varianter, null sminke og hår i hestehale. Kortklipt nå, fortsatt usminket (stort sett), og kjører en laidback, smårocka hip-hop stil med tidvise, små innslag av emo, goth & business (blazere, vest etc). Soss&bimbo kunne aldri falt meg inn, heller ikke blomsterpike-looken som så mange kjører til tider.
cyanid Skrevet 14. januar 2011 #22 Skrevet 14. januar 2011 Først var jeg dimmu borgir-elskende sinnatagg som gikk med liksminke og pentagrammer og trodde jeg var verdens skumleste 16åring. Så begynte jeg å gå over til sorte klær med innslag av røde og blå extentions og kalte meg for ufo-metaller... så begynte jeg å røyke hasj og gikk kun i grønt og brunt og fikk meg dreads og kalte meg kjemperar. Så gikk det over i en mer funky stil hvor det ikke fantes regler for klesbruk. Deretter så jeg Avatar og ble plutselig helt blå. Nå går det mest i alle regnbuens farger + alvehetter og alle som ikke kjenner meg tror jeg er homo Resten syns jeg er gøy og inspirerende. Lurer på åssen jeg ser ut om 10 år, om det fortsetter slik! 3
Perelandra Skrevet 20. januar 2011 #23 Skrevet 20. januar 2011 Jeg var tenåring på siste halvdel av 80-tallet og gikk igjennom den verste perioden med pastellmote. Som de flest andre på den tida gikk jeg kledt i rosa og mintgrønt, selv om jeg egentlig ikke var spesielt motebevist. Side jeg har naturlige krøller, og et hår som lett blir digert og bustete, hadde jeg også hår som passet til den tidas puddelfrisyrer. Seinere har jeg hatt en stil som jeg velger å kalle "husflidshippie" Jeg er glad i sterke farger, og lag på lag plagg. Pynter meg gjerne med håndlagde smykker, glassperler og skjerf.
*Numi* Skrevet 21. januar 2011 #24 Skrevet 21. januar 2011 Var mer eller mindre "vanlig" i stilen frem til siste året på vgs. Da farget jeg det blonde håret svart og gikk kun i svarte klær; lange skjørt, fløyelsjakke og dødningehoder og inspirerte smykker. Det var såpass at om jeg tok på meg et hvitt plagg en dag, så trodde vennene mine at jeg var dårlig. Haha. Og slik fortsatte det de første årene på universitetet. I dag har jeg fortsatt svart hår, men det har blitt en del mindre svarte plagg inne i bildet, selv om klesskapet mitt er utpreget svart i nyansene. Men naglearmbåndene, dødningehodene, håret og de svarte støvlene er der enda. Vil påstå at jeg har en ganske goth/rock'n roll inspirert stil, men jeg går ikke av veien for å ta med meg stiltrekk fra klassisk og "jentete" heller. Sminken er også fortsatt ganske svart. Og jeg er fortsatt en metaller/rocker musikkmessig med hele mitt hjerte.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 21. januar 2011 #25 Skrevet 21. januar 2011 Hvilke perioder har du vært innom i ditt liv? Har du vært emo, soss, punk, goth, bimbo etc.? Let me know Bare perioden nerd. Det kan vel diskuteres om jeg har kommet ut av den enda eller ei..
Jaenelle Skrevet 21. januar 2011 #26 Skrevet 21. januar 2011 Barneskolen: bimbo-inspirert? Men da var vi ikke bæsjefarget i trynet heller da, så vet ikke om bimbo passer helt heller Ungdomsskolen/Videregående: Goth, med korsett og lange skjørt og nagler. Videregående/Universitetet: Mer klassisk stil, men med innslag av min flotte personlighet (geek/metaller), som f.eks et USB-smykke eller band t-skjorte Nå; har fått helt dilla på Pin-up kjoler og den 50-talls stilen, men tror nok ikke det er vanskelig å se på meg at jeg er en geeky metaller at heart Hmm.. Husmor-geek-metaller?
kristal Skrevet 21. januar 2011 #27 Skrevet 21. januar 2011 Jeg hadde vel en liten emo periode førsteåret på videregående, så flaut.
kristal Skrevet 21. januar 2011 #28 Skrevet 21. januar 2011 Jeg hadde vel en liten emo periode førsteåret på videregående, så flaut.
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #30 Skrevet 21. januar 2011 Barneskolen: bimbo-inspirert? Men da var vi ikke bæsjefarget i trynet heller da, så vet ikke om bimbo passer helt heller Ungdomsskolen/Videregående: Goth, med korsett og lange skjørt og nagler. Videregående/Universitetet: Mer klassisk stil, men med innslag av min flotte personlighet (geek/metaller), som f.eks et USB-smykke eller band t-skjorte Nå; har fått helt dilla på Pin-up kjoler og den 50-talls stilen, men tror nok ikke det er vanskelig å se på meg at jeg er en geeky metaller at heart Hmm.. Husmor-geek-metaller? Rockabilly? Eller blir det for mildt for deg?
Sequax Skrevet 21. januar 2011 #31 Skrevet 21. januar 2011 Hippie...Langt, ufarget hår nedover ryggen og løse, flagrende klær! Nå er jeg helt vanlig.
leirbål Skrevet 21. januar 2011 #32 Skrevet 21. januar 2011 Jeg kan se for meg de fleste stilene dere nevner bortsett i fra scene. Den har jeg aldri hørt om engang. Vil dere finne et bilde som beskriver stilen?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #33 Skrevet 21. januar 2011 Jeg kan se for meg de fleste stilene dere nevner bortsett i fra scene. Den har jeg aldri hørt om engang. Vil dere finne et bilde som beskriver stilen?
Skravlebøtta Skrevet 21. januar 2011 #35 Skrevet 21. januar 2011 (endret) jeg har vært litt personlig blanding av 70-talls/punk/bimbo, 70-talls-mønster, punk-tilbehør å bimbo-str på klæra(+ bibel i handa), men så la jeg på meg 55kg på noen måneder å det er vanskelig å finne samme type klær i str 52.... så nå er det vanlig ca jaffal ... Endret 22. januar 2011 av lallaroe
smalls Skrevet 21. januar 2011 #37 Skrevet 21. januar 2011 På ungdomskolen kjørte jeg hip hop stil og var litt sånn rappkjefta å. Etter jeg begynte på Vgs fikk jeg en helt vanlig stil eller hva jeg skal kalle det.
Havtorn Skrevet 22. januar 2011 #38 Skrevet 22. januar 2011 Var aldri bimbo. Var sær (buttons og hippiehår og medlem av hver bidige organisasjon jeg kom over) og jeg var emo. Knallfarget hår og alt annet var bare svart. Er ganske normal nå, høvelig voksen stil - går mye i cardigans, strikk og slikt.
Jaenelle Skrevet 22. januar 2011 #39 Skrevet 22. januar 2011 (endret) Rockabilly? Eller blir det for mildt for deg? Rockabilly passet egentlig ganske bra ja! ... Noen dager Uansett en mye bedre definisjon enn husmor-geek-metaller tror jeg vi trygt kan si Endret 22. januar 2011 av Jaenelle
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #40 Skrevet 22. januar 2011 goth - punk - rockete - "normal". Enkelte dager grenset jeg til bimbo. Identity crisis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå