Gå til innhold

Lærere, når holder dere dere hjemme fra jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lavt sykefravær, men i dag føler jeg meg ikke bra. Det begynte på jobb og jeg slet spesielt på slutten da vi satt i et eviglangt møte. Jeg fryser og er varm, hoster og nyser, og har etter jobb ikke orket annet enn å drikke varm te og sove.

Jeg er så veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i morgen. Jeg har ikke fått forberedt noe hjemme i kveld, mens planen egentlig var å jobbe hele kvelden for å få på plass opplegget til noen nye klasser jeg skal overta. Jeg vet jo ikke hvordan formen er i morgen ennå, men ofte drar jeg på jobb selv om jeg føler meg småuggen og kommer gjennom dagen på et vis om alt er godt planlagt på forhånd. Slik er det unntaksvis ikke denne gangen, av forskjellige grunner.

Dere kan nok ikke si hva jeg skal gjøre, men hva tenker andre lærere i slike situasjoner? Tenker dere at elevene har krav på en lærer som ikke bare sleper seg gjennom timene eller på at dere lager vanskeligheter for kollegaer ved å være hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke lærer, men jeg ville definitivt holdt meg hjemme. Er ikke verdt å smitte alle elevene nå midt i influensasesongen :) De andre lærerne og elevene skal nok klare seg uten deg, selvom du har mye på programmet! Hold deg hjemme til du er frisk igjen!

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lærer, men jeg synes du skal holde deg hjemme slik at du blir frisk. Ikke er det gøy for elevene med en slapp lærer, ikke blir det en god dag for deg, og spesielt er det ikke morsomt hvis du smitter både elever og andre lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...