La Guapa Skrevet 18. januar 2011 #81 Del Skrevet 18. januar 2011 Så fint at du har startet på veien mot et letter liv. Mine råd: 1) Drikk vann. Ca 2 liter vann pr. dag. Jeg fyller opp en 1,5 liters-flaske og passer på å tømme den i løpet av dagen. Vannet transporterer slaggstoffer og alt du tar av ut av kroppen din. 2) Beveg deg litt hver dag! Tur er topp! Frisk luft og tid til å rense tankene. Jo lenger turen varer- jo bedre. Helst bør du komme til 45 minutter før du gir deg. Hver dag er supert-, nesten hver dag er også flott! Alt er bedre enn ingenting! Sørg for godt skotøy med demping i....og lytt til kroppen ang. mengden. Begynner du å få vonde knær etc. kan det hende at du må bytte ut noen av gåturene med en annen treningsform (ergometersykkel f.eks.) 3) Når du skal lage mat: Velg de letteste alternativene. Kalkunpølse, mager kjøttdeig av svin blandet med karbonadedeig, fullkornspasta. Fyll en del av tallerkenen med grønnsaker. Broccoli er godt, erter en nam...finn noe du liker. Prøv å unngå hvite bakeprodukter (hvetebakst) så mye du kan. Velg fullkornspasta og fullkornsris...LES på pakkene og sammenlign når du er i butikken. Sørg for å skaffe deg nok kalsium når du er gravid. Drikkeyougurt hver dag er min favoritt. Boila har masse gode smaker! Jeg har troen på normal, variert mat med fokus på å velge smart. Det skal være en endring- ikke en kur. Ved å lage normal mat- men bytt ut den feite kjøttdeigen og den hvite pastaen vinner du MYE!!! 4) Ha en kosedag i uka og gled deg til den! Da er det lov til å koooose seg. Kebab eller sjokolade er helt greit. Bare pass på at du har gått en fin tur først. Blir du svett på ryggen har du trent bra og det er fint for barnet du har i magen også. Ikke farlig å bli varm og anpusten. 5) Bestem deg for en veiedag. Jeg bruker fredag. (det virker forebyggende før helga ) Noter i en bok med dato. Det topp hvis nåla står i ro nå når du er gravid. Da legger du ikke på deg, og babyen får fortsatt det den skal ha. Sørg for god oppfølging av lege. Det å gå ned i vekt er en påkjenning for kroppen det også- og å bruke tid på det lar kroppen få en mulighet til å omstille seg. Lykke til! Jeg heier på deg!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #82 Del Skrevet 21. januar 2011 Ville bare spørre hvordan man starter sånn dagbok? Så slipper dette emnet å bli eviglangt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkalNED Skrevet 21. januar 2011 #83 Del Skrevet 21. januar 2011 Sånn - nå er jeg en egen bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #84 Del Skrevet 21. januar 2011 Kjære ts. Jeg vet så godt hvordan du har det, jeg har vært der jeg også! Det som faktisk hjalp meg mer enn noe annet var en bok kalt "you can be thin" av Marisa Peer (kjøpes på amazon blant annet). Jeg leste den og fikk ganske mange ahaopplevelser angående mitt spisemønster, og hørte på cd'n som fulgte med hver eneste dag i tre uker. Måten jeg gikk ned over 40 kg på etter det var rett og slett at jeg begynte å spise som en slank person: Jeg klarte ikke å spise mye i gangen fordi jeg rett og slett følte at jeg hadde fått nok, og cd'n koblet positive følelser til sunn mat og negative til usunn mat. Jeg følte at jeg ved hver fristelse heller valgte å være slank ved å velge det sunne alternativet enn å spise den usunne maten. Kan anbefales på det varmeste - ellers bør du komme deg til en hypnoterapeut som bruker samme fremgangsmåte som henne. Da får du endret årsakene til at du er overvektig og ikke bare håndtert symptomet slik de fleste dietter gjør. Sorry ts, wee fit er du for tung til i følge vektbegrensningen på brettet. Men du kan jo kjøpe treningsspill og investere i x-boks kinect i stedet? Da får du regelmessig personlig trening, variert og moro er det også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
victory2 Skrevet 21. januar 2011 #85 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg skal følge spent med deg "skal NED". Med den innstillingen du har nå kommer du til å klare dette. Kommer selvfølgelig til å bli tøft i perioder men det går. Jeg skal selv ned ca 20 kg og jeg har tatt noen valg : 1. Spiser 4 måltider om dagen , pluss ett mellommåltid. 2. Kuttet ned på de raske karbohydratene og velger heller de langsomme. 3. trener 3-4 g pr uke , og ellers ekstra daglig aktiviteter. 4. drikker masse vann , og grønn te 5. helt enig med de over her som mener at man kan spise litt snacks i ny og ned hvis ikke blir det vanskelig å holde seg. Jeg spiser litt nøtter og mørk sjokolade i helgene , og litt kake hvis det blir servert der jeg er. Men jeg stopper etter ett stykke og ikke flere Masse lykke til. Blir spennende å følge deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkalNED Skrevet 23. januar 2011 #86 Del Skrevet 23. januar 2011 Skulle bare si fra at jeg har opprettet dagbok,så kommer ikke til å skrive mer i denne tråden,om det ikke kommer nye svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missyme Skrevet 27. januar 2011 #87 Del Skrevet 27. januar 2011 link til dagboka da? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkalNED Skrevet 17. oktober 2011 #88 Del Skrevet 17. oktober 2011 Vet dette ikke er oppdatert siden januar - men nå er svangerskapet over,jeg har gått litt opp igjen,men fra 1.jan til 1.sept hadde jeg gått ned 30kg nøyaktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå