Gå til innhold

2 hermetiske bokser med tomater

majan

Anbefalte innlegg

Ratatoille er fint å bruke hakkede tomater til. Og det er så godt! Jeg bruker ofte den varianten som er ferdig krydret med baslilikum.

Jeg bruker løk, paprika, squash, kasnkje sopp, gulrot, hvitløk, lauberblad. Surr alle grønnsakbitene i olivenolje, ha over hakkede tomater. krydre med hvitløk, basilikum eler annet krydder.

Godt alene, eller sammen med kylling, svin eller annet kjøtt, ris... sikkert fisk også, det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*kremt* Psst, Ragnhild: Nilma :wink:

Oioioi! :oops: Unskyld, kjære søte Nilma! Hvordan kunne jeg si så feil? Skal aldri gjøre det igjen. Tilgi meg? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du overalt....i krydderhylla! Kommer i pose!

åååhhh. Trodde det var ferskt jeg... kremt..så mye vet jeg om matlaging liksom...

Takk takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! :oops: Unskyld, kjære søte Nilma! Hvordan kunne jeg si så feil? Skal aldri gjøre det igjen. Tilgi meg? :blomst:

Heeeelt i orden, du! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare blande meg:

tomater på boks smaker jo sååååå mye mer tomat enn de bleike vi får her i Norge mesteparten av året!

Skikkelig solmoden tomatsmak!

Nei takke meg til boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare blande meg:

tomater på boks smaker jo sååååå mye mer tomat enn de bleike vi får her i Norge mesteparten av året!

Skikkelig solmoden tomatsmak!

Nei takke meg til boks!

Det finnes mye gode tomater på markedet nå. Skygg unna de bleike som ligger én og én i en kasse, og gå for de som kalles smakstomater, klasetomater eller de aller, aller beste: De italienske avlange som jeg ikke husker det norske navnet på, men som kalles pommodori de Fiasca el no sånt, flasketomater, på italiensk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...